.....
.....
YORUMLAR
Çerkes Ethem elbette hain değil, bilakis büyük emek vermiş bir kahramandır. Sadece Çapanoğlu isyanının bastırılması bile çok büyük olaydır. Cephe gerisindeki bu isyan bastırılmasaydı acaba ne olurdu? Bunu düşünmek lazım. Ya Anzavur isyanı?
Kurtuluş Savaşının nice kahramanları kurtuluştan sonra boyunlarına hain yaftası asılarak idam edildiler. Atatürk ile birlikte Samsun'a çıkan Kurmay Başkanı Yarbay Arif Bey'de (Ayıcı Arif) bunlardan biridir. Doktor Nazım, Cavit Bey, Rüştü Paşa, bunların asılma nedenleri eski ittihatçı olmalarıdır.
Atatürk'e karşı yapılmak istenilen İzmir Suikastı behane edilerek muhalefet (ittihatçılar) bertaraf edilmiştir.
Yakın tarihin irdelenmesi bu değerli insanların itibarının iade edilmesi gerekir. Bunu yapmak cumhuriyeti yıpratmaz, bilakis yüceltir.
yusufdemir55 tarafından 11/19/2010 6:04:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
yusufdemir55 tarafından 11/19/2010 6:05:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sabah okumuş ve yorum yazamamıştım.
Tarihimizi araştırırken ne yazık ki yakın tarihimiz hakkında doğru dürüst bilgilere sahip değiliz. Kurtuluş savaşına ilişkin ne kadar yazılmasına izin veriliyorsa biz o kadarını biliyoruz.
Benimde en çok merak ettiğim konu bir insan hem nasıl kahraman, hem nasıl vatan haini olabiliyor?
Paylaşım için teşekkürler hocam.
Yakın tarihimizden önemli bir kişiliği sayfanıza taşımızsınız.
Sıraladığınız aktarımlar,ifadelerle Çerkez Ethem'i çok güzel anlatmışsınız.Kurtuluş savaşı koşullarında,Atatürk'ün liderliğindeki Kuvva hareketi pek çok yerde çabuk ve faydacı kararlar uygulamıştır.
"Ethem Bey yalnız olsaydı bana olan bağlılığını muhafaza ederdi.Onun için üzgünüm,yoğun işler arasında onunla yeterince ilgilenemedik… Mustafa Kemal Atatürk…"
Yukarıdaki aktarımınız da bence bunun ifadesi.
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak benim aklımda ve gönlümde de Çerkez Ethem "Hain" mertebesinde değildir.
(Hain dendiğinde itirafçıları,düşmana çalışan ajanları düşünürüm)
"...günün birinde o ilk günlerin tarihini yazmak isteyen kimselerin dikkatini çeksin ve meseleyi baştan sona ele alsınlar.Belki çok hatalarım olduğunu,fakat asla vatan haini olmadığımı tespit etsinler…
Çerkez Ethem"
Son derece hazin,sitemkar ama asla hainlik içermeyen zözler.
Fransız ihtilali sonrasında ,yargılandığı mahkemede idam kararı okunduktan sonra
Marat'ın:
- Devrim kendi çocuğunu yiyor" deyişi gibi...
Emeğinize teşekkür.Selam,saygı.
Ağabey,
Yazdığın yazı, beni araştırmaya itti, yanlış bildiğim doğruları okudum
Anadolu'da tek önemli vurucu güç olan Kuvva-yı Seyyare'yi kurdu ve Ankara'daki Kolordu'nun Komutanı olan Ali Fuat Paşa ile istişare ederek İngiliz ve Yunan birliklerinin ilerlemesine karşı koydu. Düzenli ordu kurulana dek TBMM'ye karşı girişilen ayaklanmaları bastırdı, ancak Atatürk tarafından kurulan düzenli orduda sıradan bir komutan olmayı reddetti. Albay İsmet İnönü'nün Garp Cephesi komutanı olup kendi kuvvetlerini kuşatmasına tepki olarak TBMM'ye çektiği ağır ifadelerle dolu telgraf sonrası "vatan haini" ilan edilince, kendisine bağlı kuvvetlerdeki yaklaşık 400 adamıyla birlikte Yunanistan üzerinden Ürdün'e geçti
“Beni ihanetle itham edenlere soruyorum: Ben ne zaman, hangi tarihte ve mevzide esasen müdafaa ettiğim cepheden bir adım dönmüşümdür, bir tek kardeş kanı dökmüşümdür?"
Kutluyorum ağabey, tarihten bir yapraktı
Saygı ve hürmetlerimle
Hayatta bazı haller-durumlar vardır;haklı olmanız yetmez! Çok doğru şeyler yapar söylersinizde,farkında olmadan zamana çapraz düşersiniz.Aşağı yukarı benimde sahip olduğum bilgiler buna yakın.Fakat hayatımda ilginç bir şey oldu.Balıkesir'in Manyas ilçesinde askerken,bir nahye kakarakolunun komutanı izne ayrılmıştı,ben onun yerine onbeş gün vekalet ettim.Kaldığım o karakolun Çerkez Etem'in uzun süre kullandığı karargah olduğunu söylediler.Karakolun bulunduğu bütün çevreye hakim tepeden hep onun gözüyle bakmaya düşledim.Acaba bu ovada gözlerini gezdirirken sahiden neler düşünüyordu diye biraz duygulanmıştımda.Şunu söylememmümkün;seçilen yere bakılırsa.Askerliği ve savaşmayı iyi bilen biri olduğu benim kanaatim.Kalanı zamana çapraz düşmekten ibaret.
Kutladım efendim.Selam,saygı...