- 536 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARALAMA YAZILARIM
KARALAMA YAZILARIM
..insan içindi her şey ama yine insanın kendisi kendini ve çevresini yok etti dünya ve ahıretini ziyan etmeye doğru koşmakta .. ..istanbul böyle bir şehir her gün her saat şaşırtır insanı..sahile inmek iskeleden vapura binip karşıya...karşıdan tekrar binip tekrar..tekrar istanbul gezmek istiyorum bu şehir hiç geçmeyecek bende hiç bitmeyecek bütün ruhumu kaplayan denizin kokusu ve martıların çığlıkları mabetlerin manevi duygusu dayanılmaz güzel .. ...sıcakların tavan yaptığı yaz günlerinden biri bugün ve sıkıntılı yüzlerin çokluğu çöküyor sokaklara...ve istanbul boğazın mavi suyu sayesinde serinliyor ... ..gün aydınlanıyor bütün renkler kapıda şehri bir baştan bir başa boyamak için sabırsızlanıyor .....çamlıca’dan seyre koyulmak gerek istanbul’a boğaza nazır bir bakışla.. bilmiyorum...bilmiyorum..gerçekten bilmiyorum bir daha seni çıkarıp çıkarmayacağını veya bu aşkı bir daha yeniden hissedip hissedemiyeceğimi.. .alıp tüm yorgunluğumu alıp başımı yıllara direnen umutlarımı alıp suya mavi rengiyle serinliğiyle suya koşmak istedim hiç durmaksızın sudan uzak kalmaksızın.. ..sen benim mavi rüyam mavi günüm mavi gecemdin sen gittin kül rengine dönüştü ömrüm ....ne tarafa koşsam yalnızlığımı alsın diye şehir üsküdar sahilinden başkasını bilmem .. ..ortak ve her zaman aynı duyguların gel-gitleri arasında ömür bilmecemiz tamamlanacak .. ..kaç bahar kaç ömür sığar bu bekleyişler bu gelinmez dönülmez yollar .. ..belki bu güz bu kış gelmeyeceksin belki bahar en güzel baharlarımdan olur .. ..zorla değil kolaylık ve sevgiyle uyum ve güzellikle her zoru ve engeli aşmak mümkün olmalı kilitlenip kalınan her şey açılmayı bekleyen bir güzellikte bekler insanı .. ..tersinden akan asi nasıl bir ruh haleti yaşatıyor insanda ne zaman her zaman düşünsem yüzlerce yazı şiir yazacak gibi geliyor bana...hakkında topladığım bilgileri akıl ruh düşünce süzgecinden geçiriyorum belki tv. de izlediğim dizi filmlerin etkisi olmalı..asi nehri gidip görülmeye yanı başında durmaya akışını ve derdini anlamaya değer ve bu nehrin suladığı toprakların insanını tanımak o yörenin havasını teneffüs etmek ekmeğini yemek suyunu içmek kırların dağ çiçek ağaç kokularını almak İstanbul kadar unutulmaz olmalı .. ...gökyüzünün bugün hayata insana bakışı özellikle beni 12 den vurmakta iyice içime kıvrılmama sebep olmakta bu gri bu giderek kararan havanın nasıl bir dert sıkıntı topladığını düşünüyorum hayatın bin bir derinliklerine hazır mı hayatları insanların .. ..saçlar ele veriyor yaşadığımız hayat serüvenlerini.. ..insanoğlu elindeki nimetlern kadrini bilmezse zaman zaman hayal kırıklıkları yaşar ....bu sisli bu yağışlı hava boğazın tatlı hoş mavi rengini metal kurşuni gri renge dönüştürdü .. ..boyansın bütün dünyam maviye hiç geçmesin bir ömür mavi değişimler tüm maceraların adı olsun mavi boya.. ..topraktan gelen insanın özlemidir toprak .. .gün suya iniyor akşam kızıllığında kırmızı bir top gibi harika bir görünüm çamlıca tepesinden istanbul ...ve dolunay çıkınca şehrin bütün ışıkları sönük kalıyor ..istanbul yağmur olup ruhuma yayılıyor.. ..yalnızız dediğimiz günler ne güzeldi kahve gözlüm...ne güzeldi sevgilerimiz böyle bir dolunay vardı pamuk helvaydı sahilde o gece yediğimiz .. ..ay ve dolunay gece ve mavi insan hayatının en güzel fotoğraflarıdır.. ..işte aradığım final fotoğraf...işte benim rüyam hayallerim en güzel düşlerim böyle bir gökyüzü ve ay dolunay ve mehtap ve düşlerim hiç sonu gelmeyen düşlerim kendi içinde mutlulukları bulan hayal gecelerim…..hiç dinmeyen bir sızı gibi baş ağrılarımız gibidir anlaşılamadığımız sevgiye ulaşamadığımız anlar ... ..gri resimler ..siyah beyazı hatırlatan o sisler arasında buğulu bakışlar gibi bu resimler her zaman beni etkiler ..gökkuşağı güzellikler katıyor insan sevince ömrüne….ah hiç kesilmese bu sevilmeler bu sevmeler....suya yansıyan görüntüler gibi hayatlarımızın ötelere uzanan aksi önemli olan bu dünya eflatunun mağara ve ışık konusu gibi dışarıdaki aydınlık ve güneş kaplı dünyayı fark etmeden yaşamak ne hazin mağarayı hayatın kendisi bundan ibaret görmek ne dehşet bir yokluk ... ..gökyüzü aynı yerinde bekliyor insanı .. yer gök maviliklerine her zaman özlem duymaktayım tüm hayallerim şiirlerim mavi olsun isterim .. ..bu çöl denizi dünyalarımızda nasıl bir akıbete koşuyoruz durup bir bakınmalıyız... ..huzurlu bir mekan çınaraltı çengelköy ... ..hiç değişmeyen gizemli hayat hikayesi ile çınar her zaman olduğu gibi beni şefkatli kollarında dinler .. ..kaybolmak...kaybolmak öyle kolay olmuyor güneş bizi bırakıp gidebilir döneceğini bildiğimiz için telaş etmeyiz sevenler de güneş gibidir bir gün yeniden karşılaşırlar gün doğumları gibi .. ..sen her zaman gel ...sen gelmelisin ..başkası değil gelen sen olmalısın ....yağmur..yağmur...istanbul bu yağışlı haliyle bütün yalnızları anlatıyor bu ruh hali bile güzel geliyor insana sevdiğinin her haline aşık olmak gibi .. .. ve güvenli şehirlere daha çok özlem duyuyor insan temiz tertemiz beş vakit güzel görünen .. ..özlüyorum o vakitleri yollardaki manevi yaşanmışlıkları.. ..bir ömür yalan gibi geçip gidiyor göz göre dünya da öyle bir köpük gibi yok oluyor yaşlandıkça.. ..bitmeyen şarkı gibi ...bitmeyen hüzün ..düşünüyorum da hüzün bile güzel temiz bir kalbin sahibi yüzde ... ..ağlamak nasıl bir ilaç olmalı ki sonu rahatlık huzur dinlenme yeniden başlama olarak temiz bir sayfa açmak gibi geliyor insana ....en temiz bir havanın en dinlendirici ruhun gıdası bir köşe ..insan kendisiyle yüzleşmesi için yeniden başlaması adına ideal bir yer ...akşam ezanları öncesi kuşlar cıvıldamaya başladı ne güzel nasıl bir huzur onlar hal lisanı ile Rabb’lerini zikrediyor olmalı ezan’ın mevsimi yoktur yaz kış gündüz gece hayatın her saniyesinde her meridiyen paralelinde ... ..güz ne zaman gelip çatsa bu içimdeki aşk yarası kanar da kanar tedavisi olmaz bir yara...işte tek ağaç işte benim bu hayattaki resmim işte bozkırlar ortasında kalınmışlığım ....bir mezar boyundan başka boyum olmayan kendimin hiç bir itirazı olamaz bu halime..kendim ettim kendim buldum ..ne ekerse insan onu görür.. ...gömülüp kalacağım en güzel olanları seçip anılarımın içine .. ..ve bu mavi olacaktır benim kaybolacağım derinlikler hiç kara değil...
Mustafa kaya
30.12.2009 /Çengelköy
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.