- 1065 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
takvim yaprakları
Zaman görecelide olsa degişkenlik göstermekte beden eskimekte ruh yorulmakta ,yaşamın gel gitlerinde en önemli kıskaç herhalde ruhun yorulması osa gerek,çogunlugumuz şimdi bunu hissediyoruz.bakıyorumda dogru sanılanlar anlamını yitirmekte ,dünyanın bir çok ülkesinde çogulcu yönetimler katılımcı yapıları içlerine sindirememiş.bir çok erkek veya kadın kendi cinseliklerini tabulara sokmuş.bir çok ülkede üretim araçları bir gurup azınlıgın elinde.bir çok insan çagın tıp disiplinlerinden faydalanamıyor. Yer kürede her saniye onlarca deprem oluyor.yer küre hareketli ,bunlardan bazıları binaları yıkıyor.yanlışı suratımıza çarpıyor.bir çok ülkede yaşam beklentisi hala kırklarda ellilerde.dünya nufusu çogalıyor.dinsel motifler öne geçiyor.yoksuluk eşitsizlik bir çok toplumda [özellikle İslam cografyasında ] kader olarak algılanıyor.devletler yapılanmalarında halksal yönetim biçimlenmelerini önemsemiyor.hala bir çok problem ömürle birlikte sürükleniyor.egitim kalıplara sokulmuş benimde bir ferdi oldugum Türkiye cografyasında egitim sistemi karmaşık vasatlıgıyla kısık ruhları yaşamdan siliyor.toplum kendince kavgalaşıyor.düşünmek korkutuyor.
Bir çok deger anlamsızlaşıyor.her boyutta yalan öne geçiyor.yaşam hiçleşiyor.yaşam size var olma hakkı tanımıyorsa hiçleşme kaçınılmaz oluyor.
Ve umud, umud yitiyor.dogan günün anlamı kalmıyor.yıl tükeniyor…ömür azalıyor, bakıyorsunuz kısır kavgalarda ve yalan tutkularda yaşam girileşiyor.aşk anlamsızlaşıyor.
Eleriniz eskiyor, öpüşmeyi istiyen dudaklarınız, kadınlıgınız erkeksi kişiliginiz yetim kalıyor.karamsarlık yerini çaresizlige bırakıyor.keşkeler sıradan güncel adımları oluyor yanlışların.sokaklar tozlanıyor.
Gün mutlak yine doguyor, yine evlerde sabah çayları demleniyor ama görüyorum takvim yapraklarındaki şekiller degişiyor..bizde öyle....