- 971 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
26.12.2009 günü Kadıköy Sanat Evinde, şairlerimize yapmış olduğum konuşmam
Anadolu Kültür Sanat ve Mozaik derneği’nin değerli üyeleri, şairleri ve yazarları, bugün sizlerle bir arada olmanın sevincini yaşarken, hoş geldiniz diyor, sevgilerimi ve saygılar sunarım.
Değerli arkadaşlarım, çok uzun bir zamandır çağdaş bir yapılanma içinde, örgütlenmenin çok önemli olacağını her fırsatta söylemekteydim. Şimdi ise bu düşüncelerimi sizlerle yüz yüze paylaşmaya çalışacağım.
“Anadolu, Kültür, Sanat ve Mozaik Derneği’”in kuruluş gününden itibaren, yönetim olarak yapmış olduğumuz en önemli çalışmamız, şair ve yazarlarımızın bir çatı altında toplanmasını sağlamaktı. Bunu yapabilmek içinde, sağlıklı bir örgütlenmeye gidilmesi gerekir. Bizler bu örgütlemeye İstanbul’dan başlayarak, Türkiye genelenine yaymayı düşündük. Bu oluşumu sizlerle, hep birlikte başarmaya çalışacağız. Böylece, bütün yurtta toplumsal bir örgütlenmeyi başarmış olacağız. Bizler örgütlenmenin önemine inanırsak, o zaman başarmış oluruz. Bu nedenle bu çalışma içinde için de bizimle birlikte olmak isteyen herkesle çalışmaya hazırız. Türkiye’nin neresinden olursa olsun, üye yapmaya ve şubelik vermeğe hazırız.
Her çalışmanın bir zor yanı ve tarafının olduğunu unutmadan, var olan sorunları nasıl çözüp ve nasıl zorlukları aşabiliriz diye düşünmek zorundayız. Bunun içinde, bir düşünsel grubumuzu kurmak istemekteyim. Bu kuruluşun, siz arkadaşlarımla olmasını da arzu etmekteyim. Bu çalışmayı yaparken, kendimi yetkili kılmıyorum. Bütün arkadaşlarım ve yönetici dostlarımın fikrini almak istiyorum. Bu çalışma ve bu düşünce içinde yer alacak arkadaşlarımın tümünü canı gönülden bekliyor ve istiyorum. Benim düşüncelerime katkı sunmak isteyen her arkadaşı da yanımda görmek beni onu re edecektir. Bu itibarla, çok yakın bir zamanda, bütün Türkiye düşünürlerini ve şairlerini, hatta ’AB’ cenahında bir gelişmenin içerisinde olunmasının kaçınılmaz olacağını da bildirmek istiyorum. Bu kuruluşun çok önemli bir kuruluş olduğunu ve bunun içinde, siz dostlarımın olmasının çok önemli bir gelişme sağlayacağını bilmenizi istiyorum.
Çok değerli üyeler, şairler, sanatçılar ve yazar dostlarım. Bizler yaşamın her alanında, yapıcı bir bütünleşme sağlamak zorundayız. İşte bizler bunu başarabiliriz. Ben, sizlere bunu başaracağımızın müjdesini vermek istiyorum.
Değerli arkadaşlarım, sanal bir dostluktan çıkarak, yüz yüze bir bütünleşmenin içerisinde olmak ve kültür ve sanat becerimizi çevremizden başlayarak bütün insanlarla paylaşmanın tam zamanı geldi diye düşünüyorum. Sizlerin bu çalışmalar içerisinde olmanızı ve bilmenizi de istiyorum. Eğer bu çalışmanın içerisinde olmak istiyorsanız, burada görev alacağınız gibi, zaman içinde de görev alma hazırlığı içinde de olabilirsiniz.
Ben ve arkadaşlarım, ’ Anadolu Kültür ve Sanat Mozaik Derneği’ kuruluşu içinde olmak isteyen her arkadaşı kucaklamaya hazırız. Buna eminim ki, bu kuruluş içinde yer alacak arkadaşlar, yazdıklarını yayınlamada kendilerini güvencede hissedeceklerdir. Bizimle çalışmak isteyen yayınevlerinden teklifler almaktayız. Dünya normlarında basım ve genel detayda, istemlerimize denk düşenle çalışmaya başlayacağız.
Değerli arkadaşlarım, sizlere derneğimizin tüzük kapsamında var olan çalışma programı hakkında öz bir bilgi de sunmayı istiyorum.
*Faaliyetin etkinleştirilmesi ve geliştirilmesi için gerekli araştırmaları yapmaktayız.
*Kurs, seminer, konferans, panel, şiir dinletisi ve folklor gibi eğitim çalışmaları düzenleyerek genel çalışmalar yapmayı önümüze hedef olarak koymaktayız.
*Amacın gerçekleşmesi için gerekli olan her türlü bilgi, belge, doküman ve yayınları temin etmek için bunlarla ilgili bir dokümantasyon merkezi oluşturmak ve çeşitli konularda yazışılmış eserlerden meydana gelecek bir kitaplık kurarak üyelerin hizmetine sunmak. Üyelerin yazacakları ve ya yazmış oldukları “Roman, Hikâye, Masal, Şiir, öykü, kültür ve sanat konuları içerikli” çalışmaları yayınlamak. Amacı doğrultusunda gazete, dergi çıkarmak ve kültürümüzü daha iyi tanımasını sağlayan albümler yapmak veya yaptırmak. Bu çalışmaları üyelere “radyo ve televizyon” aracılığı ile bildirmek. Ayriyeten yakında web sitemizi hizmete sokarak, bir bilgilendirme bülteni çıkarılmasını sağlamak. Yapılan bütün çalışmaların, üyelere ulaştırılmasını sağlamaktır.
*Üyelerin boş zamanlarını değerlendirmeleri bakımında, “sanatsal kurslar açmak, sosyal ve kültürel tesisler kurmak veya kiralamak, kâffe, kafeterya, kulüp gibi yerler açmak, üyelerin dinlenmesi, eğlenmesi, öğrenmesini temin etmek ve aynı zamanda; yiyecek ve içecek “ alkollü-alkolsüz” olan ihtiyaçlarını karşılamak.”
*Üyeler arasında beşeri münasebetlerin geliştirilmesi ve devam ettirilmesi için yemekli toplantılar, “konser, balo, tiyatro, şiir dinletisi, sergi, spor, folklor, yurt içi ve yurt dışı geziler ve eğlence etkinlikleri”, düzenlemek veya üyelerin bu tür etkinliklerden yararlanmalarını sağlamak.
*Amacın gerçekleşmesi için gerek görülen durumlarda “vakıf kurmak, federasyon kurmak veya kurulu bir federasyona katılmak”, gerekli izin alınarak derneklerin izinle kurabileceği tesisleri kurmak.
*Uluslar arası faaliyette bulunmak, yurt dışındaki dernek veya kuruluşlarla üye olmak ve bu kuruluşlarla proje bazında ortak çalışmalar yapmak veya yardımlaşmada bulunmak. 14-Gerekli görülen yerlerde, faaliyetleri gerçekleştirmek ve yürütmek amacıyla temsilcilik açma.
*Çalışmaların verimliğini artırmak maksadıyla, en az beş (5) kişiden oluşan, kurullar veya komisyonlar kurmak. Bu komisyonlar, “ Yayın-Basın”, “Gezi-İnceleme-Araştırma”, “Plan-Proje ve Uygulama” vb. gibi. Bu komisyonları kurup çalışma ortamlarını sağlamak şeklinde düşünmekteyiz
*Ayriyeten, fecabookta kurmuş olduğumuz şairler grubumuzla da internet üzerinden fikir alış verişinde bulunmayı düşünmekteyiz. Her ay şairlerle iki şiir atışması yapmayı ve bu atışmalarında içinde yer alacağı şairler antolojisi çıkarmayı hedeflemekteyiz.
*Üyelerimiz ve şairler grubumuz hep birlikte, her ay düzenli toplantılarımızı yapmaya devam edeceğiz. Bu toplantılarımızda ki sayılarımız her seferinde aratarak devam etmektedir. Her toplantımızda olduğu gibi, bundan sonraki toplantımızın gün, yer ve saatinin kararlaştırılmasını sizlerin onayına bırakıyorum. Burada ister grubumuzdan, isterse misafirlerimiz olsun, derneğimize üye olmak isteyenler çıkarsa, gerekli değerlendirmeyi yaparız.
Sözlerimi tamamlamadan, yönetim kurulu üyelerini, Danışma kurulu Başkanını ve Eğitim Komisyonu Başkanını, Organizasyon Kurulu Başkanını sizlere tanıtarak, sözlerime son vermek istiyorum. Hepinize sevgilerimi ve saygılarımı sunuyorum.
Mürsel Adıgüzel
Dernek Başkanı