- 991 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
çocuklugumuz - 1
‘’YAN YANA GECEN GECELER UNUTULUP GIDER MI?
ACILAR BİRDEN BİTER Mİ?
SUYA HASRET ÇÖLLERDE BEYAZ GÜLLER BİTER Mİ
DİKENLER GÖGÜ DELER Mİ?
BİR MENEKŞE KOKUSUNDA SENİ ARAMAK VAR YA BU HEP BÖYLE GİDER Mİ?
KENDİNE İYİ BAK BENİ DÜŞÜNME SU AKAR YATAGINI BULUR…’’
GECE… CIZIRTILI BİR RADYODAN GELEN SESLE İRKİLİYORUM YERİMDEN…O COK SEVDIGIMIZ SARKI, FARKINDA OLMADAN GULUMSUYORUM EŞLİK EDERKEN…
NASIL BASLAMISDI HİKAYEMİZ… ÇOÇUKDUK DAHA ESMERLİGİNİ AYKIRI BİR COGRAFYADAN ALAN… TOPRAK DAMLI, AVLULARI BIRBIRIYLE KARDES OLAN EVLERDE YASIYORDUK . ÇOÇUKDUK BUYUMEYE DİRENİYORDUK. DÜŞLER KURUYORDUK DİCLE NIN KIYISINDA. BILMEDIGIMIZ BIR DİLLE KONUSUYORDU INSANLAR BÜTÜN ŞAŞKINLIGIMIZLA ANLAMAYA ÇALIŞIYORDUK. KELEBEKLER TOPLUYORDUK GECEYİ AYDINLATACAK UMUDUYLA, AMA HER DEFASINDA BUYUK BİR HAYALKIRIKLIGIYLA UYANIYORDUK YENİ GÜNE. BİLMİYORDUK BİR GÜNLÜK ÖMÜRLERİ OLDUGUNU, DEDİMYA ÇOÇUKDUK HENÜZ, GİDENİN DÖNMEYECEGİNİ VE BUNUN ADININ ÖLÜM OLDUGUNU KİMSE SÖYLEMEMISDI…
ÖGRENDİK SONRALARI GECEYİ YIRTAN MERMİ SESLERİNDEN UYANDIGIMIZDA SABAHA..ANALARIN HAWARLARINDAN , BABALARIN SIMSIKI KAPALI AVUCLARINDAN ÖGRENDİK ÖLÜMÜ…
BİR BİNA TAS DUVARLI USTUNDE CATISI OLAN ICINDE SIRALAR VE MASALAR OLAN..OKULDU BURASI BURDA OGRENECEKTIK O ŞAŞKINLIKLA ANLAMAYA CALISDIGIMIZ DİLİ…KAÇTI YASIMIZ? NASIL ÖGRENECEKDIK. TEDIRGINLIK İÇİNDE AGLIYORDUK DİRENIYORDUK GITMEMEK ICIN INSAN BILMEDIGINDEN KORKARDI BUNU BILIYORDUK..
ILK DERS SONRA VE O GUZEL GOZLU KADIN…NE KADARDA BEYAZDI RENGI…ANNELERIMIZE SORMUSDUK HASTA MI DIYE…
ANLAMIYORDUK SOYLEDIGI HICBIR KELIMEYI. BUNA RAGMEN SEVECEN HAREKETLERIYLE ANLATMAYA CALISIYORDU…BAZEN AGLAMAKLI OLUYORDU O ZAMAN DAHA BIR INATLA ÖGRENMEYE ÇALISIYORDUK ÇÜNKÜ O GÜZEL GÖZLÜ KADIN BİZİ SEVİYORDU…HİÇ İSTEMIYORDUK AGLAMASINI…
AGLAMAK ACITIYORDU BUNUDA ÖGRENMİŞTİK BÜYÜMEYE ÇALISIRKEN.
BİR BEBEGIN ILK KELIMESINI SÖYLEMESI GIBIYDI KELIMELER AGZIMIZDAN CIKARKEN. KENDI SESIMIZ NE KADARDA TUHAFTI…
YILLAR GECDİ…BÜYÜDÜK..ÖGRENDİK BİZİ ŞAŞKINLIK İÇİNDE BIRAKAN DİLİ VE BİR ÇOK ŞEYİ. SONRA MI? AGLAMIYORDU ARTIK VE BİZ ONA ÖĞRETMENİM DİYORDUK…
GÜNDÜZÜN KENDİSİNİ GECEYE BIRAKMASINI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORDUK. HELE BİRDE O UZUN YAZ GECELERİ. GENİŞ AVLULARDA
DEDELERIMIZIN MASALLARI, DENGBEJLERİN AGITLARI, UZAKLARDAN GELEN MİSAFİRLER, TÜRKÜLER, STRANLAR…
YILDIZLARI YORGAN EDİYORDUK KENDIMİZE. YAN YANA YATTIGIMIZ DAMLARDA…DÜŞLER KURUYORDUK ÇOÇUKCA…
SEN ÇOBAN OLACAKDIN…ZOZANLARDA DOLASACAKDIN..ELINDE MUTLAKA KAVALIN OLACAKDI BİLMİYORDUN ÇALMASINI AMA ÖGRETİRDİ DAYI MEMO…
BEN? BEN GELİN OLACAKDIM...BİR SÜRÜ TAKILARIM OLACAKDI VE RENGARENK ELBİSELERİM..SONRA ANNE OLACAKDIM…
BÜYÜDÜK OYSA NE KADAR ÇOK DİRENMİŞTİK…
BÖYLE Mİ OLACAKDI..AYRI KALMISTIK BIRBIRIMIZDEN..SEN BİR KIZA SEVDALANMIŞTIN…MEKTUPLAR YAZIYORDUN BOZUK YAZINLA BUDA YETMEZMİŞ GİBİ BENİMLE YOLLUYORDUN… KISKANIYORMUYDUM SENİ? HAYIR KISKANCLIK DEGILDI BU KORKUYORDUM BENİ YALNIZ BIRAKMANDAN…KORKUYORDUM ONU BENDEN DAHA COK SEVMENDEN.
VERİLEN İKRARDAN DÖNÜLMEZDİ.. BENI BIRAKMAYACAGINA HER ZAMAN YANIMDA OLACAGINA AND ETMISDIN..
GİDEN BEN OLDUM...ANNEMİN MEMLEKETİNE GITMEMIZ GEREKIYORMUS. ORDA KALACAKMISIZ. NE ZAMAN DÖNERMISIZ BELLI OLMAZMIS. HERKESDEN HELALLIK ALMALIYMISIZ..EŞYALAR TOPLANDI..KERVAN YOLA CIKACAK AGLAMAKDAN GÖZLERİMİZ KIZARMIŞ BİR HALDE TUTTUN ELİMDEN KOŞ DEDIGINI HATIRLIYORDUM SADECE HIZLI KOŞ… SORMUYORDUM NEREYE GITTIGIMIZI. DÜŞE KALKA AYAKLARIMIZA TASLAR BATA BATA KOŞUYORDUK SADECE…KARARLIYDIK AYRILMAYACAKDIK BIRBIRIMIZDEN SIGINMISDIK BIR MAGARAYA. KIMSE BULAMAZDI BİZİ NASIL OLSA..BURADA YASAYACAKDIK..HEM NINEMDEN ÖGRENMİŞTİM BÜTÜN BİTKİLERİN ADLARINI VE MEYVELERİNİ..SENDE ÇOBANLIK YAPACAKDIN EKMEK GETIRECEKDIN EVIMIZE..ÖYLE YA EVİMİZ BURASIYDI ARTIK..HEM ÖNÜMÜZ BAHARDI.. SADECE 2 GÜN SAKLANABİLMİŞTİK İKİMİZDE ZATURE OLMAKDAN SON ANDA KURTULMUSDUK… O BAHAR VE YAZ BOYUNCA BERABERDIK..DİRENMEMIZ BOŞA ÇIKMAMISDI…VE İŞTE O ZAMAN ANLAMISDIK BİRBİRİMİZDEN HİÇ KOPAMAYACAGIMIZI…