- 504 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
DİKKAT ! ABD UYANIYOR
ABD yönetiminde yıllardır etkinliği fazla olan Ermeni ve Yahudi lobilerinin, bu ülkenin dış politikalarında etkisi oldukça fazla olmuştur. Buna rağmen ; özellikle bizi gözden çıkaramamasının tek nedeni, kendi çıkarlarıdır.
İsrail’i , Ortadoğu’nun başına belâ eden ABD’dir !
Fakat en çok bu yüzden düşman kazanmıştır. Bu yüzden başı belâdan kurtulmamış ve kurtulma ihtimali de görünmemektedir. Oysa Ortadoğu’da, ikili ilişkilerinin doruk noktasında olduğu başka ülkeler de vardır ; Suudi Arabistan, Mısır ve Küveyt bunların en başında yer alırlar.
İsrail, babasından yüz bulan şımarık çocuklar gibi , Ortadoğu’da yıllardır at oynatmakta ve güçlenmektedir. Uluslararası kuralları bile hiçe sayarak, adeta dünya kamuoyuna kafa tutmaktadır. ABD, yine kendi çıkarları ve planları gereği, bizi de İsrail ile stratejik işbirlikçi yapmıştır.
Hüseyin Barak Obama ; İsrail’e öz babalığı reddediyor gibi bir görüntü var şimdi. Bence, üvey baba oluyor. Ortadoğu’daki insanların kan bağı ağır basmaya başladı.
Ülkemiz iktidarı ; İsrail ile iyi geçinmenin, yakınlaşmanın, özellikle tabanı tarafından tasvip edilmediğinin farkına vardı. Gazze’ye yapılan son saldırıların ardından ve Davos’ta yapılan saygısızlıktan da yararlanarak ’’ One minute ! ’’ çekildi..
İlk o zaman anlaşıldı ; Obama’nın İsrail’e öz babalık yapmayacağı. Bizimkiler de bu durumun farkına vardılar ve tabana karşı oy potansiyelinin madenini keşfetmiş oldular.
Biraz da İlâhî adalet diyelim ; İsrail, kendi tuzaklarına düşmeye devam ediyor. Arkasında ne dünya kamuoyu ne de ABD var. Bu saatten sonra İsrail ; en azından genel seçimlere kadar , bizim iktidarın, hatta muhalefetin bile, dayak tahtası, kum torbası, belki de şamar oğlanı olacaktır !
ABD, Şah Rıza Pehlevi’den sonra kaybettiği İran’ın yerine, iç işbirlikçiler sayesinde ele geçirdiği Irak’ı, çoktan oturtmuştur. Suudi Arabistan, Mısır ve özellikle Türkiye ile ikili ilişkileri aslında israil’e ihtiyaç bırakmamaktadır. Üstelik, İsrail’e verilecek her türlü destek, Türkiye’yi ve diğerlerini diğer Ortaduğu ülkelerine karşı zor duruma sokmaktadır. Savunmasız bırakmaktadır.
Sezgilerimde haklı çıkarsam ; İsrail’in altın çağı sona ermiştir. Şimdi , Filistin Devleti’nin kurulma zamanıdır. İsrail de şimdiki sınırlarının çok daha azına razı olmak zorundadır. Direnirse eğer, daha da zararlı çıkacaktır.
İşte, bizimkilerin yapmaya çalıştıkları da , bu senaryoda, önemli bir rol kapmaktır. Bu yarışta , yalnız olmadığımızı, Suudi Arabistan, Mısır ve İran gibi rakiplerimizin olduğunu da unutmamak ve onlarla bu yarışı bozuşmadan, akıllıca yürütmekte yarar var.Hiç bir kazanım, tek bir dostu kaybetmeye değmez.
Hüseyin Barak Obama ; beni yanıltmazsa eğer , Ortadoğu ateşinin oldukça azaltılması gibi bir şans doğacaktır. İran’a ve Yemen’e vurmayı düşünmemesi, benim umutlarımın yeşermesine sebep oldu. Özellikle , İran için bahaneler, Irak için uydurulan bahanelerden çok daha önemliydi. Yemen’in durumu ise ; Afganistan’dan hiç de aşağı kalır değil.
Bence ; ABD uyanıyor ! Bu defa hayra yorabileceğimiz bir uyanışa benziyor bu. Dilerim yanılmam da, insanlık kazanır. Sonunda, düşmanları azalacağından dolayı; ABD de kazanmış olur.
Fikret TEZAL
YORUMLAR
sayın TEZAL.......
düşünceleriniz bazan tam onikiden vuruyor açık söylemek gerekirse...
katıladığımız noktalar olduğu gibi,katıldığımız noktalarda oluyor tabiiki....
ama , birde sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımızın bu süreçteki duruşunu şöyle hak ettiği manada yazsanız...
inkar edilemez bir resti var....Asil bir Türk duruşu var...ve bunu her daim sergiliyor ve kabul ettirityorlar öyle değilmi....
tarihinde ilk kez özür diledi siyonist zihniyet....bu bile yetmezmi?
hani derlerya;yiğidi öldür ama,HAKKINI YEME diye...
insanlık namına iyi dileklerinize amin diyerek,hayırlı cumalar dliyorum....
duamla....
Bazen, insnalığımdan çıktığımı düşünüyorum düşüncelerim ile. Hani demişti ya İsrail " Türkiye bize en son söz söyleyecek ülkedir" diye. Oysa ATATÜRK dönemini şöyle bir hatırlamış olsalardı. binlerce Yahudiye ülkesinin kapılarını sonuna kadar açıp, onların yok olmasına mani olanların İsrail büyükelçisi ve ATATÜRK olduğunu anlayabilselerdi bu sözü söylerken yüzleri kızarır, "biz nasıl böyle bir hata yapttık" diyerek başlarını öne eğerlerdi.
Tarihini unutan bir millet, öz varlığını unutmuş demektir ve İsrail ne yazık ki tarişhi geçmişini unutacak kadar dar bir kafaya sahiptir. Umarım ABD'NİN oyunlarını artık görürü de, kendilerine gelmeyi başarabilirler.
Yine güzel ve anlamlı bir konuyu getirmişsinz gündeme.
Saygılar yüreğinize