- 2204 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SURUÇ OVASINDA ŞİİRİN KANAT SESLERİ - 1
10 Aralık 2009 günü almış olduğum davette, memlemetim olan Ş.Urfa’nın Suruç ilçesinde bir "Şiir Gecesi"nden bahsediliyordu ve geceye davetliydim. Okuduklarım beni ziyadesiyle heyecanlandırmıştı zira ilçem Suruç’ta bir ilke davet ediliyordum. Evet, bir ilkti. Çünkü daha önce ilçemiz Suruç’ta bir şiir etkinliği düzenlenmemişti.
Daha sonra iştirak edecek olan şairleri sorduğumda heyecanım daha da artmıştı zira Bahattin Karakoç üstadım da gelecekler arasındaydı. Bir an 80’li yıllara gittim. Karakoç üstadımın şiirlerimi ilk kabul edişi, tepkisi, sohbetleri ve şiir yayınlamam için verdiği edebiyat dergilerinin listesi... Dolunay dergisindeki günler ve muhtelif şiir şölenlerindeki buluşmalarımız... Hele o Elbistan’daki Dolunay şiir günlerini asla unutamam. Şeyh-ül Şuara üstad Bahattin Karakoç... Ülkemde şiirin yüz akı.
Diğer şairlerin de siteden tanıdığım Saadet Ün hanım ile M.Atilla Maraş olduklarını öğrendim.
Ben, 20 Aralık 2009 gününden bir gün önce gittim. Gittiğim günün akşamı bir yemek davetine katıldım. Kaymakam Mehmet Sinan Bey ile birlikte üstadım Bahattin Karakoç ile birkaç değerli dost ile katılmıştık. Verilen yemeğin bir buluşma, görüşüp tanışma ve ilçe ile köylerin sorunlarını istişare etme toplantısı olduğunu öğrendiğimde çok etkilenmiştim. Çünkü her ay bir köyde yapılacağı düşünülen bu yemekli toplantıya katılanlar hem sorunları konuşuyorlar ve hem de tanışıp kaynaşıyorlar. Yani artık eskisi gibi aşiret ayırımcılıkları yok. Artık sorunlarda bütün sözü geçen büyükler bir araya gelip konuya çözüm getiriyorlar. Yani birlik ve beraberlik o kadar yakınınızda ki, elinizi uzatsanız dokunabilirsiniz. Ne kadar özlenilesi bir manzara...
Bahattin Karakoç üstad, yemekte bilge aksakallı kişiliğiyle herkesin gönlünü fethederken; "Ben Suruç’a ilk defa geliyorum. Ama geldiğime o kadar memnun oldum ki, artık bu saatten sonra ben de Suruç’luyum ve sorunları ben de dile getireceğim" şeklinde konuşması yemekteki havayı daha bir ısıttı.
Yemek sonrası Karakoç ustam ile birlikte ilçedeki Öğretmen Evine gittiğimizde şaşkınlığımı gizleyemedim. O kadar temiz ve modern bir Öğretmen Eviydi ki, kendinizi lüks bir otelde sanırsınız adeta. Her şeyiyle mükemmeldi.
Akşamın henüz erken saatleriydi. Salona gittiğimde Saadet Ün hanımefendi ile M.Atilla Maraş’la karşılaştım. M.Atilla Maraş da hemşerimmiş ve bir dönem Millet Vekilliği yapmış olduğunu öğrendim. Sohbet Bahattin Karakoç üstad geldiğinde daha bir koyulaştı ve hayli uzadı. Her şey çok güzeldi. Şiir adına, dostluk adına, yapılan hizmetler ve ilçem olan Suruç’taki ilk şiir şöleni adına herşey oldukça güzeldi.
Gelecek yazımda da sizlere Suruç ovasından yükselen şiirin kanat seslerinden ve memleketim olan Ş.Urfa’dan bahsedeceğim.
YORUMLAR
Bu yazı ve fotoğrafın arka planı bana anılarımı hatırlattı.Hüzünbaz özlemler...
eşiktekiadam
eşiktekiadam
Sevgili Saadet ÜN sizin bu etkinliğinizi iki bölümde çok güzel anlatmış ve bize oranın havasını getirmişti. Şimdi aynı güzleliği sizin sayfanızda bulduk ve yine yanı havayı soluduk. Teşekkür ederim.
Bir gün böylesi bir etkinliğe katılabilmeyi umut ediyorum. Saygılar yüreğinize
Kesinlikle çok önemli bir etkinlik bu. Umarım güzel anadolumuzun çeşitli illerine örnek olur. Umarım o köylerdeki çocuklar için tiyatro binaları da yapılır. Kütüphaneleri olur umarım... Bu çok önemli paylaşım için ayrıca teşekkür ederim. Yazınızın devamını sabırsızlıkla bekleyeceğim.
Saygılarımla...