- 1077 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
öylesine bi hikaye
bir ilkbahar sabahı güneşle uyanmıştı bizim diğer hikayedeki kenar mahallemiz. yabangülleri bir hevesle salmıştı kokusnu mahalleye.. erikler açtıkları çiçekleri dökmeye hazırlanıyorlardı.elma armut ağaçları sırasıra dizilmişler köyden kente dönüşüm öncesi son yıllarını yaşarcasına bol bol meyva vermek üzereydiler. mis gibi ekmek kokusu fırından mahalleye yayılmıştı herkes uyanmaya başlamış kuşlarsa güneşe teşekkür edercesine şarkılar söylüyorlardı..
işte böyle bir günde uyanan mahalleli işlerine gitmek için hazırlanıyorlardı. 80 li yıllar hızla şehirleşmeyi getirmiş herkes bir şekilde şehire göçmeyi uygun görmüştü.
işte o göçenlerden biride ali usta ve ailesiydi..şehir merkezinden yarım saatlik uzakta cendere ye akan keçi deresi yanında küçük bir gecekonduya yerleşmişler hayatlarını devam ettirmekteydiler.. 3 çocuk vardı evde. osman mehmet ve leyla.. osman 10 yaşlarındaydı mehmet 7 leyla ise 3 yaşındaydı. ali usta komşusu necati ustayla hersabah erkenden çalıştıkları fabrikaya gidiyorlar akşamda geç saatlerde evlerine dönüyorladı.
osmanda okul zamanı dışında arkadaşlarıyla oynuyordu. yine böyle okul dan eve geldiği gün mahallesinde top oynamaya başladılar. osman kaleye geçmişti arkadaşları osman küçük diye hemen kimsenin istemediği kaleye geçiriyorlardı. arkadaşlarına topu atmak için kale önüne dikti ve gözünü kapatıp rasgele hızla vurdu . gözünü açtı top nereye gitti diye bakmaya ..ama aninden gözünü açmasıyla yüzünün kızarması bir oldu. top gidip sahaya uzak biryerde arkadaşlarıyla ip atlayan sınıf arkadaşı ayşenin yüzüne çarpmıştı.
ayşede ters ters osmana bakarak çüşş ayı diye bağırmıştı aniden çocukça bi tepkiyle. ama top o kadar uzakta ip atlayan ayşenin yüzüne nasıl çarpmıştı osmanda anlayamadı..
tamam içinden ayşeye karşı bir platonik çocukça sevgi besliyordu onu düşünmeden edemiyordu ama gözlerini kapatıpda topa vurmuştu .içgüdüleri düşünceleri herşeyi ayşeyi düşünüyordu gözleri kapalı olsa bile kendini ayşeye odaklamıştı.
işte ister istemez ayakları da ayşeyi hedef alıp topa vurmuştu .. neyse osman kızarmıştı artık donup kalmıştı..karşı cinse karşı içindeki çocukça saf kıpırtıların ilk ortaya çıktığından beri paltonik olarak sevdiği kız ona baarıyor o ise bişi diyememin ezikliği ile kızardıkça kızarıyordu..sonra ayşe kızgınlığının geçmemesi üzerine geldi osmanın yanına önce yüzüne bir tokat attı minnacık ellleriyle ardından sanki yüzü daha yeni acımışçasına birden yüzüm acıyooo topu neden attın demeye başladı ağlamaklı bi halde anneee diyerek . belkide attığı tokatın tepkisinden çekiniyordu osmanında kendisine vuracağını düşünmüştü.. ama osman hiç bir şeyin farkında değildi ..ne yediği tokatın nede ayşenin kendisine bağırışların..
kızarmış yüzüyle öylecene bakıyordu ayşesine..minnacık daha henüz aşk sevgi nedir bilmeyen kalbi yerinden çıkcak gibi atıyor elleri tiitriyordu ..
konuşmak istesede konumayı unutmuştu . ayşede osmanın bu halinden artık kendisine karşılık vermeyeceğini düşünerek bağırmayı ve ağlamayı bırakıp ayrıca yüzünün aslında hiç hissetmediği acısını unutup dönmiştü arkadaşlarının yanına..
ayşe ip atlamaya dönmüş kız arkadaşlarıyla gülüşmeye başlamıştı .osmanı nası dövdüm ama edasıyla kendiince bir havaya girmiş bi tarafdanda ip atlamaya devam ediyordu.
osman ın kendisine gelmesi zor oldu arkadaşları dalga geçmeye başlamışlar kızdan dayak yediği için isim bile takmışlardı.. korkak diye bağıryorlardı. osman oyundan kopmuştu yediği gollerin haddi hesabı olmıyınca oyundan dışarı alındı ..o gün artık osmanın sevgisine karşı ilk engelin çıktığı gündü. yediği tokadı unutamıyor aslında ayşesini kaybettiğini düşüncesiyle tokatı aklına getirip duruyordu. o yaşta aşk acısı tatccak sevdiği kıza daha bir şey diyemeden ondan nefret etmesinin ezikliğini yaşıcaktı. herşein bittiğini sanmıştı osman..dünya durcak sandı ..oysa daha hayatı yeni başlıyordu .. yeni öğreniyordu acıları ..
biraz erken bittim demişti.daha pilinin bitmesine çook vardı.. yıllarca darbe üstüne darbe yicek ama pili kolay kolay bitmeyecekti.. ama ilk darbede toy haliyle bittiğini düşündü işte..zamanla bittim diyince hemen bitilmediğini hayatın daha çok kez kendisine böyle acılar yaşatacağını öğrencekti..
o gün öyle geçti..akşam oldu evlerine döndüler.. annesi osmanı ekmek alması için bakkala yollamıştı. osman hemencecik bakkalın yolunu tuttu ekmekden artan parayla alacağı çukulatayı düşünerek.. ayşenin anneside ayşeyii ekmek almaya yollamıştı. bakkaldan çıkan osman o sırada hızla bakkala giren ayşeyle tekrar çarpıştı ve ayşe yere düştü.
osmanın bunları bilerek yaptığını kendsiini yere düşürdüğünü düşünen ayşe birden ağlamaya başladı . ama osman yine talihsiz bi olayın kurbanı olmuş aklından bile geçmeyen olay 2 inci kez başına gelerek aynı gün ikinci kez bittiş yaşamıştı. osman üzüntüyle evine döndü .. gece uyuması zor da olsa ertesi gün okula gideceği için annesi tarafından zorla yatırıldı..
ertesi günokula gittiler ..sabahçılardı.. osman erkenden uyanmıştı ..çantasını hazırlıyıp annesinin verdiği beslenme çantasınıda alıp okula doğru yola çıkmıştı.
ayşeyi yolda görünce birden korkuya kapıldı acaba yine fırça yermiydi diye düşünceler geçti aklından.. oysa ayşe unutmuştu herşeyi . osmana hadi gel okula beraber gidelim bile demişti. ayşe osmana karşı herhangi bir duygu beslemediğinden böyle güniçinde olan şeyleri önemsemiyor kendince oyunla karışık kavgalarından biri olarak görüyordu.
ama osman aklından bir an bilem çıkaramamıştı.. ayşenin bu teklifiyle birazcık olsun rahatlamış okula beraberce yol almışlardı.
günler ardı ardına böyle geçip durdu osman ve ayşe okulu bitirmişlerdi artık ortaokula başlıcaklardı. o zamanlar ilkokul 5 e kadar sonra 3 yıl ortaokul vardı.osmanda bir yaş daha büyümüş serpilmek üzereydi boy attı atcaktı. derken osmanla ayşe aynı okula yazıldılar..babalarıda arkadaştı ali ustayla necati usta.. aynı fabrikada çalışıyorlardı .
ama ali usta işine gücüne vakit ayırırken necati usta farklı bir yaşam hayal ediyordu hep ..kendisini bu işlerin adamı olarak görmüyordu.anneleri ise komşu olarak birbirlerine gidip geliyorlardı. osman ortaokula başlıyınca artık büyüdüğünü hissederek kendinden büyük mahalle arkadaşlarına takılmaya başlamıştı..liseli abilerinin peşinden gidiyor onlara sigara taşıyordu. ayşe ise ablalarının peşine takılıyor onlarla ünlü sanatçıların müziklerini dinliyordu.. ayşe artık ip atlamıyor osmansa sokak arasında top oynamayı bırakmıştı.artık çabucak büyümek istiyorlardı.
osmanın ayşeye platonik aşkı aynen devam ediyor her fırsatta ona bakmaya devam ediyordu. ayşe ise artık yeni yeni osmanın kendisine başka gözle baktığını farketmişti.
ama yinede ayşede osnamın bakışlarına karşılık verme isteği oluşmamış kendi halinde dönemin yeni yeni ünlü olan popçularına hayranlık duymakla meşgul oluyordu.
ablaları sokağın kenarında oturup yeni pop şarkılarından bahsediyorlar en çok kime hayran olduklarını söylüyorlar bir tarafdanda etrafdan geçen delikanlılara göz ucuyla bakıyorlardı.
osmanın katıldığı takımda aynı durumdydı .
mahalledeki tek katlı gecekonduların kenarlarındaki örme duvarlara çıkıp etrafı kesmekle vakit geçiriyorlardı. osmanın abilerinden hüseyin grupda etkili olan isimdi.grupda en çok sözü geçiyor ve genelde hep elinde sigarayla asık bir yüzle ağır abilik taslıyordu. hüseyin henüz lise 2 ye gitmekde ama okula pek uğramamaktaydı.lise 1 e giderkene lisedeki abilerinin yanında takılmaya başlamış zamanla abileri liseyi bitirdikden yada disiplin suçuyla okuldan uzaklaştırıldıktan sona onların yerine geçmeye en büyük aday olmuştı.
hüseyinin ailesi pek zengin sayılmazdı .osman hep onun gözüne girmeye çalışmakta olsada bazen hep elindeki sigara parasının nerden geldiğini düşünüp durmaktaydı.
ama merakı pek uzun sürmedi günlerden bir gün hüseyini mahallenin yaşlı bakkalında gördü. bakkalcıyı diğer arkadaşı bişeyler sorarak meşgul ederken hüseyin sigara yürütmekle meşgul oluyordu. bakkalcı amca olayı farketmeden ordan uzaklaşıyorlar sonra sigara keyfi yapıyorlardı. osman artık hüseyin abisinin hırsız olduğunu farketmişti.
bi süre onlardan uzaklaşmak istesede dayanamamış yine aynı guruba dönmüştü. okuldan eve gelesiye hemen abilerinin yanına gidiyordu. ayşenin ablalarının yanına gitmesi gibi.
günler böyle geçti okuldan eve evden okula.. günlerin aynı geçtiği düşünülsede artık osman büyümeye başlamış farkında olmadan boy atmıştı. ayşede aynı şekilde büyümeye başlamış artık osmanın bakışlarından farklı bir duygu yakalamaya başlamıştı.
artık günler aylar derkene yıllar geçti osmanla ayşe büyüdüler ve ortaokul sona geldiler..bu dönem içinde osman iyice hüseyin abisine yaklaşmış ayşede artık değişik ablalar edinmeye başlamıştı. 87 88 li yıllara gelmişti takvim yaprakları. yeni yeni popstrarlar çıkıyor maykıl jaksın hayranlığı alıp başını gidiyordu. levis 501 giyme modası artık boyları uzayan ayşe ve osman neslinide sarmıştı. osman hüseyin abisiyle takılırken arada bir sigaranın tadına bakıyor günden güne hoşuna gidiyordu.
bu arada osmanla ayşenin babaları fabirkada çalışmaya devam ediyor asgari ücretle çocuk yetiştirme çabasında kendilerini zorluyorlardı. ama ayşenin babası artık iyice hırslanmış kenar mahalleden kurtulma planları yapıyordu..akşamları eve gelmiyor kumar oynamaya gidiyor mahallenin serseri takını toplıyıp bahisler oynuyordu. böyle günlerde ayşenin babası necati usta artık hüseyin ve takımını kendi çevresinde toplamaya başlamıştı.
hüseyin ve arkadaşlarının hırsızlık yaptığını bilen necati usta artık yasadışı yollardan iyice para kazanma konusnda kendini yırtarcasına olayların içine atıyordu.
artık geceleri eve gitmeyen necati usta hüseyin ve çetesiyle kenar mahallelerinden çıkarak yarım saatlik uzaktaki lüks yaşamın sürdüğü levent yada nişantaşı gibi semtlere hırsızlık yapmaya gitmeye başladılar.günden güne zengileşiyorlardı kazandıkları para hergeçengün artıyor çaldıkları malları satarak kendilerince rahat bir hayata doğru yol alıyorlardı..
necati usta ve sağ kolu olarak seçtiği hüseyin artık kazandıkları paraları barlarda gece kuluplerinde yiyior ve eğlenceden eğlenceye koşuyorlardı. sabaha karşı evlerine dönüyorlardı.necati usta fabrikadaki işide bıraktı .hüseyinse gündüleri yine mahalledeki arkadaşlarıyla geziyor bol bol para harcıyordu.
osmanda hüseyine özenmeye başlamış yaşı ilerledikçe babasının az para kazanmasını kendisine yediremez olmuştu . ve her geçen gün hüseyine yaklaşıyordu. hüseyinde osmanın kendisine böyle yakınlşamasını farketmiş ve onu artık iyice avuçlarına almıştı. yemekler ısmarlıyor kızlarla tanıştırıyordu.osmanın aklı hala ayşede de olsa yinede kızlarla gezmelerden eksik kalmıyordu. bir kaç kez hırsızlıkda yakalanan hüseyin yaşından dolayı hemen çıkmıştı hapisten. günler böyle gip gitti ve artık orta okul bitti liseye başlayacaklardı osmanla ayşe..
osmanın dersleri kötü olduğundan kendi semtlerindeki vasat bir liseye gitmeyi düşünüyordu.ayşede osmandan farksızdı. okulunda başarısızdı. aklı fikri liseye gitmeden bir konfeksiyona girip para kazanmaktaydı. ama yinede liseye giderse osmanla aynı yere gitmeyi üşünüyordu.ortaokulun bittiği günlerde aralarında hızlı bir yakınlaşma omuştu.
artık osmanın bakışlarını anlıyor ve kendisine aşık olduğunu biliyordu. osmansa azda olsa büyümenin verdiği cesaretle ayşeye açılma planları yapıyordu.
yine mevsimlerden ilkbaharın yaşandığı bir dönemde havaların açması ve güneşin yaydığı enerjinin verdiği canlılıkla içinde iyice açılma isteği oluşştu ve bunu bir kağıda yazarak verme konusunda kararını verdi..yüzüne söylemekden korkuyordu ..
terslerse ne yapacağını bilmiyordu onun için kabul ederse belli bir noktada kendisini bekliyeceğini belirten bir notu kedisine verdi.. ayşede notta ne yazdığını farkediyor ama açmıyıp sonra aççağını söyleyerek hızla uzaklaşıyordu.. ama ertesi gün osmanın dediği yerde dediği saatde osmanın yanındaydı. evet osmanın teklifini kabul etmiş ve artık onla çıkmaya başlamıştı.. yaz aylarını beraber geçirmeye başladılar ..osman ayşe için herşeyi yapmayı göze almış babasının verdiği harçlıkları sadece ona harcamaya başlamıştı.
ama ayşenin istekleri masrafları bitmek bilmiyordu.. sinemeya gitmek taksimde bara gitmek eğlenmek eğlenmek eğlenmek istiyordu.
osman altından kalkamayacağı istekleri gördükçe umutsuzluğa kapılıyor babasının verdiği paralar yetmedikçe hüseyine koşuyordu. hüseyinde osmanı borçlandırmaya başlamıştı . ve günler böyle geçti . yaz tatili biteceği dönemde hüseyin osmandan alacaklarını lstedi.. osman parası olamdığını söyliyince ona artık hırsızlık yolunu gösterdi tek çaresi olduğunu söyleyerek. osman heycanlıydı ürkekti korkuyordu . özünde iyi çocuktu ama artık içgüdülerini diil nefsini dinlemeye başlamıştı . ve sonunda dayanamadı ilk hırsızlığını yaptı..
hemde o mahalle bkkalından sigara çalarak. çaldığı sigaraları hüseyine veriyor ve borcunu ödemeye çalışıyordu . bu arada kendiside içmeye başlamıştı. ama hüseyin sigaraları içmiyor sadece satıyordu. hüseyin kağıda sardığı esrarları içmeye başlamıştı. yaz tatili böyle geçmiş ve artık okulların açılma zamanı gelmişti...
osmanın babası ve ayşenin babası çocuklarını kendi mahallelerindeki liseye yazdırmaya karar verdiler .ver yazdırdılar aynı sınıfa..iki aşık yine aynı sınıfta okuyacaktı. bu arada okul kayıt parasını osmanın babası ödeyememiş onlarınkinide ayşenin babası necati usta ödemişti. soranlara gece çalışıorum diyerek cevap versede hırsızlıkdan kazandığı para artık rahat bir hayat sürmesine neden oluyordu. okul günü geldi çattı aşıklar okula başladılar.. bu arada hüseyinle arası iyi olan osman okulda kendine hemencecik yer edinmişti.
yeni başlamasına rağmen hüseyin abisi sayesinde saygı görüyor istediğini yapma cesaretii buluyordu ilk günler okuldan kaçtı bol bol..ama sonra devam etmeye başladı .. ayşe ise dersleriyle ilgilenmiyor aklı fikri önceden düşündüğü knfeksiyonu unutup şimdide kuaför olmaya takılmıştı. ayşenin babasıysa hırsızlığa devam ediyordu. böyle gecelerden bir gün ekibiyle boğazın lüks semtlerinden birinde bir villaya girme planları yaptılar ..ve gece hüseyinle birlikte villanın tenha köşesinden girdiler içeri.. koruma ön kapıdaydı kimsenin hırsızlık amacıyla villalarına gireceğini üşünmediğinden gayet rahat tv sini izliyordu. hüseyinle necati usta villaya girdiler ve değerli şeyleri aramaya başladılar.. villanın sahibi dışardaydı villa boş olduğundan rahat hareket ediyorlardı . ama iş bekledikleri gibi gitmamiş villa sahibi eve erken dönmüştü.. hüseyin evden kaçarken necati usta villa sahibine yakalandı.
villa sahibinin kendisini darp edip polise teslim etmesini bekliyordu. ve düşündüğü gibi biraz dayak yedi ama sonradan villa sahibi kızgınlığı geçince necati ustayı bir odaya kapattı ..
erkesi gün necati usta yı poliase teslime tmek yerine onun hakkında araştırma yaptırdı villa sahibi. necati ustanın her türlü işe girmiş zengin olmak için herşeyi yapabilen biri olduğunu görünce yanına almaya karar verdi.. evet yardımcısı olcaktı .. zengin bir adamın yardımcısı .. villa sahibi yaptığı işlerde getir götür cü olarak çalıştırcaktı.. necati üsta bu dönemde bir hafta eve uğramamış ayşe de bunun keyfini çıkaıyordu ..
gezip tozuyor hayaı önemsemiyordu.. evet necati usta artık evine döndü bir haftasonra. hısızlığı bırakıp gündüz çalışmaya başlamıştı.. patronun getir götür işlerini yapıyordu.. bazı yerlere paketler taşıyor karşılında yüklü para alıyordu.. günler böyle geçti sonunda anlamıştı yaptığı işin ne olduğunu. patronuda uyuşturucr kaçakçısıydı .. ve bunu anladığını çok geçmeden patronuna belli etti.. artık daha iyi işler istiyordu ..kendisine hertürlü yardım yapmaya hazırdı necati usta. belkide en kolay zengin olma yolu buydu onun için.. ve patronuyla bu işlere yelken açtı ..
çok büyük işler yapmaya başladılar . birden zengin oldu 1 yıla kalmadan. eve gidip gelirkene önce giyim kuşamı değişti. sonra otomobil sahibi oldu ..hüseyini ve takımını tekrar yanına aldı.. en sonunda büyük bir işten sonra evini değiştirdi..artık kenar mahalle ona dar geliyordu .. lüks bir semtde villa alarak oraya yerleşti ailesiyle.. ayşe ve annesi bu durumdançmemnundu ..paranın nerden geldiğini sormadılar bile.. ama necati usta kızına düşkündü.. onu okutmak en iyi şekilde eğitmek istiyordu.
kızının okuduğu lisede başıboş düzende olduğunu bildiğinden onu alarak zenginlerin gittiği bir liseye kaydını yaptırdı.. evet osmanla ayşe yi ayırmıştı hayat.. ayşe artık zengin bir yaşam sürüyor ve okulunda eğimitimi en disiplinli bir şekilde alıyordu. osmanın aklı hala ayşedeydi..artık okuluda önemsemiyor hayata karşı iyice isyanlaşıyordu ..her an patlamak üzereydi.. gittiği okul onu tatmin etmiyor yaşam şartları hep hayata bakışını umutsuzlaştırıyordu.
aliesinden para istemeye utanmasına rağmen yinede aldığı harlığın azlığından yakınıyordu.artık okuluda aksatmaya başlamıştı.
iyice serseri kıvamına gelmş hüseyinin verdiği destekle okulda kendine bir yer edinmenin rehavetiyle derslere girmiyerek gününüü okul dışında geçiriyordu..
zaten kenar mahalle lisesiydi öğretmenlerde umursamaz halde öylesine derslere girip çıkıyor kimin gelip gelmediği ile ilgilenmiyorlardı..
yoklamaları öğrenciler yapıyor olmayanlar bile var yazılıyordu ..
osman devamsızlık konusunda tedbirini almış okula gitmesede ailesi gittiğini sanıyor kayıtlarda derslere girmiş gözüküyordu.. günden güne hüseyinin yaşadığı hoyratça paralı hayat kendini iyice ona çekmişti..hüseyinde necati ustasından iyi para alıyor yaptıkları işte kendilerine yer ediniyorlardı. lise 1 bitmek üzereydi ayşe yeni okuluna uyum sağlayamamış ilk yılı tekrardan görmesi konusunda öğretmenleri tarafından babasına tavsiyede bulunulmuştu. ayşeyle osman gizliden gizliye buluşuyorlar ama buluşma araları günden güne azalıyordu..
artık ayşe osmanı haftada bir görmeye geliyordu .. osmansa durumun farkında yaşamının ayşeye ayak uyduramayacaını biliyoru ve çöktükçe çöküyordu..
lise1 bitmiş osman lise 2 ye başlamıştı.. girmediği derslerden aldığı yüksek puanlar onun sınıfının geçmesine yardımcı olmuş ve okula devam ediyor gözküyordu..
ayşeyse artık lise 1 e tekrardan başlayacak ve disiplinli bir okul hayatı sürcekti..önceleri okula uyum sağlayamayan uçarı kız ayşe günden güne okula alışıyor ve eski hayatından koparak disiplinli bir kız halini alıyordu.. hergeçen gün davranışlarında değişiklik beliriyor daha sakin ve bilninçli biri görünümü veriyordu.. osmansa hala eski mahallesinde hayatın çetin şartlarıyla boğuşuyor okula gidiyormuş gibi gözüksede artık çok para kazanma hayalleri kuruyordu.. çok para kazanıp ayşesine kavuşmalıydı. ama hayallerle gerçekler uyşmuyordu.. ayşe hergeçen gün dahada osmandan kopuyordu. aldığı eğitimle artık daha farklılık gösteriyor osmandan günden güne uzaklaşıyordu.. osmanla buluşmaları artık ayda bire dönmüş ve iyice azalmıştı.. ayşe bir tarafdan yabancı dilini geliştiriyor bir tarafdanda kendini sanatsal faaliyetelre adıyor ayrıca yıllardır uzak kaldığı dini bilgilere yelken açıyordu.. artık herşeye olumlu bakıyor eski şımarık kız tavırları kayboluyor ve mutevazi bir hanımefendi doğuyordu. babasının yaptığı işi hiç merak etmiyordu ama ayşe ve annesi.. kendi hallerinde yaşam srüyolar babalarının bıraktığı yüklü miktarda parayla geçiniyorlardı.. hatta babaları yine eve haftada bir gelmeye başlamışlardı..neden diye merak etslerde yurt dışında işlerim var diyordu necati usta.. oysa bi sevgili edinmiş ve onla yaşamaya başlamıştı .. ama ailesinede düşkündü herşeye rağmen necati usta.. kızını en iyi şeilde eğitmek istiyor üstüne çok düşüyordu.. hayat böyle devam etti ve lise 2 ye geçti ayşe.. osmansa lise 3 e geçmişti yne yerine başkaları sınavlara girmiş ve okula arada bir uğramıştı..
ama olsun zaten öğretmenler derslere ilgi gösteriyormuydu sanki..
özel okul öğretmenleri tüm çabalarıyla öğrencileri üstüne düşerkene kenar mahallede umursamaz bir hayat sürüyordu. zaten kenar mahalle lisesni bitirenler ya işçi olcaklardı ya sekreter ya en fazla muhasebeci olurlardı.. kimsenin daha yukarlarda hayalleri olmazdı. anca esnaf olanlar işlerini büyütürse zenginlik mertebesinde sınıf atlıyacaklardı.
lise sona geçen osman artık günlerini hüseyinle geçiriyordu..hüseyinde necati ustadan kopmuştu bu dönemlerde..necati usta büyük işlere giriyor hüseyini artık dışlıyordu.. hüseyinde mahallesine dönmüş kendi çöplüğünde vakit geçriyordu.. necati ustasıyla çalıştığı dönemlerde bir miktar para kazanmış ve parayı son model bir arabaya yatırmıştı.. birde kendine ev almıştı.. osman da bunları gördükçe artık o yolda ilerlemeye bşlıyordu..
bazı günler kendisini yargılıyıp yanlış yoldasın diye içgüdüsel nefsine ikaz etsede yinede yoldan çıkmıştı.. hızla bataklığa sürüklniyordu.. hüseyin osmanın bu halini görüyor ve ona artık ufakdan ufakdan işler yaptırarak ısınmasını sağlıyordu kurbağa misali.. osmanda günlük yaptığı paket taşıma ve küçük çaplı hırsızlıklardan aldığı paraları biriktirip ayşesine hediyeler alma hayalleri kuruyordu.. ama ayşe artık hiç aramaz olmuştu osmanı..
günler haftalardan sonra aylarda geçmişti.. artık mazide kalan çocukluk aşkı halini almıştı ..ama osman tarafında durum farklı hep ayşesini düşünüyordu.. ama göremiyordu..ayşeyi okuldan eve yada tiyatro salonlarına gidiyor vaktini nerde geçirdiği osmana söylemiyordu ve aaramıyorduda.. yani koptular ..ayşe daha sonra öğrenci değişimiyle avrupaya gitmişti okumaya.. osmansa lise bitince üniversiteye gitmeye niyetlenmiş ama yılalrdır girmediği dersler aklına gelmişti..bomboştu osman..iyi hoş derslere girenlerde boştu zaten..iyi bir eğitim verilmedikden sonra lsieyi bitirenin dolu olması beklenemezdi.. osmanda diğer lise arkadaşları gibi hüsranla sona eren üniversite sınavı macerasından sonra hayatla başbaşa kaldı. birşeyler yapmalıydı .. ya hüseyinle devam edecek hayata yada bir iş tutturcaktı.. bir gün kndi kendine artık doğru yolda ilerlemeli diye düşündü ..bir fabrikaya girip askere gidene kadar işçi olmaya karar verdi.. ve iş aramaya başladı.. işçi olcaktı.. ama onu bile olamadı..günlerce iş aradı bulamadı. sadece bir konfaksiyonda yer süpürmeci ve ortacılık işi bulabildi..onuda ilk gün ustasından tokat yiyince ustasına verdiği karşılık yüzünden kovuldu.. osman evindende para isiteyemiyordu. artık yapayalnızdı.
askere gitme dönemi gelene kadar hüseyinin yanında ezik ve sefil hayatını srüdürüp yaşadı . derken askerlik dönemi geldi ve askere gitti osman.. ilk defa kendne gelmişti.. komutanları kendine güveniyor ve dik durması iin hayata karşı onu her yönden hazırlıyorlardı..disiplinle tanıştı .. gerektiğinde emir almayı askerde öğrendi.. hayat artık yeniden başlıyacak gibi geliyordu askerden sonra osman için.. bu dönemde ayşe ise yurt dışında okulunu bitirmiş ve aldığı eğitim sayesinde kolayca iş bulcak halde ülkeye dönmüştü..
yabancı dili vardı. ve dönesiye babasının arkadaşlrından birinin firmasında yönetici olarak işe başlamıştı. aynı dönemlerde de osmanda askerden geldi..artık hayata daha oluumlu bakıyor ve hemen işe girip çalışmak istiyordu osman. yine günlerce iş aradı yılmadı..bulamadı .. yılmadı .. bir gün bir fabrikada işçi arandığını duyunca hemen gidip işe başladı.. işyerinde söz dinliyor ve yaptığı işte ustalaşmayaçalışıyordu..asgari ücretde alsa hayatını doğru yolda devam ettirmeye kararlıydı..bu arada osman askerdeykene hüseyin hapse girmiş ve uzun süre orda kalcağını öğrenmişti..birini yaralamıştı.. hüseyinin yokluğunda da kendisini bu hayata çekcek biri olmadığını düşünerek seviniyordu içden içden. derken aylar geçti osman işyerinde bir yılını doldurmuştu.. maaşına zam bekliyordu. ama beklentisi fazla sürmemiş hayalleri yine oracıkda ona darbeyi vurmuştu. zam yerine işine son verildi..nede olsa yaptığı işi herkes yapardı..ondan çok maaş verilceğine daha ucuza işçi bulmuştu fabrika.. osman yine yıkılmıştı..
ama iş aramaya hemen başlamış günlerini iş başvurularında geçiriyordu. ayşede bu arad aişinde yükselmiş rahat ve zengin bir yaşam sürmeye başlamıştı.. kendisine bir son model otomobil almış ve babasının hediye ettiği villada yalnız yaşıyordu..aileinden ayrımıştı.. uzak olmasalarda aralarında bir sokak olsada ayrıydı.. ayakları üstünde duran kendine güvenen bir hanımefendi olmuştu.aldığı eğitim onu hayata dolu dolu bakan ve ibadetini eksiksiz yapan biri haline getirmşti.babasının yaptığı işi hiç öğrenememişti..öğrense belki ondanda soğucaktı ..ama babası hiç belli etmedi.. osman tarafındaysa olaylar vahimleşiyor osmana rtık iş bulmakdan ümidini iyice kesiyordu. iyice eski haline dönmeye başlamış tüm çırpınışları onu batırdıkça batırmıştı.. artık eski halline dönmeye ramak kalmıştı . ve sonunda günlerce iş aramadan sonra dayanamadı .tekrar çalcaktı..
ama küçük işlere hevesli değildi.. artık büyük oynıcak tek seferde kendine bir işyeri aççak kadar sermaye yapmaya bişey çalcaktı..günlerce düşündü yapmasammı yapsammı diye..bi tarafdanda şeytan çalması için teşvik ediyor yeni yni fikirler veriyordu..sonunda uydu şeytana ve gidip lüks bir otomobil çalmaya karar verdi..sanki büyülenmiş gibiydi saba erkenden çıktı ve lüks bir semte gidip pahalı otomobil çalma planları yaptı.. ilk gün bi kaç kez niyetlensede başaramamıştı..
ertesi gün tkrar erkenden uyandı ve yine aynı semte gitti.. bir marketin köşesinde bekliyordu ve lüks bir arba gelip kapı önünde durmasını ve bi fırsat yaratmasını bekledi..
ve beklediği olmuştu sonunda. lüks bir araç gelmiş ve içinden kendi yaşlarında bir kız çıkmıştı.. acelesi var gibiydi anahtarlarıda üzerinde bırakarak markete doğru yürümeyebaşlamıştı..bir an osmanla gözgöze geldiler sanki tanıcaklardı birbirlerini bir yerden ama çıkaramadılar...
osman iyice kızı gözetledi içeri tam girmesini bekledi.. o yıllarda güvenlik kamerası daha yaygın kullanılmadığından görünm korkusuda yokdu ama heycanı vardı ve kız giresiye otomobile doğru hareketlernip ani bir hareketle çalıştırıp hızla hareket etti. kız marketten çıktığında aracı çoktan yolun sonuna varmış ve gözden kaybolmak üzereydi.
bir anda panikledi ve ne yağacağını bilemedi aracı çalınınca..ama sonra poliis diye bağırmayı akıl etmişti. bir süre sonra polis gelince az önce gözgöze geldiği gençden şüphelendiğini söylemiş ve onun eşkalini vermişti..
ama hala içinde tanıdığına dair bi his vardı. polise ifade verdikden sonra eviine doğru yol almaya başladı yürüyerek. evet arabası çalınan kız ayşeydi.. osman arabsını çalmış ama onu tanıyamamıştı.. yıllar geçmişti..ikiside serpilmiş görünüşlerinde değişme olmuştu . ayşe osmanı tanıyamamıştı işte.osmanın boyu uzamış esk haşarı halinden eserr kalmamış hayata yenilmiş yıkılmış saçlarını kestirmiş halini tanıyamadı . osmansa otomobili çoktan parçacıya götürmüş se satıp parasını almıştı. otomobil artık yedek parça deposunda yada yurt dışına çıkmak üzere hareket etmişti.. osmansa aldığı parasıyla ilk iş kendine yeni lbise aldı eskileri çöpe attı yakalanmamak için..sonrasında eve döndü .para kazanmanın keyfi ama yaptığı işin pişmanlığı arasında gdip geliyordu.. ama kazandığı paralar galip geldi..derken günler böyle geçti .
osman bir tarafdan işyeri açmak istiyor paralarla bir tarafdanda kolay paranın tadını almanın iştahıyla yeniden araba çalma planalrı yapıyordu. ayşde bu arada çalınan otomobilin parasını sigortadan almış ve yeni bir araba almıştı.
ayşenin babası yaşlandıkça geçmiş günlerini hatırlamış ve eskiye duyduğu özlem onu eski mahallesine doğru anılarıyla hareket ettirmişti.ali usttayı hatırlıyordu ama yeni halini bilmiyordu..eski mahahllesini eski arkadaşlarını görmek en çokda eski evlerini alıp restore ettirmek istiyordu. eşide eski evlerini görmek ve restore etmek istiyordu.. eski evleri artık kimse oturmayınca yıkık dökük bi hal almıştı. bi gün daha fazla ertelemeyip eski evlerini görmeye ve sahibinden satın almaya niyetlenip yola çıktılar.. eski oturdukları eve geldiler ailece.akşam üzereydi.. içersini kısaca dolaşıp özlem giderdiler.. daha sonra evlerine döndüler..gece olduğu için kimseyle karşılaşmadılar.. derken ertesi gün necati usta evsahibindene vi almıştı.. kızına ve eşine evi restore ettirmelei için gidip biraz ilgilenmelerini söylemişti.
ayşe ve annesi tamam diyip ertesi gün tekrar eski mahallelerine geldiler.. ayşe evi nası restore ettircekleri planlarını yapıyor annesi ise komşulara gidiyordu eski günleri anmak için. ayşe evi iyice szüdü eski odasına girdi çıktı etrafı iyice gezdi.. ve sonra kapıya çıktı..belki arkadaşalrına raslar düşüncesiyle..
bi kız arkadaşıyla karşılaştı o anda.. evlenmişti mahalledein biriyle..eşi fabrikada çalışıyordu ..lafladılar bi süre. ayşenin gözleri geldiğinden beri etrafda osmanı görürmüyüm diye dalıp gidiyordu .. aklının kenarında hala osman vardı.. ama gördükleri osmana hiç benzemiyordu.
bi iki saat sonra sokak başından birinin girdiğini farketti.iyice yakınlaşana kadar çıkaramadı ..ama dahada yakınlaşınca gördüğü kişiyi tanıdı birden.. evet oydu .. arabasını çalan hırsızdı..tanımıştı onu yüzünden ve bakışlarından. bağırmamak için kendini zor tuttu. hemen polisi aramaya karar verdi..yok yok ama takip etmek daa iyi olcak die düşündü..girdiği evi öğrenip polise öyle haber vercekti.. nede olsa kendisini farketmemişti.. peşine takılmaya başladı..takılmasıyla durması bir oldu.. 20 metre ötedeki eve girmişti.. ayakları titredi birden..
adım atamadı .. kaldı öylecene ayşe.. sanki o günkü osmanın halindeydi tüm bedeni.. hani 10 yaşında attığı top yüzünden donup kalan osman gibi.. ayşede donmuştu .. sanki hayat ona bağırıp çağırıyor ama bişey diyemiyordu.. osmandı hırsız. arabasını çalan ..aşkı osman.. biran düşcek gibi oldu sendeledi ..sonra doğruldu . gözünden bir damla yaş aktı. o an osmanda eve girerkene öylesine etrafa baktıydı.. gözgöze geldiler.. elindeki anahtar düştü.. önce arabasını çaldığı kızın kendisini yakaladığını sandı. sonra gözünden akan yaşlar ayşesinin olduğunun farkına vardı.
kalakaldılar öylece... hayat bazı anlara yılları sığdırır yaşanmışlık katar.. sanki yıllarca öyle kalmışlar gibi yorgunluk çöktü omuzlarına.. yada o anın ağırlığı çöktü.
hikaye yazmak zor iş uzadıkça uzucak. keseyim burda:).
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.