- 1106 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNTIKAM VE MERHAMET
Mösyö yetim bir köy çocuğudur.Altı yaşındayken annesini kaybeder ,on iki yaşına geldiğinde ise babası kansere yakalanır.Zero iyi bir babadır aslında,emeğini alnın teriyle kazanır,kimseye bulaşmaz kendi halinde bir adamdır.Ilgatlık yapar,atlara bakar,odun keserdi.Hem herkes onu doğruluğuyla tanırdı.Kimse yalan söylediğini işitmemişti .Bu ince hastalıktan kurtulması ise imkansızdır.Doktorlar Zero’nun ancak bir kaç ay yaşayacağına kanaat getirirler.Çareziz ölümü bekleyen Zero ; artık kızı mösyö’ye bakamaz haldedir.Köyden beş mil uzakta olan ve herkesin adaletiyle tanıdığı çiftlik sahibi madora teslim eder.Kızına iyi bakmasını ve yanında hizmetçi olarak çalıştırması için mador’a ricada bulunur.Mador,mösyö’yü görünce çok sevinir.Hiç bu kadar tatlı ve güzel bir hizmetçim olmamıştı diyererek mösyö’yü bağrına basar.Mador hem çok adaletli hem çok merhametlidir.Dinine bağlı ,mazlumu gözeten iyimi iyi bir insandı.Ak sasaçlı tombul bir adamdı.Mösyö babasından ayrılacağı için çok üzgündü ama;Böylesine merhametli bir adamın yanında büyüyeceği ve ona hizmette bulunacağı için mutluydu.Sonkez babasının elini tuttu. Baba ölmeyeceksin değil mi diye sordu.? Zero ;hayır kızım hiç ölmiyecem dedi.Kızına sarıldı öptü ,kokladı.Onu bırakmak istemiyordu aslında,ama buna mecburdu .Mösyö’ye dönerek ;kızım sen mador amcana emanetsin , ona hizmette kusur etme,sözünden çıkma ve asla yalan söyleme dedi.Mösyö peki babacım deyiverdi.Ağlıyordu .....Mador elinden tuttu ve çiftliğe doğru yürüdüler.Mösyö ikide bir arkasına dönüp bakıyordu.Ağıraksak yürüyen babasına son kez baktı.
Artık yeni hayatına alışmak sorundaydı.Mador ona çiftliği tanıttı, yapacağı işleri gösterdi.Hayvanları sevmesine yardımcı oldu.Mösyö çiftliği çok sevmişti.Atlara su verdi başlarını okşadı.Alışık olduğu bir hayat tarzıydı bu,onun için hiç zorluk çekmedi.İlk gün yorucu olsada zevkli geçmişti.Mador akşam olunca Mösyö’ye yatacağı yeri gösterdi.Mösyö’yü eşi mihelle tanıştırmak için çifliğin ötesindeki evine getirdi.Mihel odanın tam ortasında sırt üsttü uzanmış bir şeyler içiyordu.Mador’un içeriye girdiğini görmesine rağmen istifini hiç bozmadı.Mador:Mihel karıcığım;sana tatlımı tatlı bir hizmetçi getirdim dedi.Duymamazlıktan geldi Mihel .Mador konuşmaya devam etti .Bu kız eşi vefateden ve herkesin doğruluğuyla tanıdığı Serben köyünden Zeronun kızıdır.Eşi yıllar önce vafat eden Zero;kansere yakalandı ve çok hasta.Bu kıza merhamet etmemiz lazım helen ;Hem bizim hizmetimize bakar hemde çiftlik işlerine ell atar dedi.Helen kaşalarını çatarak Mador’a baktı bula bula bana öksüz bir kız mı getirdin dedi! Götür onu burdan istemiyorum dedi.Eşini ilk defa bu kadar sinirli gören mador çok üzülmüştü.Mösyö
ağlayarak madora sarıldı.Seni ortada bırakmıyacam kızım dedi Mador.Haydi gel odana götüreyim dinlen biraz.Mador eşinin bu davranışına anlam verememişti oysa çok merhametli olan Mihel;ne zaman bir yetim görse başını okşar ona süt verirdi.Kızgınlığının sebebini merak eden mador hiç durmadan eve gitti.Sert bir ifadeyle mihelin yüzüne baktı,neden Mihel neden bu kızın kalbini kırdın dedi.Mihel sırtını açarak kırbaç izlerini gösterdi, işte sana kim yaptı diye sorduğun şu izler ; Çocukken yanında hizmetçi olarak çalıştığım Zeronun babası Sebat’ın bana en büyük armağanı bu kırbaç izleri dedi.Mador şaşırmıştı.Bu Allahın bizi sınaması olmalı.Eminim bizi deniyor dedi mador.Bizde mi aynı yalnışa düşelim ,bizde mi zalim olalım.Kimse kimsenin günahından sorumlu olamaz Mihel !
Mihel:Ne yapacağını şaşırmıştı ya Madoru dinleyerek Mösyö’ye merhamet edecekti,yada intıkam yeminiyle Mösyö’ye zulmedecekti.Mador’a dönerek bende o zaman öksüzdüm dedi.Bana yapmadığı zülüm kalmamıştı.Sonunda intıhar edip öldü ama,içimdeki intıkam ateşini söndüremedim.Tam elime fırsatgeçti derken Allah beni imtıhan etti.Ben ona asi olmayacam.Mahsum bir öksüze zulmetmiyecem.Sebat’ı da Allah’a havale ediyorum dedi.Herkes yaptığı çirkefliğin cezasını çekecektir.Mösyö’yü yanına çağırıp onu sıkıca bağrına bastı.Artık öksüz değilsin çünkü bir annende benim dedi.Hem mador hem Mösyö buna çok sevinmişti.Sonunda Allah korkusu ve marhamet intıkam yeminine galip gelmişti.....
FİKRET EDİŞ
14/01/2009
Merhamet etmeyen merhamet bulamaz....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.