SABIR
Şüphe yok ki, Allah sabredenlerle beraberdir
Allah’la beraber sabır, vefadır. Allah’dan uzaklaşmaya sabır ise, cefadır.
Ahmak, bir ay ağlayıp sızlandıktan sonra sabreder. Akıllı ise, musibet başına geldiği anda sabreder.
Şerefli kimselerin sabrı gibi sabretmeyen, hayvanlar gibi bağırır
Şerefli kimse, Allah’ın taatında sabreder. Kötü kimse ise şeytanın taatında sabreder
Kötü kimseler, heva ve arzularının taatında insanların en sabırlılarıdırlar. Rablarının taatında ise, insanların en sabırsızlarıdırlar.
Kötü kimse, şeytanın taatında malını sarfetmeye en büyük sabrı gösterir. Allah taatında malını sarfetmeye en küçük sabrı gösteremez.
Sevgiye şikâyet ettim. O da ’Yalan söylüyorsun. Aşıkın maşukundan uzaklaşmaya sabredemediğini görmüyor musun?’ dedi.
Allah Teala Davud aleyhisselam’a:
"Benim ahlakımla ahlaklan, çünkü çok sabırlı olmak benim ahlakımdandır." diye vah yetmişti.
Sabırla en üstün yaşama eriştik. Eğer sabrın bir adam olduğu farzedilirse, en iyi adam olurdu" demiştir.
Dikkat edin imana nisbetle sabır bedene nisbetle baş gibidir, baş kesilince ceset ölür." Sonra sesini yükseltip:
"Dikkat edin, sabrın olmayanın imanı yoktur. Sabır tökezlemiyen bir binektir" demişti.
"hoş görülmeyen bir şeye sabretmektir." demişti."
YORUMLAR
Sabır:Cennettin anahtarıdır.
"Ve de ki: "Rabbim, şeytanın kışkırtmalarından Sana sığınırım."
"Ve onların benim yanımda bulunmalarından da Sana sığınırım Rabbim." (Müminun Suresi, 97-98)
"Bir insanın karşısına, ne kadar büyük bir zorluk ve sıkıntı çıkarsa çıksın, bu durum kesinlikle geçicidir Örneğin bir kişi yapmadığı bir şeyle suçlanıp, haksızlığa uğrayabilir Ama gerçeğin ortaya çıkacağı bir zaman mutlaka gelecektir Eğer haksızlığa uğrayan kişinin mağduriyeti dünyada son bulmayacak olsa bile, hesap günü onu haksızlığa uğratan kişiler mutlaka yaptıklarının karşılığını göreceklerdir Aynı şekilde haksızlığa uğrayan kişi de, bu duruma SABRETTİĞİ için hesap günü güzel bir karşılık umabilecektir Zaman hızla ilerlemektedir ve dünyadaki her olay gibi bu olay da göz açıp kapayıncaya kadar geçen bir süre içinde son bulacaktır..."
"Sabır, kötülüklerin kurşunlarını geçirmeyen çelikten bir zırhtır. Çünkü “Allah sabredenlerle beraberdir.”
Kutlarım yazan yüreği
saygımla/
de_soulmate tarafından 1/4/2010 3:57:03 PM zamanında düzenlenmiştir.