- 815 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AYRIL DA GEL...
Öncelikle herkeze iyi akşamlar...2010 senesinin ilk günleriydi...DOÇ.DR.Nihat HATİPOĞLU’NA bir bayan soru sordu...At yarışıyla ilgili...Cevap manidardı...Eziyet olmamak kaydıyla iddia sebebiyle atlar yarıştırılabilir...Ama para;bahis v.b haramdır;yasaktır...At yarışı insanın kanındaki uyuşturucu gibidir...Güzelim pazar tatilini hipodromda hayvanlarla geçirmek aslında;psiko-sosyal bir sorundur...At yarışının ana öğesi atlar bu durumdan acaba hoşnutmudur?Deli gibi koş(bazıları yorgunluktan) çatlar...Hayvan sever dernekleri;sokak köpek/kedilerine barınak ve yiyecek imkanı sağlar ve bununla gurur duyarlar...Peki atlar 100 milyarlar değer biçildiği için korunmaya muhtaç sıfatından uzak mıdır?...Atların dahi mağdur olduğu bir platform...Bazı hayvan sevgisinin ne olduğunu tam anlayamayan yarışseverler...Öz çocuğunun aşılarını sayamaz hatta belki de bilemezken...’’’son süvarinin/en sonuncusu/şimşek’’’ adlı atın...Şeceresini yaptığı idmanları ve kendi soy kütüğünü doğru dürüst bilmezken;tüm soyunu bilirler...Kendi çocuğunun fen ve ingilizce karne notuna bile aldırış etmeksizin,atın tüm derecelerini sırasıyla meziyet gibi sayarlar...Hele destek...........’’’ayrıl da gel’’’ nidaları parçalanan sigara paketleri;parçalanan kuponlar...giden paralar...Eşine ve çocuğuna gerekli alakayı göstermediğinden,huzursuzluk diz boyu...Kayın peder gül gibi kızına ’’’at’’’ kadar değer verilmediğini hissedince;Kızım sen de’’’ayrıl da gel’’’ diyiverdiğinde...Bizim yarışsever hazır cevap ya yapıştırır...’’’Aileler ilişkiye çomak soktu’’’ diye...Aslında aileye çomak değil kırbaçla dinamit koyan taa kendisidir...İnsan çatlayan atı izleyince nasıl üzülmez?Belki onlar yanan kupona daha çok üzülüyorlardır...Çağrım işte insan ve hatta hayvan sevgisinii özümseyememiş;yarışsever denilen zümreye...Sevgi’ye doğru ayrılın da gelin...Sonra islam dinine göre kumar haramdır...KESİNLİKLE...HERKEZİN SAYGI DUYDUĞU SAYIN DOÇ.DR:Nihat HATİPOĞLU’DA haramdır diyor...O halde yol yakınken tevbe edip vaz geçin...Mahşer günü muhakkak benzer hitap olacak ’’’AYRIL DA GEL’’’ diye...Cennet tarafına ayrılmak herhalde cehennem tarafına ayrılmaktan tartışılmaz iyidir...Sonra kul hakkı denilince sadece insan varlığı akla gelmemeli...’’’ATLAR’’’ konuşamıyor diye ’’KUL’’ değil mi?Onların hakkını nasıl ödeyeceksiniz?AT ASİLDİR;AMA ONLARI VİCDANSIZCA KULLANANLAR NEDİR?CEVABINI İDRAK SAHİBİ TÜM İNSANLIĞA SORUYORUM?(din/dil/ırk/milliyet v.b)gözetmeksizin...
NOT:İNSAN OLMAK KENDİNİ SADECE ’’’İNSAN’’’ DİYE TANIMLAMAKLA;OLUR DİYENLERİN BU YAZIDAN MESAJ /DERS ALMASI;OLASI DEĞİL;HATTA OLANAKSIZDIR...SAYGILARIMLA...
ALİ SOYTÜRK 05 OCAK SALI 2009 [
YORUMLAR
bence bu bence toplumsal bir sorundur hatta bazı insanlarda takıntı haline gelmiştir....ne derseniz diyin ne yaparsanız yapın vazgeçiremezsiniz böylelerini bu yollardan,beyni donmuş derler ya aynen öyledirler...bu sadece at yarışları için değildir elbette sigara,alkol,milli piyango ve çeşitli yarış takıntıları olanlar var maalesef...sorun da bence aslında şurda:şahsi olarak yapılan yani kimsenin rızkını ve hakkını yemeden yapılan bir eğlence olsa bir nebze ama eş,çoluk,çoçuğun da rızkı bu yollarda heba oluyor .....işte en büyük problemler de bundan sonra başlıyor...huzrsuzluklar boşanmalar,sizin de dediğiniz gibi "ayrıl da gel"ler baş gösterir oluyor....başlık da gerçekten içeriği yansıtan çarpıcı bir başlık olmuş.....önemli bir konuydu...... işlediğiniz için teşekkürler
saygılarımla