BİZ
“Güneş bilmediğimiz derinliklerde doğar,
Daha ne akisler, muştular varda bilmediğimiz derinliklerde
Oralara intikal edipte
İdrak etmeyi dahi mütalâa edemiyoruz.
Sade bir yakıştırmaca var içimizde
Onunla da kendimizi iğfal edip duruyoruz.”bir defa bile
Gece yastığa başımızı koyduğumuzda gökyüzüne bakıp ta hülyalara dalsak
Biraz düşünsek biz neyiz? Kimiz? Allah (CC) için ne yapmalıyız? Ve o bizim için ne gibi zenginlikler bahşetmişte bizler hala onları yanlış tanıyoruz .biraz derinden düşünsek ne zararımız olacak.?
Biz diyorum
Biz Müslümanlar yani
Hakk’ın yoluna kendilerini hiç düşünme
Zahmeti çekmeden kurban olarak adayacak biz Müslümanlar .
Son zamanlarda içimizi bir karanlık sarmış ki
Kalplerimizdeki o engin zenginlikleri hatırlayamaz olmuşuz
Ne oluyor bizlere
Yani Müslümanlara
Allah ’a inananlara ,bir gün evrenin yok olup ta tekrar var olacağına
...inananlara yani.
Son zamanlarda bir kuraklıktır sarmış yurdumuzu
Abdest dahi alamaz olmuş vaziyete gelmişiz
Ama çoğumuz su içme derdine düşmüş ki hem de ne düşmüş.
Bunu,abdesti, düşünemez olmuşuz. Oysaki yağmurları yağdıran kim?her şeyden önce tüm beşeriyeti var eden kim? ALLAH!
hiç taştan topraktan var ettiğimiz eşyalar bizleri var etmiş olabilir mi ?
Bir defasında onları da kendimiz kendi ellerimizle yapmışız.
Yani bu gibi cahiliyete veyahut başka gayelere dayanan, hiçte hoş olmayan hususları şiddetle kınıyorum.
Bugün dünyanın bir çok ülkesinde susuzluk tehlikesi var. ve bu milletler hâlâ mantıken bile beşeriyeti hayrete düşürecek şeyler yapıyorlar. Allah’ın var olduğuna ve Allah’tan başka Allah olmadığına (eşhedü enla ilahe illallah)ahiret günümü o insanlar inanacaklar .Lakin o insanlardan bazıları Allah’ın var olduğunu bilirde buna yanaşmazlar .çünkü gururlarına bu durumu yediremezler. oysa gurur bile Allah katında bir günahtır ve hanemize eksi olarak yazılacaktır. Allah cümlemizi gurura aşina etmesin. Ve tez zamanda gururu bizlere hatırlatmasın,hafızamızda böyle bir şeyi barındırmasın.
Zaman zaman düşünüyorum. neden hâlâ Allah’ı inkâr ederler?hiç düşünmezler mi bu put, bu taş bizi nasıl var edebilir? böyle kendilerini iğfal ediyorlar. Onlar dünya’ya ve dünya malına âşık olmuş insanlardır ne yazık ki. Ben böyle düşünüyorum. Ömürlerinin tamamı Dünya’da geçecek diye düşünüyorlar. Eğleniyorlar,gezip tozuyorlar,camilerinden çok, Meyhaneri, kumar masaları, barları insanlarla dolup taşmıştır. Allah hiç hesap günü sormayacak mı “ya kulum seni gönderdiğim İMTAHAN DERYASInda ne yaptın.”peki o gün ne diyecekler hiç düşünmezler mi?
Allah hiç birimize dünya hayatında böyle afatları nasip eylemesin İnşallah. yoksa bizim halimiz nice olur.
Allah halen kendisini tanımayan kullarına da doğru yolu göstersin İnşallah.
Susuzluktan bahsediyordum. bu anlattıklarımın susuzlukla ne alakası var diye düşünmeyin. çünkü bu Allah’ın yüce adaletidir bu tabiat olayları.
Bunca insan kısa bir zaman susuz kaldı diye namazını bile çoğu unuttu. Aslına bakarsanız herkes namazını
İçten kılsa,Allah’a yakın olmaya çalışsa, Dünya’ya değil de Allah’a aşık olsa
Ve hepsi çıkıp yağmur duasında bulunsalar Allah’tan, onun yağmurları yağdırmasında hiç kuşku yok.
Zira o affedicidir. İzzet ve kerem sahibidir.
Kendi kendimizi,devletimizi kınayacağımıza,Allah’tan yardım dileyelim ki bizlere yağmurları salsın.
Böyle anlamsız münakaşadan kendimizi çekelim İnşallah.
Sizlere arz etmek istediğim bu konu hakkında düşüncelerim bunlardan ibaret. Yazımın başında anlatmak istediğim mevzuyu biraz düşünmenizi gönülden isterim.
(ilk defa böyle yazı yazıyorum ve dil üslubumu biraz değiştirmeye çalıştım bazı yerlerde hata yapabilirim şimdiden affınızı isterim)
YORUMLAR
Son zamanlarda içimizi bir karanlık sarmış ki
Kalplerimizdeki o engin zenginlikleri hatırlayamaz olmuşuz
Ne oluyor bizlere
Yani Müslümanlara
Allah ’a inananlara ,bir gün evrenin yok olup ta tekrar var olacağına
...inananlara yani.
İNSANLAR SADCE MUTLU OLDUKLARINDA O YÜCE ALLAH'IMIZIN ADINI AĞIZLARINA ALIYORLAR...İNANÇLARIMIZI MI YİTİRİYORUZ ACABA...