İSRAF EDERKEN !!
İsraf;
sen hiç bir lokma ekmeğini ağzına götürürken acaba bunu gördüğünde sevinecek gözler, bayram edecek mideler, şükür edecek ağızlar varmıdır diye düşündün mü?
sen hiç modaya uymayan kıyafetini giymekten utanıp atmaya kalktığında, bunu bulsa ısınacak vücutlar yada o beğenmediğin kıyafetin bir diğerinin ikinci kıyafeti olacağını, bayramlarda kıyafet alamayan miniklerin buruk yürekleri olduğunu, başka annelerin çocuklarını giydirirken onların boynu bükük kaldığını düşündün mü?
sen hiç bir yetimin yada anneleri babaları hayatta olsa bile onları terk ettikleri için yetim kalan çocukların duygularını düşündünmü?acaba ne düşünüyordur şimdi, gece evleri yanan ışıklara baktığında içinden ne geçiriyordur, yada filmlerdeki gibi annesi ile geçen bir çocuk gördüğünde hemen gözleri doluyormudur?bizim için çocuğumuza yaptığımız çok sıradan gelen bir tebessüm onların içini acıtıyormudur?acaba hemen büyüyüp anne, baba olmayımı istiyordur.
nasıl bir sevgi nasıl bir açlıktır ki her gördükleri kadına anne erkeğe ise baba diyorlar ama en çokta ANNE!!
gördüğüm israf manzaraları karşısında hayrete düşüyorum, israf etmiyelim Allah bereketimizi arttırsın,
yetimlere sahip çıkalım dünyanın hali nicedir belli olmaz Allah da bizim yetimlerimize sahip çıksın, mazlum bırakmasın..
biraz hüzünlü ama gerçek..
YORUMLAR
Bir dilim ekmeği, bir tabak yemeği kötü oldu diye çöpe atarken aklımın bir köşesinde hep sokaklarda aç gezen insanlar özlelikle de çocuklar gelir aklıma ve atmaktan vazgeçer, hemen kapının önündeki köpek ve kedilere ya da balkonuma konan güvercinlere veririm.
Keşke isrfatna kaçabilseydik ve keşke karnımızı doyuracak kadar alıp tüketebilseydik ama ne yazık ki hiç birimiz bunu yapamıyoruz.
Çok güzel bir konuyu getirmişsiniz gündeme. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar duyarlı yüreğinize