- 587 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güya''ehliyet almak zorlaşacakmış''..Pişkinliğine Bakın
Engin KAHVECİ
Güya’’ehliyet almak zorlaşacakmış’’..Pişkinliğine Bakın Hele..
Ehliyet almak zorlaşacakmış...mış..mış..Diyerekten daha çok aday daha çok para kazanma oyunu.
Konu şu;2009 un sonlarına doğru Sürücü Kursları yazılı ve görsel medya yolu ile Kursların aday sayılarını artırmak için ’’Ehliyet almak zorlaşacakmış’’ başlığı altında bir takım açıklamlarda bulunuyorlar.Yeni temel değişikliklerden bahsediyorlar.Söyelemlerinde;
1-Direksiyon sınavı süresi 45 dakikaya çıkacak.(Açıklama:Yönetmelikte zaten 20 dakikadan az olamaz diyor ve ilave olarak sınav en az 2 ışıklı kavşak güzergahında yapılır.Böyle bir güzergahta süre hiç bir zaman 20 dakikanın altına düşmez)
2-Direksiyon eğitimi gecede verilecek.(Açıklama:Mevcut yönetmelikte Sürücü adayına 20 saat Direksiyon dersi verilir ve bunun en az 4 saati gece eğitimidir.Hatta Sürücü Kursları Direksiyon Eğitimi Ders Proğramını bu şekilde ilgili Milli Eğitime İletir ve onaylandıktan sonra kurs uygular.)
Hal böyle iken şimdi bu basın yayında çıkan açıklamalar neyin nesi..
Biz söyleyelim.. Sorumsuz Sürücü Kursları kendi asli görevlerini kamuflaj ederek ,aday sayısını artırıp kısa sürede daha çok fazla para kazanmak.Tabi bu tür haberleri izleyenlerde hemen Kurslara yöneldiler.Şimdi Aralık-2009 ve Ocak-2010 dönemlerinde kurslar kontejanların bir kaç kat üstünde kayıt yapmış durumdalar. (İlginçtir,Sürücü Kursları Derneği kendi sitesinde üye kurslara fazla adylarla ilgili bazı uyarılarda bulunuyor)
Öncelikle aşağıda verdiğimiz linki tıklayıp,konuşmacıyı dinlemelisiniz.Biraz uzun bir konuşma ama..lütfen sabırla dinleyin.Dinleyin ki bizim yaptığımız yorumu daha iyi anlmış olursunuz.Eğer sabrınız az ise konuşmanın özelikle son yarısını izlemelisiniz.İzledikten sonra benim o sinirle alelacele yaptığım yorumu okuyunuz. Sürç-İ lisan ettiysek affola...(Benim yaptığım yorumu ilgili siteye anında ilettim yayınlayacaklarını pek sanmam,yinede ben postaladım,en azından okur ve silerler.Okadarıda bana yeter.
www.izlesene.com/video/haber-dernek-stv-konusma/1216843
Sürücü Kursları Birliği Derneği Başkan Yardımcısı Ali Osman Türkmen’i tümüyle dinledim.Anlattığı konularda büyük bir tutarsızlık var.Her cümlesini ’’eğitim çok önemli’’diye tamamlıyor.Ama,Sürücü Kurslarının Eğitim eksikliğini hiç dile getirmiyor.Vede kendilerine düşen asli görevi unutmuş gibi...Başkalarından yada başka kurumlardan dem vuruyor.Bir sorun bakalım,hangi sürücü kursu 20 saatlik Direksiyon Dersini tam olarak vermiştir.Kursların büyük çoğunluğunda en fazla 6 saat veya10 saat ders verilmektedir.Spiker bile bunu farkederek sorduğunda,kemküm ederek...Efendim 20 saat ama bunun 6 saati araç içinde diyerek konuyu hemen kapatıyor.Vede mevcut yönetmelikte gece sürüş eğitimi zaten var.Yanılmıyorsam 6 saat kadarı gece ders verilmesi gerekir. Sorun bakalım kaç adaya bu gece eğitimi verilmiştir.Konuşmacı şahıs tamamen ’’Ehliyet Almak Zorlaşacak ’’parolasıyla yola çıkarak Sürücü Kurslarının aday sayısını artırmak için şov yapmaktadır.Yönetmeliklere göre hareket etmiyorlar vede topu başkalarına atıyorlar.Bu arkadaşı ve diğerlerini insafa,dürüstlüğe davet ediyorum.Karayolunda dökülen kanlarda en büyük pay,yönetmelik gereklerini yerine getirmeyen ve de ardındanda ’’bütün iş eğitim ’’ diye çığırtkanlık yapanlarındır.Medyayıda kendi çıkarlarına kullanmalarıda ayrıca başka bir üzüntü kaynağı..Ve ben bakıyorum Aralık ve Ocak aylarında Kurslara başvuru sayısında patlama var.Yazıklar olsun aldığınız paranın yarısını bile hak etmiyorsunuz.
Not.Kamuoyunu bilgilendirmekten öte bir amacımız olmadığına inanan arkadaşlarımızdan ricamız şu;Lütfen bu yazımızı başkalarıyla paylaşın.Paylaşınki doğruluk ,dürüstlük yaygınlaşsın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.