YORUMLAR
HAmdım,piştim,yandım...
Gerçekten de pişmek çok zor.Pişmek beni ezmek.Pişmek beni toprak bilmek.Çevrilirken bir tencerede çiğ kalan yanlarımız daha çok acır.Beni korumakla,hiçlenmek arasında bir çizgidir.Kaybolmak,tad vermek,ağızda bile fark edilir olmayı ayıp saymak...ne zor..
Kösem Sultan'ı okumuştum.Ben'in doruğa çıktığı sultanın hayatını okurken bir ara kendimi kan gölünün ortasında görmüştüm.
Yeryuvarında ayrımın olduğu her yerde ben vardır.Benin olduğu her yerde hamlık.
"Benim Adım Kırmızı"'da minyatür sanatçılarından söz ediliyordu.Bir tabloda bir çoğunun emeği geçtiği hade adlarını yazmaları mümkün değilmiş,onlar da bir şeklide farkedilmek için farklı bir yol,iz peşinde.Hatta gözlerin görme yeteneğini zaman içinde yitirmesi,buna karşın mükemmel eserler ortaya koyma öylesine yüceleştirilmiş ki,sanatçılar gözlerine iğne batırıp kör olurlarmış...Çok sarsıldım.
Beni yıkmaktır pişmek,yanmak ise artık kül olup savrulmaya yakın olmak belki de...
Çok zor..
Bir Anadolu Hümanisti Mevlana'yı okudum.RAdi FİŞ.20 yılda yazmış.
Bazı kitaplar okununca bitmiyor.Benim için bu kitapta öyle.
Saygılarımla.
Ham avamdır yani bilmeyen isteği olmayınca yaygara koparan başı daralınca dualar eden az geçikse istediğim verilmedi diye huzurdan yüz çeviren..
Verilse kendinden bilen unutan duayı kimin verdiğini tıpkı çocuğa benzer avam şeker verilince susar alınsa az gecikse yaygarayı basar..
PİŞEN arif olanlardır ki verilsede alınsada ellerinden verilen emanetler üzülmezler diledi verdi derler diledi aldı Rabbimiz..
Kalpleri dilleri her an Allahı zikirdedir bakınca yüzlerinden nur damlar az konuşur öz konuşurlar onlardan damlayan incilerdir.
.Ellerini kaldırsa lar duaları kabul olacakken haya eder kendileri için istemezler ilahi aşkla pişerler pişerler...
YANDIM VE ilahi aşk her zerrelerine yansıyınca heryerde ONUN sırrını görmeye başlayınca hasretle yanmaya başlanır YANDIKÇA MUHABBET GÜLLERİ AÇAR ALLAHIN SEVDİKLERİ ARASINDA YER ALIRLAR ÇOK DEFADA SAKLADIKLARINDAN OLURLAR GÜL GİBİ SAKLANIRLAR..
SABIR TESLİMİYET TEVBE YE DAHİ TEVBEYLE hamlıktan pişmeye yanmaya geçilir sonrası ise olmaktır olmak için o yollardan geçmek gerek.
.En inceyi seçmek özde sırrı seçmek gerek ..
.Allah razı olsun güzeldide bir daha okuyun derim mevlana ile igili yazıları alınası öğütler dersler çok .
.Allaha emanet olun selam ve dua ile..