- 2257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZEL ŞEYLER YAPMAK
Ülkenin en iyi şirketlerinden birisinin sahibi olan Adnan bey, herkese kibirli ve yukarılardan bakmaktaydı. Evi şehrin merkezine onlarca kilometre uzaktı, her sabah güneşin doğuşundan önce arabasıyla yola çıkar şehrin merkezinde olan şirketine gelirdi. Gecenin geç saatlerine kadar yoğun bir iş temposundan sonra aynı yolu kullanarak evine doğru yol alırdı. Şirkete kimseyle kolay, kolay muhatap olmazdı. Zaten şirkete ayak basar basmaz çalışanları bir telaş basar ayakları bir birilerine dolanır ne yapacaklarını şaşırırlardı. Çalışanlarına asla yakınlık göstermez , onlarla samimi olmaz ve onları hep değersiz işe yaramaz görürdü. Adnan beyin bu asabi ve kibirli hali çalışanlarda stres ve korkuya neden olduğundan; iş yerinin verimliliği düşmeye başlamıştı. Şirketteki bu durum Adnan beyi yeni çözümler aramaya iteceğine iyice çileden çıkartıp küplere binmesine neden olmuştu.
Yine günlerden bir kış günüydü, Adnan bey şirketteki olumsuz durumundan morali son derece bozuk bir şekilde odasına çağırdığı müdürlerine hakaretler yağdırıp göndermişti. Odasına kapanır kaç kişiyi işten çıkartıp durumu düzeltebileceğinin hesabını yapar. Yorgun bir gün bozuk moral ile gece geç saatlerde evine doğru yol alır.
Evine birkaç kilometre kala yolun kaygan olması ve aşırı hızdan arabası takla atar.
O esnada bir fabrikada bekçi olan ve gece vardiyasına gitmek üzere arabasıyla yolda giden adamın kazayı fark edip Adnan beyi hastaneye yetiştirir. Birkaç kırıkla kazayı ucuz atlatan Adnan bey sabah saatlerinde kendine iyice gelir ve başında duran bekçiyi fark eder.
Bekçiye:
--- sabaha kadar başımda mı durdun?
. Bekçinin onu bu halde bırakıp gidemediğini söylemesi Adnan beyi iyice meraklandırır.
Adnan bey adamın ne iş yaptığını öğrenir iş sahibi onu işten atıp atmayacağını merak eder.
Adam patronu çok iyi birisi olduğu ve güzel şeyler yapmayı sevdiğini benim bu davranışımda güzel bir şey olduğu için bu duruma çok sevineceğine eminim der. Bizimle sohbet ederken her zaman güzel şeyler yapın ki yarınlarda güzel şeyler bulursunuz der. Bu durum Adnan beyin hem tuhafına hem hoşuna gider ve yaptığı hatanın farkına varmasına sebep olur.
Birkaç hafta aradan sonra iyice illeşen Adnan bey şirketteki ahlakını değiştirir çalışanlarıyla bir arkadaş gibi durumları değerlendirmeye başlar.
Bu durum çalışanlar arasında büyük moral kaynağı olur iş verimliliği yeniden yükselir. İş yerinde her şeyin güzel olmasıyla birlikte Adnan bey gece çalışmasından bir iki saat artık erken ayrılır fazla kalan zamanı ailesiyle birlikte geçirmeye başlar. Adnan bey yine bir gece evine doğru giderken kaza yaptığı yolun biraz ilerisinde arabasının önüne on üç yaşlarında bir çocuk atlar Adnan bey durur ve çocuğa derdini sorar, çocuk annesinin hamile olduğu ve sancıları tutuğu hemen hastaneye kaldırılması gerektiği ve yardım etmesini ister.
Adnan bey bayanı hastaneye götürür ve sabaha kadar bekler. Günün aydınlamasıyla birlikte gördükleri karşısında adeta şoke olur hastaneye gelen bayanın eşi Adnan beyin başında sabaha kadar bekleyen bekçinin ta kendisi idi.
Adnan bey üzerindeki şaşkınlığı atlatmadan bekçi sözünü söyler.
--- Beyim size demiştim ya! güzel şeyler yapınız ki, güzel şeyler bulunuz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.