- 789 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ERDEMLİ OLABİLMEK
Doğrunun yanlış,yanlışın doğru sayıldığı bir ortamda yaşıyoruz.Sanki tüm değerler ve kavramlar yer değiştirmişçesine iyiyle kötü, güzelle çirkin birbirine karışmış.Doğru adına yanlış savunuluyor. İyi yapıyoruz diye, iyilikler, güzellikler katlediliyor.Toplumca bir cendereye sıkışmışız, kısır döngülerin çevresinde dönenip duruyoruz.
Böylesi koşullarda erdemli olabilmek ve onurunu yitirmemek olası mı?
Ekonomik zorluklar, güçlükler, etik değerlerin yitirilmesini beraberinde getiriyor. Aile yaşamında düzensizlikler artıyor. Eşler arasında dargınlıklar, ayrılmalar çoğalıyor. En değerli varlıklarımız çocuklarımıza, çocukluklarını bile yaşatamıyoruz. Eğitim sorunlarıyla ilgilenemiyoruz.
Sorunlarla dolu, acılı bir kuşak yetişiyor. Her türlü yoz değerin etkisine açık, ereksiz, ne yapacağını bilmeyen bir kuşak.
Toplumca piyango kültürü ile besleniyoruz. At yarışı ve her türlü lotaryacılık dört bir yanımızı sarıyor.Milyarlık piyango öyküleriyle günlerimiz geçiyor.Emeğe,alın terine değer verenlere bir başka gözle bakılıyor.”köşe dönücülük” geçerli hale geliyor.Ama gerçekten köşeyi dönen,hep belirli bir azınlık oluyor.Toplumun büyük çoğunluğu da, bir gün köşeyi dönme umuduyla avutuluyor.
Fuhuş, uyuşturucu kullanma alışkanlıkları artıyor.Ekonomik sıkıntılar içerisinde kıvranan insanlarımız, çıkış yolu diye daha da çamura batıyorlar.Her türlü ahlaksızlık yaygınlaşıyor.Her gün gazeteler,bu çarpıklıkların haberleriyle,fotoğraflarıyla dolu
Toplumun genelindeki bu olumsuzluklardan, aydınız diye geçinen çevrelerde etkileniyor.Zor dönemlerde , kimin gerçek aydın olup olmadığı ortaya çıkıyor. Geçirdiğimiz son yedi yıl, turnosol kağıdı gibi oldu.İnsanlar sınavdan geçti.İnançlarını, düşüncelerini yitirmeyenler ayakta kaldı.Bunun yan sıra çıkarlarını kollayanlar,zorluklar karşısında gerileyenler,çark edenler de çok oldu.
Ama her şeye karşın,her tür koşulda,erdemli ola bilmeyi başaran ve onurunu yitirmeyenler de var.Düşüncelerini,inançlarını yiğitçe savunuyorlar.Güçlüklere göğüs geriyorlar.Toplumdaki her türlü yoz değerin üzerine yürüyorlar.Halkımızı aydınlatmaya çalışıyorlar.İşte ülkemizin aydınlık geleceği,onların elleri üzerinde yükselecek.
Anısı yüreklerimizde dipdiri yaşayan, ölümsüz ozan Hasan Hüseyin,ne kadar da güzel söylemiş:
“Biliyorum
Yaşamak güç
Kolay değil eğilmemek sapmamak
Satılmamak kolay değil canlarım
Dik tutmak kolay değil
Şu güzel başı.”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.