- 1158 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
sevqiSz anneme ;
zamanLa ßüyüttüqüm nefreTmden yazıYrm bnu.. sanmayın ki bir sevqiLime veya arkadaşIma bu mektup benm aiLeme..
evet sevqiSz aiLem ßu mektp size. zaman ne çabuk qeçiyoR deqiLmi büyüdm ben 18 lik oLdm şimdi. haLa qöremiyorsnz tabi.ben küçükkende böLeydi size bazı şeyLeri ispatLamak için neLer neLer yapmazdm. ama siZn qöZünüz diLek(biyoLojik ablam) dışında kmseyi qörmesdi.. ßiLiyorm çnkü o çOk başkaydı size qöre adeta bir pırLanta. ama siz beni qörmediqinz qbi onuda yanLış qördnz o asLında benden farksızDı. babamın süPer zeka kıZı diLek sadece 2 yıllık gıda okudu düz Lise bitirdi. bende düz lisede okuyorum ve en kötü ihtimaL bende 2 yıllık okuyacaqım peki farkLı oLan ne ? size qöre onun alkol ve siqara içmemesi bana qöre onun bazı şeyleri çok iyi saklayabLmesi. oda siqara kullanıyor oda benm qbi erkek arkadaşıyla dolaşıyor. oda qece dışarı çıktıqında bara qidiyor. bana dediniz ki hep onu örnek aL. ben zaten heP onu örnek aLdıqım için bu haLdeym. ya da sizin onu bunu örnek al demenizden dolayı .S .. belki çok daha iyi bir lisede okuyabLrdm ama dersane msraflarım olacak olan para abLamın harç parasına qitti. o üni okudu bişey olamadı şimdi bende boktan bi mahalle lisesinde okuyorm. össye qirecem belki bu sene dersaneye qiderm dedim.. olmaz ablan açık öqretim okuyacak.daha ne okuyacak baba okuyacak da ne olacak bu okul bitince o yine çeyiz yapmaya devam edecek.
peki anne sen!! sen niye qörmedin qerçekleri. ama sana qöre ben kötü kızdım deqilmi serseriym çnkü ben. anne bir qün olsun beni niye arayıp kızqın ses tonuyla eve çaqırmadın, bir qün olsun kalk bilqisayar başından deyip ders çalış demedin, niye ben akşamları dışarı çıkarken enqel olmadın o kdar pisliqi yapmama müsade ettin sen?
neden bir anne qibi oturup beni dinlemedin? okulda öqretmenlerim annen qelsin dediqinde çalışıyor diyorm yaLan söLüyorum evet ama sen benm okulumun yolunu bilmezsn ki sen diLek iLe beraber alışverişe qit. mahalleye qezmeye çık konu komşuya oturmaya qit ama yarım saatini ayırıp benm okuluma qelme olurmu anne !! hadi okuluma qelmiyorsun karnen nasıl sınavlar varmı diye bir sor be kadın anne dönem bitti bize karne verecekler bakacakmısın eve qetireyim mi yoksa yolda qeLirken uçak yapıp atayım mı ??
onlar beni kıskandı sende enqel olamadın deqil mi sevqiLi anneLeri.. onların ne kendilerine ait cep telefonları bilqisayarları onların bi odaları bile olmadı. okula qiderken onlar öqrenci qbi bense sokak çocuqu şımarık çocuklar qbi qittm.
ben okulda kız halimle haraç kestim çnkü hem evden aç çıktım hemde benm 50 krş simit param yoktu. ben paramı siqaraya verdm anne !!
ben herqece uyurken çantamı karıştırdın birşey bulabldinmi peki boş cüzdan 2 dal siqara ile dolu siqara paketim kimliqimden başka bişey bulabldin mi??
her seferinde aynı şeyler çıktı karşına anne hiç bıkmadınmı..
peki babamı bana karşı doldurmakla elinize ne qeçti.. babam bana kızınca sizce ben düzqün bir çocuk oluyormuyum? aynı şeyi birde ben yapsam.. babam bana yarım saat nasihat verir srılır ve qider çnkü benm yaptıklarım okdara acımasız deqil..sizinkiler peki .. babam evde yokken beni yemeqe çaqırmayışınz odamdaki sobanın bir türlü yanmaması ben qece kas katı buz qbi uyuyorum bundan haberi olsa miqdem boş ellerim birbirne dolanmış bir serseri.. çok komik deqilmi bunlar..
bu mektup sana valide sultan bu sözLerim sana hemde bütün sevqisizliqim ve sayqısızlıqımla bunLar sana.. pek işe yaramaz ama bir kızın daha olduqunu unutma.. korkmaki qidecem ben 1 sene sonra ondan sonra unut işte beni çünkü ölsen qörmeye qelmeyeceqim seni.!!!
YORUMLAR
Sevgili Yavrum, kimse kusursuz değildir. Anne ya da baba bunun hata olduğunu bilmeden çocukları birbirinle karşılaştırma ve ayrım yapabiliyor. Dışarıdaki sokak çocuklarını bir gözlerinin önünden geçir. Ne okul yüzü görüyorlar ne de başlarını sokacakları evleri var. Senin en azından aranız iyi olmasa bile okula gönderen bir ailen bir evin var. Çalışırsan üniversite de okuyabilirsin. Her gün dayak atan, okula göndermeyip kücük yaşından beri sabahtan akşamlara kadar sıcak soğuk demeden mendil satmaya, simit satmaya, araba camları sildirmeye, dilenmeye zorlanan, çocukları düşünelim... Yakın ilşki içinde olmasan da annesi babası olmayan bir çocuk olmaktan çok daha iyidir. Bazen onların var olması, isimleri bile yeter... Her gün dayak atıp aşağılayıp okula gönderilmeyen kücük yaşta zorla evlendirilen çocuklar var. Böyle bir ailenin çocuğuda olabilirdin. Öğüt olmak bazen hoş gelmeyebilir ama kendine hiç acıma ve okumak meslek sahibi olmak zorunda oldğunu düşünüp derslerine yoğunlaşmalısın. Onlar davranışlarını değiştiremiyorsa, lütfen yavrum sen bir nebze olsun tutumunu davranışlarını değiştir. O zaman inan bana onlarında değişeceğini göreceksin. Bütün kırgınlıklarını üzüntülerini hepsini bir kenara at ve çok güçlü bir kız olduğunu herşeyin üstesinden gelebileceğini düşün... Hayat çok güzel... Maneviyatını güçlendir... Kimse sevgisiz sahipsiz değil... Sevgiler, mutlu ol inş.
Yazınızı çok üzülerek okudum.Hiç bir anne çocuğunu sevmemezlik yapmaz.Benim anladığım sizin ailede iletişim problemi var.Annenle konuşmayı dene,ona ihtiyacın olduğunu,kendisini sevdiğini ,onunla zaman geçirip beraber olmanıza ihtiyacın
olduğunu söyle.Mutsuz olduğunu anlat.Kendi etrafına ,zırh örüp,kendini acımasız ve sert gösterme.Özünde mutlaka iyi bir gençsin;onlarlakonuşup diyalog kur.Sen ne kadar beni sevmiyorlar, önemsemiyorlar desen de,Allah korusun ayağın taşa çarpsa ,onların içi yanar.Kendinle barış.'İyi bir insan olacağım, başarılı olacağım 'diye karar ver,başarılı ol.Göreceksin ailen seninle gurur duyacak .Hayatta hep başarılı,mutlu olmanı diliyorun.Sevgiler yolluyorum
İster kurgu olsun ister gerçek, dersler çıkartılacak muhteşem
bir yazı, günümüzün yaşam gailelerinde sıkça yaşanan bir olgu..
İnşallah yazının müellifide kendine ders verir bu yazdıklarıyla ki
yaşanmış veya yaşanmamış her insanın içerisinde bulunduğu ve
bulunacağı olasılıkların intizarıydı yazı..Bence güne düşmeli ve
daha fazla okunulması sağlanmalıdır..
Selamlarımla Allaha emanet ol...yudumyunus
Bu yazıyı okuduğuma hem üzüldüm hem sevindim. eğer bunlar gerçekten yaşadığın şeylerse çok üzülürüm. Ama bir anneherşeyden önce bu kadar sorumsuz olamaz gibime geliyor.İletişim kopuklukları oalbilir ama annenin yarusunu sevmemesi diye bir şey olamaz.Ebeveynler bazen bir çocuğu biraz da olsa diğerinden ayırabiliyor.Ama bu tamamen çocukalrın onlara karşı yaklaşımından kaynaklı oluyor.Sevgisiz hissediyorsan onlarla konuşmayı dene. Çok küçüksün daha, küçücük. Hayata başladın bile sayılmaz.eğer bu yazdıkların kurgu değilse, bu gidişle seni iyi bir gelecek beklemez canım benim. Kendini sev ki, mutlu olasın.Sen kendini seversen her türlü tehlikeden de uzak durursun. Alkol sigara senin neyine.Bar senin neyine. Allah korusun bunun ardından uyuşturucu gelir.Bir sigara için haraç kesiyorsan, yarın neler yapabileceğini düşünmek bile istemiyorum.Sen kendini sev, kendine kötü davranma.Sonra çok pişman olursun.Kendine saygını kaybettiğin gün herşeyini de kaybedersin.
Umarım kurgudur.
Kendi adıma ders çıkardım yazıdan. KÜÇÜK KIZLARIMI ASLA YANLIZ VE SEVGİSİZ BIRAKMAYACAĞIM.Bundan bir kez daha emin oldum.