Dilber dudağın nice dir?
1921 de meclise sunulan yasa tasarısında, "DILBER DUDAĞI" tatlısının ismi müstehcen bulunmuş ve ismin değişmesi istenmiş, fakat Mustafa Kemal Atatürk, tarafından bu yasa tasarısı red edilmişti.
Şu günlerde Dilber dudağı, Hanım göbeği, Vezir parmağı, gibi Padişah sofralarında her dem ön saflarda yer almayı başarmış, Milli tatlılarımızın isimlerinin müstehcen bulunmasından dolayı, yeni bir Anayasa tasarısı gündemde.
"Toplum ahlaki yapısına uygun değil" denilen, Milli tatlılarımızında tadı kaçtı anlayacağınız.
Artık Mecliste bir Mustafa Kemal pasa´da, olmadığından bakalım bu defa reddi ilemi, yoksa kabulü ilemi noktalanacak bu konu.
Ha toplum olarak, ağzımızın tadının bir çok sebep ile zaten kaçtığı şu günlerde, daha hangi tatlarımızla uğraştırılacak Anayasa mahkelemelerimiz, doğrusu merakla bekliyorum.
Demem şu ki dostlar, Anayasa Mahkemelerimizde bizleri toplum olarak yakinen ilgilendiren ve refahımızı baz alan, onca konu bekletilirken, bakalım bu çok ama çok mühim konuyu, yasa tasarısı olarak sunan çok sayın Bakanlarımız, toplumun ağzının tadı adına, başka hangi öneriler ile çıkacaklar karşımıza.
Efendim toplum olarak, ağzımızın tadı eksik olmasın.
Elif Turna Türk
YORUMLAR
Neden şaşaırıyoruz ki sevgili Elif hanım. Biz artık yemeklerin şeklinden, tatlıların adından bile tkilenen bir tolum olduk ve her şey artık cinselliği ve müstehcenliği çağrıştırıyor, Meclistekilerin uğraşacakları hiç bir işi olmadığı için tatalı isimleri, yemek tarifleri ile ilgileniyorlar boşluktan . Türkiye güllük gülistanlıki İszilik yok, sanayi devrimini yapmışız. Milli gelir yıllık otuz bin dolar. EE na yapsınlar adamlar tatlıların isimleri ile oıynamak kaldı geride.
Çok güzel bir yazı idi. Sevgiler yüreğinize