İLİM HİKMET VE MUTLULUĞA ULAŞMANIN YOLU : DUA
Oku yaradanın adıyla oku,
İlim, bilmek ve anlamak olup cehalet zincirinden sıyrılmak için yapılan tahsildir. Yani cehalettin zıt anlamı ilimdir. İslam dininde ilim her şeyin ilki ve istikametin ilk işaretidir ki yüce “Allah” cc Peygamber efendimize “oku” emriyle ilmin ilk işaretini vermiştir. İslam Din Alimleri eserlerine ilim konusunu işleyerek başlamakta olup, ilim, iman ve hikmet ile ilişkilendirerek eserlerini yoğurmuşlardır. İlmin olmadığı yerde din, iman ve vicdan konularının aksak bir çizgi içinde olduğu gibi yüce “Allah” ın hikmetlerinden yoksun olacağından fayda sağlamayan bir ışık huzmesi halini alması söz konusudur.
İnancın amele dönüşmesi,
İstem – Uğraş – İfa sonunda “izah” olarak yansıyan hikmet insan aklının ilim denizinde yol alması için sabır gerektiği malumdur. Deniz nasıl ki insan avucuna sığmıyorsa ilmin ve hikmetin de insan hayatına sığması mümkün değildir. Sonu gelmeyen ilim Allah’ın sıfatlarından biridir. İnancın ihlaslı amele dönüşmesi için insanoğlu ilmin kapısını çalarak aralamaya çalışmalıdır.
Kutsal değerlerimiz,
Menzili gözükmeyen ilim denizinde yol almak sabır melekelerinin bileşkesiyle nakşedilen zahmetler ve izahla yol alınması acı ve çilenin mutlu olmanın tatlı meyve ve merhemleridir
Bu meyve ve merhemler yalnızca acı ve zorluklar çeken için değil aynı zamanda bu yolculuğa katılanların gerçek yardımcısı olma özelliğidir. İlmin ışıklarından istifade edenler sonraları hikmet ve nimet sembolleriyle donanırlar. Bu nedenle kendisine, topluma dolayısıyla vatanına bayrağına saygılı olmayı ve aleni olarak bu kutsal değerlere mesnetsiz iftirada bulunanlara gücü yettiğince karşı durur hukuk çerçevesinde değerlerine sahip çıkmaya çalışır.
Allah korkusu,
Yüce Allah ilmi isteyene vermekte olup hikmetlerini de dilediğine ihsan eder. Hikmet verilenler ki onlar Allahın hem dostu hem de en sevileni ve toplum içinde saygı gören şahsiyetli kişi/kişilerdir. İnsanoğlu ise bu şahsiyet sahibi hikmetli kişi/kişilerden ibret alarak yaratıcının ne kadar biz yaratılanlara yakın olduğu dersleriyle kutsal değerlere toplumsal olgu yaklaşımını iyice bellememizin gerektiğini bilmemiz bizlere misal teşkil eder. Hikmet verilenlerin önemli şahsiyet sahibi olmalarının ana unsuru Allah korkusu olup, yaratılanlardan Allah korkusu olanların birer alim olduğu tezine dayanarak onların birer Allah dostu ve insanlara örnek alim olduklarını bilmek bizlerin biraz daha Allaha yaklaşan kul olduğumuzun göstergesi anlamını taşır.
Hikmet sahibi olmak,
İlim dilemekle mümkün olduğuna göre her insan ilim irfan sahibi olabilir. Ancak hikmet istemekte biz insanlar için bir yol olmakla beraber hikmet sahibi olmamız mümkün değildir. İnanan kullar için kayıp olan hikmeti bulanın onu alması haktır. Onu ancak yüce Allah dilediğine vermekte ve donatmaktadır.
Duaların en güzeli,
Mutlu, huzurlu ve erdemli insan olmanın saadete ermenin yolu biz inananların tevekkül ederek her daim ilmi ve hikmeti yüce Allahtan niyaz etmek duaların en güzeli olacaktır.05.09.2008
Zekeriya ÇAVUŞ
Şair - Araştırmacı yazar
YORUMLAR
İlim emek sarfedene verilir istedikçe...Hikmetse özeldir Rabbimizin gül gibi sakladıklarına verilir..İlim ilim bilmektir ilim kendin bilmektir sen kendini bilmesen ilim nice demektir..
Hikmet ehli olanlar takvada en ileri derecede olanlar ve Allahın rızasını kazanıp kendisine de yakın eyledikleridirler..
Yazınızın konusu güzel ilim ve hikmet sahibi olmak hakkında sayfallar yazılsa yetmez anlatmağa..
Allah sevsin sizi kendisine yakın eylesin Rabbimize değer verenleri n inananların sevenlerin kalplerinde ilahi sevgisinide artırsın...
Allah razı olsun ..Allaha emanet olunuz ..Selam ve dua ile..
ÜLKÜ BAHÇESİ tarafından 1/12/2010 11:34:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çok ama çok anlamlı bir yazıydı. Tekrar tekrar okunası ve mümkünse çerçevetilip asılası.
Tebrik ederim.
zcavus
çok teşekkür ederim