küba'da bir gece...
küba nın sokakları kadın satıcıları , uyuşturucu aklanması ve güvercinlerin soluklarında devrim şarkıları söyleyen ülke kaçakları kadar özğürdü .
hakimiyetin kirliliği yüzlerinde suratsız jaz grubu adında dinlenemiyecek cızırtılı müzikleri ile özğür bir dansın şekilsiz hareketleriydi... sanılarım yanıltmıştı...
sabah uyandığında yüzünü yıkamaya erinen otel kapkaçları , geceden kalma fahişe yataklarında kavgalar ve ten beğenileri , barların ilk konuşulan konusu olmuştu...
bilim bilim mi ?
sadece abd yandaşlarını hayatta en büyük cezayı sunacak icatlardı...
iranın nükler silah tesisleri gündem olurken kübanın abd ile dış ta savaşta gibi kapılar arkasında ise pazarlıklı bir hayatın yapısı vardı..
işte bu özğürlük ..!!!
nede olsa hakimiyet kübada hava kadar kirli , bir bardak içki kadar ucuzdu...yargısız yaşamların özğür çoçuklarına , insanın pehhh diyesi geliyordu..
gördükçe sokaktaki yaşlıların yaşlı evlerine çoçukları tarafından götürülen çoğunluğun annesiz rahat yaşam tercihidiydi sanki ...
kazanılan tek şey mi sorundu hayır kaybedilen bir insanlık dramı sadece koyulaşmış bataklığın sazlık çıkıntıları gibiydi...
bir geceydi işte öylesine...!!!
yabancı turist kazıklamak için yarışta taksiciler , otelerde kalmak isterken sorulan ilk ve en önemli soru kadın istermisin deyişleri , sabaha kadar anlaşılamayan müzikler ve kapatalist bir kaç iş adamının puro yapım fabrikaları özentisinde reklamlar....
kübada bir gece...ülke kaçakçılarının vizesi dolmuş , mürteci evlerine baskın yapan polislerin rüşvet ve araba sevdaları...
kübada bir gece işte...anımsanması bile sanılarımı yıpratan bayraksız evlerden kalınası hatıraları kirleten bir gece....
YORUMLAR
bana ''olmayan bir şey söyleyin ''
bu yazının içinde olupta olmayan o kadar çok şey varki
şeref haysiyet utanç saygı dahası da var
işte bunlar aslında var olduklarını bildiklerimiz ama yaşayan karakterler için olduğunu söyleyemem....
farklı bir pencereydi utku sen terliğini ararken diyar diyar biz ne hikyaler okuycaz demek ki
terlik kedinin kuyruğunda ...
bulursan haber ver... olur mu:)