Yenilenen "eski YIL !?
Yeni yıl nedir? Neden kutlanır? Eskiyen yılamı veda edilir yoksa yeniyimi hoşgeldin denilir? Kutlanması gerekli mi? kutlayanlarla kutlamayanlar arasında ki fark nedir, yada ne olmalı??
-
Eski ve yeni yıl yok.... aslında her gün yeni, her an yeni ... acaba kendimizi sorguladıkmı bizler ne kadar yenileniyoruz diye?
Yaşlanan dünya ve yaşlanan bizler varız, dahası her adımla her nefesle "son"a yaklaşan bizler.... "güya" yeni yılda, her nefesimizle bir gün daha kayıpdayız, dalmışız "dünya" telaşına, güleriz ağlanacak halimize...
-
O gece, rakamların haricinden hayatımızda neler değişecek dersiniz? bu gecenin diyer geceden farkı nedir sizce? bu gecenin rengimi, uzunluğumu, havasımı, tadımı farklıdır yoksa herhangi bir kutsallığımı vardır?
-
Bir düşünelim bakalım,,, o gece kimler ne yapacak vede nerede olacak.... kimi ağlayacak, başkası gülecek, diyeri çılgınlar gibi eğlenecek ve en acı olanıda, bazıları ac ve açıkta kalarak, sonraki an’ı korku ve telaş ile karşılayacak...
-
Ama şu kesin... o gecenin ardından ise bütün Dünyada aynı sahne; Koca bir israf, bir yığın çöp, yorgun bedenler, hırpalanmış ve aslından uzaklaştırılmış ruhlar...
_____
Hani, ben 35 sene almanyada yaşayan biri olarakdan, "yılbaşı"ndan önce Hz. isa a.s.’nın doğumunu kutlanır ve çam ağacı süslenir bilirim... ya benim milletim ne için çam diker? ve neyi kutladığının acaba farkındamı?
-
İnsanoglu en ’kalıcı’ olarakdan ’yaşadığından’ ögrenir, örnek alır... bazılarımız gurbette kültürümüzden ve dinimizden uzak yasadığımız ortamdan görüyor ve ögreniyoruz... ama Türkiyenin bir çok yerinde şahit olduğum bu kutlamalar hiçde dinimize ve kültürümüze yakışır şekilde değil... benim milletim neden böyle bir hataya düştü, neden kendi güzelliklerinden uzaklaştı, bozuldu?
-
Biz Mü’minlerce yeni yıl olarakdan Efendimizin Mekke’den Medine’ye hicretini hatırlayıp/anmalıyız... bunu bilen vede önem verenler 13 gün önce andılar zaten...
-
Kimseyi eleştirmek veya rencide etmek değil niyetim ama söylemek istiyorum af buyurun... Lütfen!! dinimize, dilimize, vatanımıza, milletimize sahip çıkalım, değerlerimizi koruyalım... Efendimizin; "kim hangi kavime benzerse onunla haşır neşir olacaktır" sözünü yabana atmayalım... ve çok gec olmadan biz yenilenelim diliyorum...
-
Kişiler ve olaylar ancak siz kendinizi yenilerseniz değişecektir, o halde beklemeyin ve YENİLENİN !!
-
Özünüzdeki TEK’e emanet olun... Yaptığınız ve yapacağınız hayır olsun, sevgiyle kalın efendim...
__________
Şahinde Hülya Kahraman / 30.12.2009
YORUMLAR
hayat güneste eriyen buz gibi eriyor elimizden, biz bunun farkinda degiliz cogu zaman... ve aslimiza döndügümüzde belkide cok gec olacak... o yüzden dediginiz gibi...
özümüzdeki TEKe dönmeliyiz... yoksa veyl diyenlerden oluruz, keske toprak olsaydik diyenlerden oluruz... Allah muhafaza...
anlam dolu bir yaziydi... sefkat tokati misali...
selam ve dualarimla
Özünüzdeki TEK’e emanet olun...
Yüreğinize sağlık...
Yeni yıl kutlamasına insanlar tlarafından hep iki şekilde yaklaşılmıştır.
O gece tüm ailelerin sevdikleriyle toplanıp müzik dinleyip eğlenmesi, tombala oynaması, geçirdikleri kötü bir yılın yenisi ile düzeleceğini ummasıı neden bu kadar çok tepki çekiyor anlamıyorum doğrusu...
Evet bu yılbaşını kutlamıcam. Pijamalarımı giyip, film izleyip, biraz da test çözüp yatacağım. Ama önümüzdeki yıl en yakınlarımla güzel bir yılı bitireceğim..