- 1693 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Yokluğun Hayatın İntikamıdır
“biliyor musun sevgilim, sensizlik, en büyük bensizlik aslında! Bir canım var, istersen al senin olsun. Ömrüne ömür katacak neyim varsa yoluna kurban. Bugünlerde böyleyim ben, öyle deli-dolu değil, suskun ve bitkin bir haldeyim. Günahına vurdum hayatın, sanki her şey yokluğunla intikam alıyor!"
Zamansız gelen hüzün denizindeyim. Şu günlerde seni sevmenin en ağır yükünü sırtlanmış, sokaklarda gülüşünü arıyorum. Hani gölgenin ayak izini bulsam, söküp atacağım içimden yokluğunu. Öyle bir telaş anındayım ki, canım kıyılıyor.
Zaman bir an duraklar gibi oluyor. Sokaklarda sahte yüzler gülüyor halime. İçim acıyor. “neden ben,” dediğimde kaybettiğimi anlıyorum. Seni, mutluluğumu, geleceğimi düşünemiyorum artık. Yüreğimde dinlenen umutsuzluk otobüsünden inen acılar, canımı fena yakıyor! İşte ben tam o sıralar avazım çıktığı kadarıyla bağırıyorum yokluğuna… Bu çaresizliklerimin hiç sonu gelmeyecek. Sen gelmediğin sürece, hayatımda mutluluk olmayacak!
Soğuk bir günün ayak tıpırtıları var odamda. Üstelik bu mevsimin gidişatları da uykumu bölüyor. Bu gece fırtınalarda çıldırmış durumda. Balkonda ne var ne yok karışmış vaziyette. Hani şöyle yastığa kafamı koyup düşündüğümde, hayatın bu keşmekeşliği ne kadar da anlamlı geliyor. Sanki hayatta ayrı bir kader oyununda sınavını geçme çabasında, sorumluluklarının altında yeniliyor gibi… Ve o da bizi suçluyor bu durumla ilgili olarak, hani bizim onu hep suçladığımız gibi.
Şimdi yokluğuna olan kızgınlığımda, hayatın da bir parçası olduğunu düşünmek, intikam acısını arttırıyor. Hayata kızamam; belki onca düzensizliğin tek sorumlusu bizizdir, olamaz mı?
Yokluğunda gayrı neyim var sevgilim
Hangi el tutabilir nasırlı ellerimden
Senden başka…
Ve yüreğim sokaklarda deli-divane
Hasretim gölgenin peşinde
Ya sen neredesin?
Hayatım sensiz bir hiç!
Ölüme yürüyorum…
Aşkındır beni güldüren, hayata bağlayan. Yokluğuna söyleyebilecek çok sözüm yok! Bir sızı düşer içime, anlarım hayalin dolaşmakta odamda. Anlamalısın beni sensiz mutlu değilim. Gecem gündüzüme karıştı; güneşim yok artık, ay bile küstü bana. Eskisi gibi denize yakamoz uğramıyor. Sen olsan yanımda… Hiçbir şey istemem ki!
Biliyor musun sevgilim, sensizlik, en büyük bensizlik aslında!
Emre onbey
YORUMLAR
Genellikle her yazınızı okuyorum. Bazen yoru yazıyor, bazen yazmadan ayrılıyorum ama bu yazınıza yorum yazmadan geçmek istemedim
"Şimdi yokluğuna olan kızgınlığımda, hayatın da bir parçası olduğunu düşünmek, intikam acısını arttırıyor. Hayata kızamam; belki onca düzensizliğin tek sorumlusu bizizdir, olamaz mı? "
Bu parağrafınız beni gerçekten çok etkiledi. İntikam acısını artıran duygunun ne oldğunu zaman zaman çok düşünmüş, farklı cevaplar vermiştim ama sizin cevabınız bir başka çarpıcı olmuş Emere bey.
Güzel bir kaleminiz var, Sade ve duru bir türkçe ile yazıyor olmanız ise beni yazılarınıza çeken bir başka özellik.
Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
emre bey demiştim size her soluk bir şiir yapacakmı dememem gerek diye...:)))
demekki başarmışım baksana her soluk aşk askısına atkısını astığına göre ...:))
hani hasret kaldığım bir sevgiliye mektup yazmak istesem
şüphesiz senin yazdığın bu yazıyı yazar gönderirdim...
duygularımı tercüme edebildiği için...
önemlisi de buydu zaten ..
sevgiler
okudum ve üşüttü bu hüzün sanki,
neden bu kadar soğuk, kalem bu aralar desem?
mükemmel bir nesirdi...
emre_onbey
tebesümle :))
bezm-i cihan
sağlıcakla...