- 549 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SÜPER GÜÇ SÜPER YAĞMA
“Alma mazlûmun âhını, çıkar âheste âheste...”
Yağmacılık, başkasının malını insanların gözü önünde açık bir şekilde gasbetmektir.
Yağmalama işi, yağmacı tarafından çeşitli şekillerde ortaya çıkar. O, gizlice evlere ve işyerlerine girer, koruma altına alınmış malların dokunulmazlığını ihlâl eder, anahtar uydurur, camı kırar, duvar deler... vs.
Mal sahibinin gücünü aşan metotlar uygular. Eğer bu fiilleri işleyenlere gereken ceza verilmezse, bu ve benzeri olaylar yaygınlaşır insanlar da böylece büyük zarar görürler.
Bilhassa toplumun heyecanlı olduğu zamanlar, özellikle toplantı, miting ve savaş hâli gibi durumlar yağmacıların işini daha da kolaylaştırır.
İnsanım diyen herkesin, televizyon ekranlarından esefle izlediği, Irak’ta meydana gelen yağmalama olaylarından rahatsız olmaması imkânsızdır.
Keşke bu yürek yakan, acı sahneleri görmemiş olsaydık. Elbette; yaşamanın da, ölmenin de şereflisi ve şerefsizi vardır. “Şerefsiz yaşamaktansa, şerefli olarak ölmek daha iyidir.” Diğer bir tâbirle,“alnı ak, başı dik” yaşamalıdır.
Hele o heykelleri yıkan ve yıkım anındaki o tezâhüratları yapan insanlar yok mu, insanın kanını dondurmakta ve aynı zamanda kara kara düşündürmektedir? Çünkü o heykelleri yıkan kendileri değil, işgalci düşman güçleridir.
Saddam Hüseyin zâlim de olsa (ki zâlimdir) , hâin de olsa, hatta kâfir de olsa yinede yirmi dört yıllık kendi liderleridir.
Zâlim ABD’ye ve kalleş İngilizlere karış bunu yapmamalıydılar.
Bereket versin ki tek tesellimiz o tezahürat yapanların büyük bir çoğunluğu cezaevinden çıkarılmış mahkûmlarmış...
Gelelim yağmalama işine. Irak halkı bu yağmacılığı câhilliğinden, fakirliğinden ve görgüsüzlüğünden yapıyor diyelim, peki o medenî geçinen sözün ona ABD ve İngiltere bu en zâlim ve en gaddarca yapılan “ülke yağmacılığı”nı (petrolü) ne adına yapmaktadırlar? Lütfen bu sorumuza cevap versinler. Medeniyet adına, insanlık adına, özgürlük adına, demokrasi adına devletin devleti, yağmalandığını duyan biri varsa haber versin! ..
Bana kalırsa esas büyük yağmacılığı işgalci güçler yapmaktadır. Irak halkı “ağanın arkasından başak toplayan” zavallı konumundadır. Deveyi hamudu ile götürenler ortada gözükmemektedir.
Türkiye’de sistemin ömrünü uzatmak için, nasıl ki yaklaşık olarak her on senede bir ihtilâl yapılıyorsa, ABD’nin de belli aralıklarla -eften püften- bahanelerle bir devlete savaş açması gerekmektedir. Çünkü ABD’nin ağa olarak yaşayabilmesi için mutlaka belli aralıklarla savaş çıkarması, silahlarını sergilemesi ve satması gerekmektedir. Buda tek başına yetmeyince sömürüye dayalı yağmacılık devreye girmektedir...
Fakir Irak halk yağmacılık yaparsa “suç”, zengin ve zâlim ABD zenginliğine daha da zenginlik katmak için yaparsa “meşru” yok öyle şey...
İkiz kuleleri bahane ederek, Usâme bin Lâdin efsanesini sen uydurmadın mı?
Daha dün Afganistan’ın başına Tâliban’ı sen getirmemiş miydin, Ruslara karşı?
Dün Tâliban, bugün Karzai, ne fark var?
Somali’de ne işin vardı söyler misiniz?
Irak lideri Saddam Hüseyin dün senin adamın değil miydi, hatta bugün de öyle değil mi? Ne değişti ki masum Irak halkını demokrasi adına, özgürlük adına öldürüyorsun... Öldürmek suretiyle insan kurtarılacağını da sizden öğrendik! .. Nasıl kurtarılmaysa?
Sırada Suriye ve İran’ın olduğu söyleniyor. Peki onlara ne gibi suçlar uyduracaksın? Neyse Irak’a daha önce kendi verdiğin nükleer silahları bahane ettin... Dip kocanı bende diyemedin tabii...
Yarın Irak’ında başına kendi çıkarlarınızı koruyacak Karzai tipi bir insan getirmeyecek misiniz?
Neden her şeyiyle gayrı meşru olan, kurulduğu günden bu güne Filistin halkını inim inim inleten İsrail’e ses çıkarmıyor, onun zulmüne dur diyemiyorsun?
“Şapka düştü, keli gözüktü.” Artık kimseyi aldatamazsın olmayan, insanlık adına, medeniyet adına, özgürlük adına, demokrasi adına...
İkinci körfez harbiyle tüm dünyanın kinini ve nefretini kazandınız. İnşallah bu da sizin sonunuzu getirecektir... Rusya’da olduğu gibi...
Sultan Süleyman’a kalmayan dünya, elbette size de kalmayacaktır...
“Eden bulur, inleyen ölür.”
Allah’ın rahmeti mâsum ve mazlûmların, gazâbı ise, zâlim ve zorbaların üzerine olsun...
Hanifi KARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.