- 882 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İdeoloji ve şair
Adı konmuş ideolojiler...savaş çığlıklarının...masum maskeleridir....kapalı kapılar ardında...insan aklına en aykırı oyunların...tortularıdır...İçi boşaltılmış değerler şairin ellerine muhtaçtır.....öyleyse...şairin boşa geçecek vakti...yoktur.Kim derse anlaşılmak gibi bir kaygım yok....yalan söylemiş....anlaşılmak bir şairin...yegane görevidir....
(eğer şair değilsen)...sana göre kolaydır....anlayacak ve anlaşılacaksın Ey! şair...başka yolu yok.(Bazen
kendini
anlamayacak
kadar
anlaşılır
olacaksın...)Ve....şair hiç...bir...çıkar grubunun kuklası olmaz...değerler onun kalemiyle biraz daha değerlenecek...hakikat şairin elleriyle canlanacaktır...Ve...şair felsefecilerin aksine...doğruyu...yeniden yoğuracak kadar...kesin olmalıdır.Biliyorum ki! adı konmuş ideolojiler...ufkumuzu kapayan...bir morfindir...şairin ufku açık olmalıdır...son söz...henüz söylenmedi...birileri bizim adımıza...çoktan söylese bile...şairin son sözü henüz söylenmedi(LaraAçanba)
YORUMLAR
Hayatı ve dünyayı yorumlama biçimini,yaklaşımını,bakışını,özcesi "kendisini" yansıtmayan bir şair/anlatıcı düşünemiyorum.Bu birazda ideolojiden ne anladığınıza bağlı.
Bilerek,bilmeyerek,bir sosyalist ya da siyasal islam'cı,
"Ben bir şiir/öykü yazayım,içinde etkilendiğim,inandığım ideolojim - olsun" ile yola çıkmaz.
Çalışma/sunum neye ilişkin olursa olsun içinde kendiliğinden vardır.
İzninizle,naçiz düşüncem.
Selam ve saygıyla.