- 1802 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Madde ve Mana.
Sevgili Dostlar
Meltem Esintisi 81, Madde ve mana isimli deneme yazım ile Günaydın.
Sağlık ve mutluluk dolu bir hafta dileklerimle, Herkese saygı ve sevgilerimi sunarım.
Madde ve Mana!!
Marifet maddede olsaydı, cismi büyük olanların cirmi de büyük olurdu!
Hâlbuki maddenin münasebeti, temas edebildiği ve ulaşabildiği alan ile sınırlı olmakla beraber, maddeyi ve maddenin katı, sıvı ve gaz hallerini aşanlar için sirayet alanına sınır tayin edilemiyor.
Toprak ile su, hava ile enerji, ruh ile beden mukayese edildiğinde hakikat ortaya çıkar.
Akıl denilen yetenek beyinde yeri tespit edilemeyecek kadar küçük olmasına rağmen!
Kâinat, içine girse sahrada bir kum taneciğinin kapladığı kadar yer kaplamıyor.
Göz maddi açıdan bir toz zerreciğini kabul etmezken, mana açısından dünya içine girse almakta zorlanmadığı gibi, herhangi bir rahatsızlıkta duymuyor.
Maddeyi her şey zan edenler kalplerinin vüsatını, aklılarının ihatasını, gözlerinin genişliğini, ruhlarının sınırsızlığını düşünmüyorlar mı?
Anlaşılan O ki madde kesafet kazandıkça mana azalıp, yok oluyor.
Mana gelişip güçlendikçe maddenin sınırları yok olup ruh yaratıldığı özelliğe uygun bir özgürlük kazanıyor.
Madde ve mana ayrımının farkında olan son devrin büyük İslam Alimi Üstad Bediüzzaman ;
Asrın insanına hitaben!!!
Hayvaniyetten çık!
Cismaniyeti bırak!
Kalp ve ruhun derece-i hayatına gir.
Tevehhüm ettiğin geniş dünyadan daha geniş bir daire-i hayat, bir âlem-i nur bulursun.
Der.
Madenin dar duvarları arasında sıkşmadan mananın engin ufuklarında pervaz eden mana erlerine selam olsun.
YORUMLAR
Yazıma ilginizden ve çok değerli anlam dolu yorumunuzdan dolayı çok teşekkür ederim.
Evet, izah ettiğiniz gibi özgürlük, doymak bilmeyen nefsinin, sınır tanımayan arzularının, hayvani hazlarının kölesi olmak değil.
Yaratılış gayesini tespit edip yaratıcısına ihanet etmeden insan onuruna, Müslüman kimliğine milli değerlerine saygılı yaşayarak, hasretini çektiği, dünyaya gözünü açtığı andan itibaren, arayışını sürdürdüğü cenneti kazandıran disiplinler içinde, eline, beline, diline, sahip olup; sorumsuzluk ile karıştırılmayan yükseliş çizgisinde ruhsal yeteneklerin müsabakasındaki özgürlük gerçek manada ve insna yakışan özgürlüktür.
Yoksa yaptıklarından sorumlu tutulmama isteği özgürlük değil olsa olsa insan kültür, medeniyet ve onuruna yakışmayan ve bu değerler ile bağdaşmayan hayvani bir hayatın özleminden başka bir şey değildir.
Ne mutlu insan onurunu taşıyabilen, koruyabilen ve yüceltebilenlere.
Gurulu değil Onurlu insanlara Saygılarımla.
'' Maddeyi her şey zan edenler kalplerinin vüsatını, aklılarının ihatasını, gözlerinin genişliğini, ruhlarının sınırsızlığını düşünmüyorlar mı? ''
Gören ve düşünen insan maddeye kul olur mu?
Sınav yeri olan bu arenada, sadece nefsini tatmin için, ölümsüzmüş gibi yeyip gezer mi?
Özgürlüğü yanlış anlıyor insanlar.
Avareliği, nefsaneliği, maddeciliği, sorumsuzluğu, yarınsızlığı, dünsüzlüğü dahi günsüzlüğü özgürlük zan edenler, Ruhun özgürlüğü Rabbiyle birlikte olmaktan geçer.
Ruhun özgürlüğü demek, sorumsuzluk,uç yaşamak demek değildir.Ruhun özgürlüğü, kendini aşmak haddi aşmak demek değil.
Rabbiyle kavuşmak, buluşmak demek mânâ da ruh özgürlüğü..
Selam ve dua ile sayıgı değer hocam.
Özgürlüğümüz Hak yolda daim olsun.
Necdet EREM
Evet, izah ettiğiniz gibi özgürlük, doymak bilmeyen nefsinin, sınır tanımayan arzularının, hayvani hazlarının kölesi olmak değil.
Yaratılış gayesini tespit edip yaratıcısına ihanet etmeden insan onuruna, Müslüman kimliğine milli değerlerine saygılı yaşayarak, hasretini çektiği, dünyaya gözünü açtığı andan itibaren, arayışını sürdürdüğü cenneti kazandıran disiplinler içinde, eline, beline, diline, sahip olup; sorumsuzluk ile karıştırılmayan yükseliş çizgisinde ruhsal yeteneklerin müsabakasındaki özgürlük gerçek manada ve insna yakışan özgürlüktür.
Yoksa yaptıklarından sorumlu tutulmama isteği özgürlük değil olsa olsa insan kültür, medeniyet ve onuruna yakışmayan ve bu değerler ile bağdaşmayan hayvani bir hayatın özleminden başka bir şey değildir.
Ne mutlu insan onurunu taşıyabilen, koruyabilen ve yüceltebilenlere.
Gurulu değil Onurlu insanlara Saygılarımla.
dogrusu güzel bir tesbit. hoş bir gözlem.sevgiyle kalın.