- 511 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Çok Eşlilik Üzerine
Çok eşlilik güzel mi çirkin mi…
Çok eşlilik çok kişide şehvet göstergesidir…Çirkin ve kınanası bir davranıştır… Sadece güzel olanda güzeldir…(Ameller niyetlere göredir...)Onlar da sayılı …
Çok eşlilik teorik olarak ya karının veya kocanın birden fazla olması ile gerçekleşir…Çok koca ile evliliğe bütün ilahi dinler karşıdır…Çünkü evlilik şehvet göstergesidir.Evliliğin nedeni beşeriliktir…İlahi dinlerde çok kadın ile evlilik ise özel şartlarda ön görülmüştür…
Evlilik şehvetle kavga silahından biridir…diğeri oruç…
Abdullâh İbn-i Mesûd radiyallâhu anh anlatıyor: Nebî sallallâhu aleyhi ve sellem ile bulunduğumuz sırada Resûlullâh şöyle buyurdu: “Kimin evlenmek külfetine gücü yeterse evlensin! Zîrâ tezevvüc, gözü haramdan son derece muhafaza eder. İffeti de o nisbette korur. Nikâh masrafına muktedir olmayan kimse de oruç tutsun: Zîrâ oruç, sâim için şehveti keser.”
Evlilikle ilgili dini hükümler:
Farz evlilik: Eğer insan, kendini muhafaza edemiyorsa, harama düşme ihtimali varsa, evlenmesi farzdır. Sünnet evlilik: Harama düşme ihtimali olmadığı halde vakti geldiğinden dolayı ve Efendimiz’in sünnetine tabi olmak için evleniyorsa bu, sünnet evliliktir.
Haram evlilik: Evlendiğinde eşine zulmedecekse, haram yedirecekse, bakımını görümünü yapamayacaksa bu şahsın evlenmesi haramdır.
Çok eşlilik şehvet göstergesi mi…kızların ve dul kadınların çoğaldığı şartlarda iç güzelliğin göstergesi mi… Çok eşliliği gerekli kılan özel şartlarda ve kadınların çoğaldığı şartlarda yapılan her çok evlilik iç güzelliği göstergesi mi…Yoksa( iç güzelliğinden uzaklaşma mı )doğrudan sapma mı …
Yüce Allah (cc), Kur’anı kerimde "Yetimlere mallarını verin, temizi pis olanla değişmeyin, onların mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin; çünkü bu büyük bir günahtır. Yetimlerin hakkına riâyet edememekten korkarsanız (bunların yakasını bırakın da) beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın; haksızlık etmekten korkarsanız bir tane kadın veya mülkiyetinizde bulunan câriye (ile yetinin); bu, adâletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır (Nisâ: 4/2-3)buyurmakta
İç güzelliğin göstergesidir diyebilmemiz için adaletlilik şart kur’an-ı Kerime göre…Adaletsizlik iç güzelliği ile bağdaşmaz …adaletsizlik varsa ,Üzülen üzen varsa…şehvet ve beşerilik galip gelmiş demek daha doğru olur…
İslam çok eşlilikle mücadele etti ve kıyamete kadar da edecektir…Bütün dinler şehvetle mücadele eder…İnsanlığın tecrübeleri de çok eşliği ön görmez…Kur’an-ı kerim ancak çok eşliliği gerekli kılan özel şartlar vuku bulduğunda iç güzelliğimizden ödün vermeden çok eşliliği ön görmekte…
Allahın sevdiği insan olalım.Yüce Allah nefs-i emmaresiyle kavga edeni sever…Şehvetten ne kadar kaçılacaksa o kadar kaçalım ki, Allah bizi sevsin…
Unutulmasın evlilik şehvetle kavga içindir…Allah’ı razı etme gayretidir…Her ibadet nefs-i emmare ile kavgadır…nefs-i emmareye hizmet ederse riya gerçekleşir…
Zulme vasıta olmayın…
Yüce Allah ,"Siz uğraşsanız da adaleti hakkıyla uygulayamayacaksınız, bari büsbütün birine meyledip te öbürünü askıya almayın..." (Nisâ (4) 129) buyurmaktadır.
YORUMLAR
Allah insana akıl gibi çok değerli bir nimet bahşetmiştir. İnsan bu akıl ... Bu akıl nimetin değerini Kullanırsa!
Hataya yapma şansı azalır. Bilge öğrettikleriyle İnsan olman yeterli ...örnek bir bilge! İmânın ahlâkını, düşüncesini, iyiyi-kötüyü, doğruyu, yanlışı, helâlı, harâmı, evreni bütün olarak kavrayabilen...
Benim naçiz düşüncelerim bunlar...
Öğütvari yazan yüreğiniz hiç susmasın. Saygılar kaleminize...
gÜZEL YAZI KARDEŞİM.
Çok evliliği behane ederek nefsani ihtiraslarını tatmine çabalayanların yanında o behaneyle İslama saldıranlar da vardı. Halen var ve olacakta.
Olağan üstü haller haricinde İslam da çok evliliği reddeder.
Nedir olağan üstü haller?
Onuda çok merak eden öğrenir.
Selam ve saygılar.
10 Puan