- 1793 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GÜLSÜM..................
UZUN ZAMAN OLDU , HANİ Fİİİİ TARİHİ DERLE YA İŞTE ÖYLE BİR ŞEY .
GİDEMEMİŞTİM , ONU ZİYARET EDEMEMİŞTİM . OYSA NE GÜZELDİ , ARABA VARKEN HERHAFTA SONU OLMASADA , ONBEŞ GÜNDE BİR , YAYLAYA GİDERKEN ZİYARET EDER , TAZE YOĞURTTAN YAPILAN YAYIK AYRANI EŞLİĞİNDE , BANA HAZIRLADIĞI , SICAK BAZLAMALARI , SIKMALARI VE YÖRESEL BİTKİLERDEN HAZIRLANMIŞ SICACIK BÖREKLERİ YERDİM . BEN HAZIRLADIKLARINI YERKEN , SEVGİ DOLU GÖZLERİYLE BENİ SÜZER VE KONUŞURDU .
BAZEN , ZOR YAŞAMINDA Kİ KÜÇÜÇÜK SEVİNÇLERİNİ , HEP VAR OLAN FAKAT ONUN FARKINDA OLMADIĞI , YAŞAMIN BU SIKINTILARLA VAR OLDUĞUNU SANDIĞI , SIKINTILARINI ANLATIRDI .
AKIL DANIŞTIĞIYSA HİÇ OLMAZDI , ÇOK AKILLI BİR KADINDI , AKIL DANIŞACAK BİLE OLSA , KIVRAK ZEKASIYLA , BİR ŞEKİLDE AKIL DANIŞTIĞINI BELLİ ETMEZDİ .
AKILLI OLDUĞU KADAR ÇOK DA GURURLUYDU . HERŞEYİYLE KENDİ KENDİNE YETMEK İÇİN UĞRAŞIRDI . BU NEDENLE GELİRKEN GETİRDİĞİM UFAK TEFEK ARMAĞANLARI LMAK İSTEMEZ HEP SİTEMDE BULUNURDU . OYSA DAĞIN BAŞINDA HER ZAMAN HER İSTEDİĞİNİ BULAMAZDI VE BU NEDENLE BEN ELİM BOŞ GİTMEZDİM .
ÖZELLİKLE YENİ NİŞANLANAN KIZININ EVLİLİK HAZIRLIĞINA BAŞLAMIŞKEN , BENDE KÜÇÜK KATKILARDA BULUNMAK AMACIYLA , KÜÇÜK KÜÇÜK ÇEYİZLİKLER ALIYOR VE GÖTÜRÜYORDUM . KENDİSİDE BİR ŞEKİLDE ALTTA KALMAMAK ADINA , TAZE PEYNİR , SÜT , YUMURTA VE SAÇ EKMEĞİ HAZIRLIYOR VE BANA YOLLUK OLARAK VERİYORDU . BİLİYORDUM , KENDİNİ EZDİRMEMEK ADINA TÜM BUNLARI YAPARKEN , YÜREĞİNDEKİ MİSAFİR SEVECENLİĞİNİDE KATIYORDU . Kİ BEN ONUN EN SEVDİĞİ KUZENİYDİM , BUNU HEP BİR ŞEKİLDE BANA HİSSETTİRMİŞTİ .
İŞTE , HEP AKLIMDA OLAN FAKAT GİTMEYE FIRSAT BULAMADIĞIM KUZENİME BU HAFTA SONU GİTMEK KISMET OLDU . UZUN , KIVRIMLI VE DAR DAĞ YOLLARINA SÜRDÜM ARABAYI . ARABA YOKUŞLARIN KIVRIMLARINDA TIRMANMAK İÇİN UĞRAŞIRKEN , BENDE BİR SİGARA YAKMIŞ UZUN UZUN DÜŞÜNCELERE DALMIŞTIM , BİR TARAFTANDA BİR TÜRKÜ DİLİMDE DOLANIP DURUYORDU . ---BAŞI DUMAN PARE PARE , YOL VER DAĞLAR , YOL VER --- ARDINDAN BAŞKA BİR TÜRKÜYE BAĞLANIYORDUM . ---- UZUN ZAMAN OLDU BEN DOSTU GÖRMEYELİ --- ,
YOL ARKAMDA KIVRIMLARLA , UÇURUMLARLA YİTİP GİDERKEN , BEN DÜŞÜNCELERİMLE BOĞUŞMALARDAYDIM .
NİHAYET KÖY SİSLİ DAĞLARIN ARASINDAN GÖRÜNMÜŞTÜ , EVET VARMIŞTIM . BEN KÖYE VARIRKEN ARDIMDA , NE YOKUŞLAR , NE KIVRIMLAR , NE UÇURUMLAR BIRAKIRKEN , TÜM DÜŞÜNCELERİMİDE BIRAKMIŞ , ATALARIMIN MEZARLARININ İÇERİSİNDEN YAVAŞ YAVAŞ GEÇMEYE BAŞLAMIŞTIM . EVET ATA YURDUNDAYDIM . İŞTE , BÜYÜK HALAM , YA ŞU İLERİDEKİ YOLUN KIYISINDAKİ MEZAR BÜYÜK DAYIMIN DEĞİLMİYDİ . ŞU ÜZERİNDE NERGİZLERİN BOY VERDİĞİYSE DAYI KIZI DEĞİLMİYDİ.
BU ŞUNUN , O BUNUN MEZARI DERKEN , BEN NİHAYET VARMIŞTIM . HAYMANIN HAYATIN ÖNÜNDEKİ BÜYÜK BOŞLUĞA ARABAYI PARK ETMEMLE , İRİ KIYIM İKİ KANGAL KÖPEĞİ SANKİ TANIMIŞCASINA ÇEVREMİ SARMIŞLARDI BİLE . İLK KARŞILAYANLARIM ONLAR OLMUŞTU .
HEMEN EVİN ARKASINDAN UZAKLARDAN BİR SES ADIMI ÜNLÜYORDU , ----NAMIK GELDİM GELDİM ----- DİYE . HAFİFÇE BAŞIMI EVİN ARKASINDAKİ KIRAÇLARA KALDIRDIM EVET KUZENİM ÖNÜNE SIĞIRLARINI KATMIŞ GELİYORDU .
SARIŞTIK , UZUN ZAMANIN VERDİĞİ ÖZLEMLE SARIŞTIK . KOKLUYORDU BENİ , O YANIK VE ANADOLU YA HAS TER KOKAN BAĞRINA BASARKEN ÖZLEMLE KOKLUYORDU .
KAVUŞMA SERAMONİSİ DEVAM EDERKEN , O YANIK TENLI YANAKLARINDAN İKİ DAMLA YAŞINDA , GÖZLERİNDEN AKTIĞININ FARKINA VARMIŞTIM .
SEVİNÇ GÖZYAŞLARI DEĞİLDİ BUNLAR , BİR ŞEKİLDE ANLATILMAK , PAYLAŞILMAK İSTENEN BİR DERDİN KARŞILAYICILARIYDI . İNCİTMEDEN , O GURURLU KADINI ÜZMEDEN SORMALIYDIM NEDENİNİ .
O ÖNDE BEN ARKADA , HAYATI GEÇEREK ÇAMUR VE TAŞLA YAPILMIŞ EVİNE GİRDİK . BİR ANORMALLİK VARDI , İKİ OĞLU VE GELİNİ DE HERNE KADAR GÜLÜMSEMEYE ÇALIŞSALARDA , BİR BURUKLUK VARDI HAVADA VE BEN O BURUKLUĞU SOLUKLANABİLİYORDUM .
ÜMMÜ YOKTU ORTALIKTA , OYSA HEP ORTALARDA OLDUĞUNDAN KÖPEKLERDEN BİLE ÖNCE BENİ O KARŞILARDI , BOYNUMA ATILIRDI .ÇOK UĞRAŞMIŞTIM OKUSUN DİYE , ÇOK AKILLI BİR KIZDI AMA BENİM ÇIRPINMALARIM YETMEDİ ŞARTLAR GEREĞİ LİSEYE DEVAM EDEMEDİ . OYSA NE GÜZEL OLURDU OKUSAYDI....
YOKTU İŞTE , TAM SORACAKKEN , KUZENİM BENİ ANLAMIŞCASINA ---- SORMA --- DERCESİNE YÜZÜME BAKTI .
YUTKUNDUM , DİLİMİN UCUNA GELEN KELİMELERİ TEKRAR GERİ GÖNDERDİM BELLEĞİME , FAKAT ÇOKTA MERAK ETMİŞTİM , NE OLMUŞTU , NEYDİ OLAN ...
BİR İK KELİME SONRASI KUZENİM BİR ARA DIŞARI ÇIKTIĞINDA SORMA FIRSATI BULDUM ----- ÜMMÜ NERDE , BİR ANORMALLİK VAR HİSSEDİYORUM --- . KUZENİMİN OGLU SADECE TEK BİR KELİME SÖYLEYEBİLDİ...--- KAÇTI , KOCAYA KAÇTI , NİŞANLISINA OLSA ÜZÜLMEYECEĞİZ , BİR BAŞKASINA KAÇTI NAMIK AĞBİ.---....
İŞTE O ZAMAN ANLADIM , HAVADAKİ HÜZNÜN NEDENİNİ , ÇOK ZORDU BİR EVDEV KIZIN DUVAKLA ÇIKMADAN GİTMESİ ...VE KUZENİM BUNU ACISINI YAŞIYORDU...UZUN SÜRE OTURAMADIM BİR BAHANEYLE ONU ACILARIYLA BAŞBAŞA BIRAKARAK , BENDE HÜZÜNLERİMLE BAŞBAŞA KALMAK İSTRCESİNE VEDALAŞTIM VE AYRILDIM EVDEN...ONU GAYET İYİ ANLIYORDUM Kİ BENİMDE ZORUMA GİTMİŞTİ..........
KARLI DAĞLARIN ARDINDAKİ YAYLAYA GİTMEK ÜZERE YOLA ÇIKTIĞIMDA , DİLİME BİR TÜRKÜ YAPIŞMIŞTI....---- GÜLSÜMMMM GÜLSÜM , SEN GİDİNCE , OCAĞI KİM YAKSIN , İNEĞİ KİM GÜTSÜN , EKMEĞİ KİM YAPSIN ----- .......ÜMMÜ GÜLSÜM......................................EMİN NAMIK BÜLBÜLOĞLU
YORUMLAR
Keyifle okudum. Kaleminize sağlık.Sürükleyici ve etkili bir anlatım olmuş.Yazının rengi okunmasını biraz zorlaştırıyor yalnız..
Selam ve saygılar...
YORGUN DEMOKRAT
YORUMUNUZLA İLGİLİ YANITINIZI HEMEN VEREMEDİM MAZUR GÖRÜN . ÖNCELİKLE BU SAYFADA DAHA YENİYİM VE SAYFANIN İŞLEVLERİNİ TAM ÇÖZEMEDİM . BU NEDENLE RENK KONUSUNDA HAKLISINIZ VE BEN DÜZELTEMEDİM .
KALDIKİ MESAJLARI AÇMA KONUSUNDA DA BECERİKSİZİM ANLAŞILAN SİZİN MESAJINIZA GELEN KUTUSUNDA RASTLAMADIM YORUMLARI İNCELERKEN TESADÜFEN GÖRDÜM . LÜTFEN SAYGISIZLIK OLARAK ALGILAMAYIN...
BLOK YAZIM HAKKINDA YAZMIŞ OLDUĞUNUZ YORUM İÇİN SAGOLUN..