- 1238 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
EMİN ÇÖLAŞAN'A AÇIK MEKTUP
Genel Kurmayı Ayakta Alkışlıyorum
Okuduğum Emin Çölaşan güzellemelerine hep gülmüştüm. Hayır, sinirden değil yazdıklarıyla ne kadar komik duruma düştüğü için…
Ülkenin yararına her ne yapılmak istenmişse ÇÖLAŞAN ayaklanmış ve ayaklanmaya çağırmış.
En son ülkenin darbelerle beyninin sarsıldığı demokrasisine yine darbeyle darbe vurmak isteyenlerin ortaya çıkartılmasına tahammül edemeyince vatansever rolüne soyunup üstelik Genel Kurmay Başkanına “açık mektup”la;
“Elinizi çabuk tutun, darbe veya muhtıra verin” anlamına gelebilecek davetler, çağrılar yapmaya başladı. Bunu oldukça “masum”, ve kuzu kılığında kurt edasıyla bol ajitasyonlu yazısını/çağrısını tekrarlamaktadır.
Ne olmuş?
Özel Harp Dairesi olarak da biline ve adına "kozmik oda", "devletin beyi" dedikleri karargahta sivil yargıç tarafından arama yapılıyormuş.
Devletin ordusu açıklama yaptı;
“Yapılmakta olan hukuk çerçevesinde sürdürülen aramalar olup ve bir süre daha devam edecektir”. Sayın Genel Kurmay Başkanını böylesi gayri ahlaki çağrıların olduğu dönemdeki bu beyanatından dolayı ayakta alkışlıyorum.
Evet,
Ordumuzun hukukla belirlenmiş görevlerin icrasına saygı göstermesi kadar, bu işleri doğal karşılaması kadar tabii bir şey yoktur. Ancak darbelerle de anılan ordumuzun bu süreci doğal/yasal görüp gerekli yerlere ve tabi ki Emin ÇÖLAŞAN’a da cevap niteliğinde açıklama yapması oldukça sevindirici ve yarınlara daha umut dolu bakmamızı gerektiren bir gelişmedir.
Neden olmasın ki?
ÇÖLAŞAN orduyu “kevgir” gibi yaptılar derken ne demek istediğini bilmeyen yoktur. Böylesi kışkırtıcı, provokatif, ajite edici beyanatlara bu asaletle karşı cevap verilmesi doğrusu ülkenin gidişatını doğru okumaya çalışanlar için umut doludur.
Hey gidi ÇÖLAŞAN hey,
Rahmetli ÖZAL ülkede değişim esaslı yönetim anlayışıyla siyaset üretince de böyle hezeyanlarla saldırıyordun. Tamam, ÖZAL da bazı zafiyetlerden dolayı çok töhmet altına girmişti. Ama unutmamak gerekir ki dünyanın gidişatını doğru okuyup ona göre politika üretmek amacındaydı ve bunu da pek ala biliyordun. Elbette ki ülkesinin statükocu, militarist, çağdışı kalmasını isteme kötülüğün, art niyetin olabilir. Ancak bunu sahte gözyaşları içerisinde yazmanı (kişiliğine yakışsa da) etik bulmuyoruz. Netice de bu ülkenin ordusunu muhatap alma çabasında olduğun için haddini bilmemen gerekir. Çünkü bu ülkenin ordusunu yine bu milletin oylarıyla seçilmiş iktidarına ve vatandaşına karşı kışkırtma çırpınışlarındasın. Her ne kadar tutmasa da, yaptıkların karşılık bulmasa da ülkenin silahlı kuvvetlerini kışkırtmayı zul addediyoruz.
Dedim ya bunlar ilk olmadığı gibi son da olmayacak. İşi gücü fitne-fesat olanlar bunu fi tarihinden beri yapmaktadırlar ve yapmaya devam edecekler.
Biz de;
“Hadi ordan” demeye…
YORUMLAR
Ahmet Ay arkadaşım yazınızın bazı bölümlerine katılmıyorum hanki bçlümler olduğunu tek tek yazmama gerek yok
Ahmet UMUT zaten benim söylemem gerekenleri söylemiş
bu işler çocuk oyuncağı değil burası bir devlet devlet idare etmek kolay değil öyle sağa sola camur atmak hiçte kolay değil.
.....................saygımla
Sayın YILDIRIM ve Sayın TATLITÜRK Beylere çok teşekkür ediyorum.
Sayın UMUT demokrasiye saygıda size katılıyorum ancak bunu bizler sağlamalıyız. Yukarıdan aşağıya; demokratik kültür ve bilinçle.
Gözaltıların suçlu olma ihtimaline binaen olduğunu unutmayalım. Serbest kalmaları da suçsuz olduklarını göstermiyor. Yargılama devam edecek. Temennim böyle bir iddianın gerçekleşmemesi, gerçek ise de kime varı ise varsın ortaya çıkartılıp gerekenin yapılması.
Saygılar ve mutlu yıllar...
Ahmet AY 21 tarafından 12/31/2009 2:24:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öncelikle Emin Çolaşan'nın açık mektup konusu talihsiz bir olay olduğunu belirtmeliyim....
Ama devlet adamlarının bizden önce demokrasiye inanmaları,yargıya saygı duymaları gerekir...Peki ne oldu..gözaltılar serbest bırakıldılar..Konu önce kurumlar arasında ,toplumu rahatsız etmeden halledilmeliydi...Devleti yönetenlerin birbirlerine kuşkuyla bakmaları toplumu kargaşaya götürür...
Emin Çolaşanı beğenmek beğenmemek kişilerin kendi tercihi...Ama adı malum gazete yazarlarından daha komik değildir...
Devletin bütün sır,çoğu iftiraları yargıdan önce bu gazete yazarlarının günlük haberleri oluyor...Acaba bir yerlerden habe mi sızdırılıyor....
Bunuı söylememle görüşünüze karşı çıktığımı sanmayın..Ama gerrçeklerimiz bu..
Paylaşım için saygılar
20 yıl çalıştığı gazeteye hiç bir şey yazmadı kendi tabiriyle kovulunca feryadı bastı....hiç aylığından bahsetmez.....minik kuş gibi öterdi....ne farkları varki....birbirinden....şöyle buda yazıyor diyebileceğimiz kim varki...vijdanlarıymış... cüzdanları kardeşim ...cüzdanları su gibi akan yazınızı bir yudumda okudum tercümanımız olmuşsunuz kutluyoruym saygılar
Kutluyorum..
Yeni yılın mutluluk getirmesi dileklerimle..!