PERVANELER
PERVANELER
Hayat devam ediyor.
Biz insanlar
Uzay denilen sonsuz boşlukta,belki zerre bile olamayan dünyanın sistematik yuvarlanışına bağımlı, hatta mahkum,,,
Gece, gündüz saat, ay,yıl diye adlandırıp dilimlediğimiz zamana direnç gösteremeyen varlığımızı hissediyoruz.. yaşam diyoruz.Yaşıyoruz.
.....
Çocukluğumun yaz akşamları genellikle kahvede garsonluk yaparak geçerdi.Boş kaldıkça tavandaki ampulun çevresinde dönen küçük kelebekleri gözlerdim..Bazıları iyice yaklaşır, ampule dokunur ve düşerdi.Sanki hepsi Işığın kendilerini yakacağını bilir ama Ondan kopamazlardı.İki üç saat içinde yer zavallı pervanelerin cesetleriyle dolardı..Geceyarısı kahvenin temizliğini yapar, ışıkları söndürür çıkardık. Işığa yaklaşmadan sağ kalan pervanelerde kısa bir müddet daha uçabilirdi ancak. Onların cesetleride sabah temizliğine kalırdı.
Aslında hayat buydu.
Pervanenin doğum ve ölümü o günle sınırlıydı. Ömrü uzun muydu kısamıydı
bilinmez.
Aslında bütün canlılar öyle değil mi?
Bir günlük pervaneler,15-20 yıllık kediler,50-100 yıl yaşayan kaplumbağalar...
Ve biz insanlar...
İşte hayat,,
en iyimser tahminle 80-90 yıl bir ömür...
O kadar kısa geliyor ki şimdi...
Gençliğimde geçmek bilmeyen zaman, şimdi hızlı trenden daha hızlı..
Akşam sabah ve hafta...
Bir bakıyorsun ay geçmiş, daha doğalgaz zammının tadına varmadan bahar kapıdan görünmüş,,,
Bu kadar hızlı dönmeye hakkı yok dünyanın..
Henüz daha yeni yeni bazı şeylerin değerini anlamışken,
hoşgörüyü,herşeyi kafaya takmamayı, üzüntü ve stresi arka sokaklara bırakmayı yeni yeni öğrenmişken.....
Böylesine hızlımı akmalı zaman.
….
Aklıma bir hikaye geliyor
Ve ister istemez dudaklarıma bir tebessüm yayılıyor ;
Allah Eşeği yaratmış ve
-Sabahtan akşama kadar çalışacak off bile demeyeceksin.Ot yiyecek,biraz aptal olacak, ve 50 yıl yaşayacaksın.
Eşek yalvarmış;
-Allahım bu şartlarda 50 yıl yaşamak işkence, 25 yıl yeter ,demiş.Böylece eşeğin ömrü 25 yıl olmuş.
Sonra köpeği yaratmış;
-Sen insanların mallarını koruyacaksın.Dövseler bile ses çıkarmayacaksın.İnsanların sofra artıklarıyla besleneceksin.Sahibinin emrinde 30 yıl yaşayacaksın.
Köpek yalvarmış.
-Tanrım bu şartlarda 30 yıl yaşayamam.15 yıl yeter demiş.ömrü 15 yıl olmuş.
Sıra Maymuna gelmiş.
-Ağaçtan ağaca sallanarak aptal gibi dolaşacaksın.Palyaçoluk,şaklabanlık yapıp insanları 20 yıl eğlendireceksin.
Maymun yalvarmış
-Allahım,böyle dalkavukça 20 yıl yaşayamam.10 yıl bile çok bana demiş .. Ömrü 10 yıl olmuş.
Ve sonunda İnsanı yaratmış.
-Sana akıl vereceğim.düşüneceksin.Hayvanlara hükmedip, dünyayı yöneteceksin ve yirmi yıl yaşayacaksın.demiş
İnsan hemen itiraz etmiş.
-Allahım,dünyayı yönetmek ve hayvanlara hükmetmek için 20 yıl yetmez. Eşekten,köpekten ve maymundan artanları da bana verseniz.
Tanrı insanın bu dileğini kabul etmiş.
BU SEBEPLE İNSANOĞLU
İlk 20 yılı insanca yaşar.
Evlenir,Sorumluluk altına girer.Eşek gibi Çalışır didinir off bile demez. Eşekten artan yılları yaşamaktadır.
Çocukları olur.Ailesi ve çocuklarını korur.Onlardan artanları yer ve giyer.Köpek gibi sadıktır.Halinden şikayet etmez.
İlerleyen yıllarda Maymundan artan yıllar vardır. Hafıza zayıflamış,zeka kıvraklığını kaybetmiştir.Şaklabanlıklarla torunları eğlendirir. Varlığı iyce silikleşmiştir.Zaten fikrinide pek soran yoktur.
İşte İNSAN ÖMRÜ…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.