- 810 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İ z m i r l i İremşair ile Bizim Hikmet / Hikmet OKUYAR
İ z m i r merkezinde ve ilçelerinde; Kütahya, Manisa, Denizli, Aydın, Muğla, Fethiye, Foça, Didim, Söke, Kuşadası, Salihli, Akhisar çevresinde çok anlamlı ve etkin şiir toplantıları şiir etkinlikleri haberleri alıyorum.bazen de altın günlerinde beş çayı toplantılarında şiir ve müzik dinletileri yapıldığını öğreniyorum.Kanal 35 Tv şiir kültür sanat proğramlarından da birçok aşık ozan şair şiir yorumcusu bestekar ses ve saz sanatçısı ile tanışma şansı buluyorum.Şiir yüklü duygularla tebriklerimi gönderiyorum.Verimli şiir etkinliklerinin yankıları ile çok mutlu oluyorum.Gizemli Şair İlknur Mersin, Ressam Şair Nevin Konuk, Foçalı Zeynep, Konaklı Hürmüz, A.Kadir Güler, Şükrü Öksüz, M.Sadık Medin, Osman Karaaslan, Ahmet Otman, Nazmi Alper Tanrıverdi ve Rabia Barış gibi yıllardan beri şiir çalışmalarını takip ettiğim şiir dostlarım var.
Efeler diyarında.
Bu isimlere iddialı, çok iddialı bir isim daha eklendi.
İzmirli İremşair İrem İşler.
İzmirli İremşair ile ilk tanışmamız 13.Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması vesilesi ile oldu ama, kırk yıllık şiir dostu gibi ustaca davranıyordu İremşair.Dediğim gibi çok idialıydı bir ayda bir şiir kitabı çıkarmaya hazırmış gibiydi.’Ruhum’ isimli 21.12.2009 tarihli şiirini paylaştığında çok heyecanlanmış çok duygulanmıştım.
Sonra ’Bizim Hikmet’ Şiirini sıkıştırmıştı araya.
Asıl konumuz 13. Hikmet Okuyar Ödüllü Şiir Yarışması iken gerçekten yeni bir ünvanla yeni bir şiir dostumuzu tanıtmak şiirlerini de şiir kitabı çıkıncaya kadar paylaşmak geldi içimden. ’İzmirli İremşair İrem İşler Kimdir?’ diyerek.. İki şiir bir özgeçmiş ile...
R U H U M
Ruhum
Toprağı pişirip şekil veren bir çini ustası
Kalemini binlerce yaldız bürümüş bir hattat
Değirmende henüz öğütülmüş zıfır mırra kahvesi
Damaklarda kalan o acı tadın gölgesi
Bir Osmanlı tuğrası
Sanki şeyhin bin yıllık mercanı
Nadastaki salınan toprak
Şehrimdeki yağan ırmak
İçimdeki cariyedir
Elimdeki iğne oyası
Dilimdeki serzeniş
Gönlümdeki yükseliş
Kızıl ile seyyahın bir dağ gezintisi
Soma’da bir kış
Akçakoca’da bir yaz rüzgarı
Sonbaharın gelişiyle..
Her dem ayrı ayrı mevsimdir.
B İ Z İ M HİKMET
Varlığı söğüt dalından bal asmada bir nefer
Taneleri ruha sızan bir zefer
Hep güne doğmuş ,söze küsmez
Gönül desen alır kırmaz
Dağlarda pastoraldir Bizim H İ K M E T
Derdi gönüldür, sevmektir, sözü saklamak
Şiirdir işin özü, gönlün ilacı
Dilde yaren sözde keşan gönülde tekten
Tek bir güne selamsız geçmeyen
Emek varsa durup bekletmeyen
Bilir Bizim HiKMET zaman neden gerek
Günleri biriktirir sözü saklar bilir böyle erek !
İzmirli İremşair İrem İŞLER
’ İZMİRLİ İREMŞAİR İREM İŞLER KİMDİR ? ’
’Şiir ile yakın ilgisi vesilesiyle Şüsiyad Başkanı, Şair ,Yazar , Gazeteci Hikmet Okuyar tarafından İzmirli İremşair ünvanıyla taçlandırılan İrem İşler 08.04.1990 Yılında İzmirde dünyaya geldi. İzmirli Teknik Öğretmen / Öğretim Görevlisi bir babanın ve Aksaraylı Müzik Öğretmeni bir annenin kızıdır. İlk öğrenimini İzmir Mustafa Urcan İlköğretim Okulunda gördü. Orta öğrenimini İzmir Fevzi Çakmak İlköğretim Okulunda tamamladı. Kısa bir süre Nevvar Salih İşgören Lisesinde Eğitim aldıktan sonra Fatma Saygın Anadolu Lisesinden mezun oldu. Yazınsal Türlerle ilk kez 14 yaşındayken tanıştı. Nevvar Salih İşgören Lisesinin BİZ BİZE adlı dergisinde Çağımızn Tehlikesi (Kompozisyon) , İzmir’in Anıtları ( Şehir tanıtım yazısı), Yok Olan Doğamız(Kompozisyon) yazıları yayınlandı.
2009 Yılında seçtiği Anadolu Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde eğitim öğretimine devam etmesiyle birlikte şiire olan ilgisinin artması ile İrem İşler, Edebiyat tahsiline şiirle birlikte şiir yorumculuğu ve fotoğraf sanatçılığı ile birlikte devam etmektedir. Şiir Atölyesi çalışmalarına devam ederken bir ara Ödüllü Şiir Yarışması’na katılmak isteyen İrem İşler, bilgi almak amacıyla medyada ve kültür sanat sitelerinde araştırma yaparken tesadüfen Şüsiyad Başkanı Şair Yazar Gazeteci Hikmet Okuyar ile tanıştı. Uzun soluklu bir şiir paylaşımının ardından İrem İşler Hikmet Okuyar’a ‘a hitaben BİZİM HİKMET adlı şiiri yazdı .
Kültür Sanat çalışmalarına ve üniversite öğrenimine İREMŞAİR olarak devam eden İzmirli İremşair İrem İşler ’şairlik mesleğimdir’diyerek sürdürdüğü sanat hayatında şair, şiir yorumcusu fotoğraf sanatçısı olarak da başarılar elde edip üne kavuşmak istemektedir.’ Gülderen Selma TİRELİ
YORUMLAR
İREM ŞAİR; HOŞ GELDİN GENÇ KALEM YOLUN VE BAHTIN AÇIK OLSUN ŞİİR DÜNYASINDA...
BU ÖYLE BİR YOLDUR Kİ; YILMAYACAKSIN... AZİMLE DEVAM EDECEKSİN YOLUNA ÇIKAN ENGELLER KARŞISINDA...
TEKRAR HOŞGELDİN İREM.
SEVGİLER...
Hikmet Okuyar
İzmirli İremşair İrem İŞLER tarafından yakından dikkatle takip ediliyor
MERALCAN.
Şebingülü sunumlarımla tebrikler canlarım tebrikler.
Şiir güzelliğinde ne güzel birliktelik bu.
Daim olsun.Selam ..Saygı..
Bencillik , kııskançlık, çekememezlik ,
nemelazımcılık gibi kötü huylar ayaklarımızın altında.
Pirimiz Abdi Beğ aşkına..