- 709 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YANLIZLIK
YANLIZLIK
Yanlızlık eski bir büyü, yaşam harika bir oyun.Bu oyunun içinde bir kutu kutu pense yalnızlık. kutu kutu pense de ki gibi <<arkadaşım ayşe arkasını dönse ve de küsse>>.Nedense hayatta, yalnızlıkta oyunun kurallarıyla oynanıyor.Oyunun kuralları belli <<tek ayak üstü durma>> saygı <<ebeleme>> sevgi ;<< kutu kutu pense>> yalnızlık; vesaire... Saygı ve sevgi herkese olduğu kadar ; kendimize de lazım.İşte bu nokta da yanlızlık<<kutu>> <<ebeleme ve tek ayak üstünde durma>>saygı ve sevgiyle birleşiyor.Bu oyunda bazen ebelemek bazen tek ayakta durmak bazense pense yapmak gerekiyor.Bu içiçe oyunda kurallar akıl ve gönül le belirlenmeli.Zaten bunlar hem oyunda var hem de karar verme de.
Hayat oyunu ki yalnızlık kısmında <<tek başına kalınca>> önce düşünüyor insan sonra tefekkür ediyor sonra da bir karara varıyor.Hayat kimilerine ağır gelse de kimileri de manasını arıyor.Bu mana çeşitli şeylerde de aransada sonuçta ta insanın derinliklerinde <<hayatta mutsuzluk gibi>> bir yerlerde tatminsizliğe yol açıyor.Bu tatminsizlik<<herşeyi olup mutsuz olma,her şeyi olup zevk almama (kalpler ancak allahın c.c. zikriyle tatmin olur.) içten gülümseme,aşırı yorgunluk...>> gibi kendini gösteriyor.Yanlızlık bu nokta da karmaşık düşünceler,depresyon,toplumdan soyutlanma gibi vesaire şekillerde ortaya çıkıyor.Bur da şunu unutmamak lazım ki <<allahı bulan neyi kaybetmiştir,kaybeden neyi bulmuştur>>.
Yanlızlığın sorun olmaktan çıkması <<kutu >> da olduğu gibi küsmemek,<<tek ayak üstünde>> olduğu gibi saygı göstermek,<<ebeleme de>> olduğu gibi sevmekle olur.Ayrıca insanın sevmesi, saygı duyması,küsmemesi önce kendine sonra hayata sonra da herşeyedir.Bu da ancak yukarıda belirttiğimiz gibi <<kalpler ancak allahın zikriyle tatmin olur >>,,<<allahı bulan neyi kaybetmiştir kaybeden neyi bulmuştur>> hakikatları ile müm
kün olur.
Değil mi ki bunlar yanlızlığın anahtarıdır.Öyleyse allah’a c.c.’ya kul olmak gerekir.Unutma ki sen allah’la c.c. olduğun vakit yalnız değilsin. MUSTAFA ERLER 15.01.2010 16:20:34
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.