- 1064 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Dayak yiyen o kadar çok kadın var ki...
Duyulmaz bile sesleri ve sürer gider böylelikle hayatları...
Keşke her zalim eş pişman olsa yaptıklarından ve af dilese...
Neler duyup neler görüyoruz... Allah böylesi kadınların yardımcısı olsun.
Etkiledi yazınız beni... hem de çok
Duyarlı yüreğinize
Tebrik ve sevgiyle
Okuduğum yazılarının en güzeli diyebilirim.
Hiç yormadı.
Kutladım yüreğinin kalemini canım.Çok güzeldi çokkk.
Aynur Engindeniz
Aysema gibi insanların dünyasını çok güzel yansıtmışsınız ...
Kutlarım...Kalem, her zamanki gibi ustalığını konuşturuyor...
Selamlar...
Aynur Engindeniz
Sevgili Aynur, ben yazıyı iyyice okuyup ta yorum yapacağım demiştim ama, yazıyı okuyunca, dilim tutuldu ve yüreğim daraldı. Seni bolca kutlamaktan başka bir şey gelmiyor elimden. Sen hep yaz. Ben buradayım ve okuyacağım. Yazın tam bir ibret hikayesi. Güne aday gösterip, 10 puanımı verip gidiyorum...
sevgilerimle...
Aynur Engindeniz
Çok güzeldi Aynur. Bazı şeyler rüyalarla bildirilir insanlara. Ve intihar zayıf insanların başvuracağı bir şey. Harikaydı yazın. Paylaşım için teşekkürler. Sevgilerimle . Tebrik ediyorum seni :)
Aynur Engindeniz
Ne güzel
Tahlil
tasfir
ve söz sanatları.
Haklı ve doğru tesbitler.
Şiir gibi bir yazı.
Güne damga vuracak bir yazı.
Yazıyı da yazanı da kutlarım.
Selamlar.
Aynur Engindeniz
Bu yazıdaki olaylar kesinlikle tasvip etmediğim şeylerdir. Arkadaşımın dediği gibi böyle hastalıklı aşk olmaz. Ama kadının sıkışmış dünyasını yansıtmak istedim. Ne yazık ki, bu kadınlar çoook....
Aynur Engindeniz
aşk,bir elin yün ceket içinde üşürken diğer elin dışarıda sevgilinin avuçların da ateşle yanar halidir .
diye düşünen bir yürek,böyle bir mezalime nasıl dayanır ki.
nedendir bunca çeki,nerdedir ana baba,nerdedir insan.
çok özel bir ruh tahlili ama çok içimi acıttı
tebrik ederim
Aynur Engindeniz
Teşekkür ediyorum size. sevgilerimle.
Aysema'yı her birimiz değişik şekilde eleştirebiliriz elbet. Fakat maalesef Aysema' lar özellikle bu ülkenin gerçekleri.
Olayın anlatış biçimi, edebî süslemelerle aktarılışı ve final...kesinlikle mükemmel.
Bu arada ; can yoldaşım oldu benim intihar duygusu. Yaklaşık 32 yıldır birlikteyiz onunla. Bu öyküde anladım ki , omuzlarımda birileri varmış beni ona karşı koruyan ve yenilmeme engel olan....
Fikret TEZAL tarafından 1/16/2010 4:01:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Siz böyle bir şey yapmazsınız.
*************************************************
"Ama her küçük sorgulayışın akıbeti dayak oldu. "
"Bu akşam, seccadesini kendinden geriye sermediği için vurmuştu kocası."
"Sonra yerdeki cam kırıkları üzerinde sevişmek…"
"En son kocam görür yerde yatan bedenimi…Biliyorum, o da ardımdan çok yaşamaz. Her şeye rağmen çok seviyor beni, biliyorum. "
**********************************************
Biraz da Aysema'lar büyütmüyor mu,var etmiyor mu böyle insanları. Aysema'ların yetiştirdiği çocuklar değilmi,Aysema'ları döven.
Üstelik "namaz" a sebep yediği dayaktan sonra,morarmış vucudunu camkırıkları üzerinde sunan Aysema'nın mistik dünyasını sorgulamalı.Aysema'ya sunulan,dayatılan,öğretilen hayatı sorgulamalı.
Şu sözlerle,insan olduğunu hatırlıyor Aysema:
"Her garip aynı şekil gözyaşı döker, keder pınarı hangi cinsten olursa olsun. Her yalnız, aynı göğe bakar geceleri, özlediği kim olursa olsun."
Sonra tevekkül içinde sıkıştırılmış yaşamına dönüyor.Cehennemlerin içindeki cehennemleri sıralıyor beyninde ve:
"Eğildi, kocasının yorganın dışında kalan elini öptü. Parmaklarına dokundu." diyor öyküde.
Ben bu öyküde en çok Aysema'ya kızdım.İntihar dakikasına en başından fırsat vermeseydi ...Aysema...
Selam,saygı.
Aynur Engindeniz
Yorumunuz için teşekkür ederim. Yazıyı yazan ben olmama rağmen sizinle aynı fikirdeyim.
Çok güzel ruh tahlili.İnsan sevdiğine kıyar mı?Böyle hastalıklı sevgi olmaz olsun.İnşaallah gerçekten pişman olur.Aynur hanım çok beğendim.Yüreğine sağlık,saygılar.