EZGİM(Mürüvvet SÖYLEMEZ) : ' Ömrünü yaşam gayesi saydığı evlatlarına adayan bir anne...' ...Söyleyişi
O bir ezgisel çağla. O bir cennetlik anne. Ve o bir şaire, her şiire mavi düşen... Meselci
........................................................
meselci: EZGİM kimdir, kendisini birçok yönüyle tanıyabilir miyiz?
EZGİM:
--- Öncelikle çok fazla duygusal, hatta duygusallığı mantığının önüne geçecek kadar, ve sevdikleri için hiç bir fedakarlıktan çekinmeyen, önce karşımdaki diyen... kendini hep ikinci hatta üçüncü plana atan...
Galiba fazla özverili birisi... yapılan kötülüğü unutan(unutmaya özen gösteren) yaptığı iyiliğin karşısındakine değil Allah için yapan, ve karşılığını Allah’tan bekleyen... bir kişiyi kıracak diye çok fazla korkan ve çokça susmayı tercih eden...
Ömrünü yaşam gayesi saydığı evlatlarına adayan bir anne...
meselci: Duygularınızı, düşüncelerinizi ne zamandan beri şiir ile dile getiriyorsunuz? Şiir’le biraraya gelmenize neden olaylar neydi?
EZGİM:
--- İlkokul yıllarında geceleri gizli gizli yazardım... kimseler bilmezdi... sonra bu her duygularımın yoğun olduğu dönemlerde yazdım... taa ki edebiyat defterine rastlayana kadar çok kişi bilmezdi yazdığımı, dostlarım hariç...
Şimdi bir tutku, bir ruhsal doyum, beni duygulandıracak herşey hakkında yazabiliyorum...
(yazmaya gayret ediyorum).
meselci: ŞİİR’lerinizi genelde nasıl bir ruh haliyle yazmaya çalışıyorsunuz? ilham perilerini bekler misiniz, yoksa olmadık olmadık yerde mısralar karalar mısınız?
EZGİM:
--- Genellikle gece kimsenin olmadığı bir ortamda bir de hafif müzik çalacak, artık sabah olmasa iyi olur:)) İşte ben o zaman ayrı bir dünyaya girmişimdir... şiir dünyam, iç dünyam, düş dünyam.
meselci: ŞİİR’i hakkettiği noktadadır diyebilir misiniz, rahatlıkla?
--- HAYIR... derken; şiirle ilgilenilmiyor medyatik anlamda diye söylüyorum, yoksa şiirin değerini bilen ve araştıran zaten ona hak ettiği değeri veriyor.
medyada da daha fazla yer verilse gençliğe sevdirilse ne güzel olur.
meselci: Şiir dışında edebiyatın hangi dalllarıyla uğraşıyorsunuz? Edebiyat sizde neden çekim gücü yüksektir? Edebiyatla uğraş veren insanlar, neden bu gölgeye sığınma ihtiyacını hissediyorlar?
EZGİM:
--- Kitap okumayı severim... başka birşey yapamıyorum maalesef, benim için duygusal boyutu olduğu için... hissetmediğim bir satırı bile yazamam.
Bence iç dünyalarına çok şey sığdarabilen ve iç dünyası çok zengin ve fedakâr insanların bir sığınağı kimseyi kırmamaya özen gösteren insanlar içini şiirlere dökenler(bence).
meselci: Edebiyatı internet dışında ne gibi mecmualarda takip edersiniz? Özellikler kitaplarını takip ettiğiniz yazar veya şairler var mı?
EZGİM:
--- ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN... BEDİRHAN GÖKÇE... NAZIM HİKMET... Ve güzel yazılmış herşeyi okumaya çalışırım.
meselci: Kendinizle yalnız kaldığınız zamanlarda, ne gibi düşünceler aklınızı kurcalar? Yalnızlıkla olan dostluğunuz ne derecede acaba?
EZGİM:
--- En ufak bir olay bile beni kırmaya yeter ama yine içimde onarmaya kendimde hatayı aramaya çalışırım...
Yalnızlıktan kasıt dostlarım ve çocuklarım olmadan asla... ama yalnız kalmayı da çok seven birisiyim...
Çok kalabalıktansa, tekli sohbetleri severim.
meselci: Şiir’de gelmek istediğiniz son bir pozisyon var mı? Yoksa hayata yavaş adımlarla karışırsınız?
EZGİM:
--- En çok arzum şiir kitapları çıkartmak, çoğul söylüyorum çünkü ömrüm oldukça yazmak istiyorum ve ardımda kalıcı bir şeyler bırakmak istiyorum... beni anlatan.
meselci: Aşağıdaki kavramlar(önünde soru işareti olanlar) sizde ne gibi anlamlara karşılık gelmekte-ler?
Kış mevsimi?
--- Soğuk... ama kimsesizlerin ne olacağı korkusu.
Kışın yemek istediğin bir yemek türü?
--- Huzurla yenen her şey.
Sporla ne kadar içli dışlısınız?
--- Dışındayım:)
En sevdiğiniz renk ve nedeni?
--- Siyah... her şeyi gizemli yaptığı için belki.
Öteki EZGİM?
--- Öteki olabilseydi... çok farklı yerlerde ama yine aynı ezgim olurdu.
Öncelikli beş hobiniz nedir diye sorsam?
a- ŞİİR yazmak, okumak.
b- Seyahat etmek.
c- El işleri.
d- Dost sohbetleri.
e- Evlatlarıma hizmet benim için en güzel hobi:).
Dostluk?
--- Sırdaş.
Ve Yaşadığınız şehir(Bursa) hakkında ne söylemek istersiniz?
--- Çok huzurlu ve bin kez dünyaya gelsem burada yaşamak isterim, maneviyatı çok yüksek bir şehir...
Ama ülkemin her köşesi aynı değerdedir benim için.
meselci: Bu içten yanıtlar, bu şahane sohbet için sonsuz teşekkürlerimle Sevgili EZGİM...
EZGİM:
--- Ben çok teşekkür ederim, böyle bir fırsat verdiğiniz ve buna lâyık gördüğünüz için...
Dost yüreklere selam olsun.
Sevgiyle ve muhabbetle.
13.01.2010
..........................................BİTTİ.........................................
YORUMLAR
Mürüvvet hanım sizi tanımak ve okumak buyük bi hazdı yüreğinize hazan yeli hiç değmesin inşallah...
Sevgili Selim tebrik ederim yine çok güzel bir söyleşi olmuş tabii farklı olması beklenemez senden...
Mürüvvet Söylemez
değer vaerdiğiniz için
saygılar
bir ilki gerçekleştirmişsiniz, çok şık bir röpörtajdı edebiyat defteri olarak bunun devamı gelsin derim...iki sevdiğim şiir dostunu kutlarım, sevgimle...
Mürüvvet Söylemez
iyi ki varsınız canım
Mürüvvet Söylemez
sizin gibi güzel yürekli insanlarla olmak güzel...
dostluğunuz baki olsun
Şairimizi tanımak büyük mutluluk
İki yüreğide kutluyorum sevgimle saygımla....
Mürüvvet Söylemez
sevgiler güzel yüreğine
Mürüvvet Söylemez
birbirimizin aynasıyız sen bana tuttun bu gün aynayı ve bilmiyorum nasıl göründük...
sevgiyle kal
Sıcaktı sözler.....
her okuduğum satır huzurluydu ve mahsumane bir güzellik kattı. Sıkmadı ve daha çok tanıma isteği verdi....
Maşallah:) ve herşey gönlünüzce olsun inşALLAH :)
Teşekkürler Meselci Dost...
Ve iyi ki varsın EZGİM dost....
yakın takipçinim :)
Mürüvvet Söylemez
önem verilmenin , hiç riyasız gerçek bir dostluğun güzelliğini yaşıyorum...
Mehmet kardeşime sonsuz teşekkürler...
sizlerede çok teşekkürler siz de iyi ki varsınız hep olun hayatımda...
sevgiler yüreğine
bu benim için çok özel ve çok güzel bir olay...verdiğiniz değer için sonsuz teşekkürler...
hayatta en çok önem verdiğim insan ve insana verilen değer...buna layık gördüğünüz ve bir birinden güzel sorular için tekrar teşekkür ederim ...çok duygulandım bak yine:((
ama mutluluk gözyaşları...
sevgi senden hiç uzak olmasın, olmazda zaten sen verdiğin sürece hep kazanırsın, aksini söyleselerde merak etme verdiğin kadar alısın kardeşim...
bu güzelliği hiç unutmıyacağım...ömrüm olduğu sürece...ALLAH YAR VE YARDIMCIN OLSUN İKİ CİHANDA...
MÜRÜVVET SÖYLEMEZ.
eMİNeYZAMAN
SEVGİYLE :)
meselci
ben tşk ederim ezgim.
inan kalbinizi güzelliğini daha önce de hissediyordum, onu açığa çıkarmak, dostlarla paylaşmak istedim.
iyi ki varsın aramızda.
mutlulukla
ve de sağlıcakla kal
daim.
kendini evlatlarına adamış bir anne olmaktan daha güzel ne olabilir ki!
güzel bir yazıydı..
her iki yüreğede selam ve saygılar.
Mürüvvet Söylemez
sevgiler yüreğine