- 1406 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHİDE HİZMET
Erzurumda Annemin anne annesi herkese yardım eden, ahalinin çocuklarına bakan, ahalice sevilen yardım sever bir kadınmış. Tek arzusu ve dilinden düşürmediği `Allahım ne olur mezarımı bir şehit yanına koy ` diye dua edermiş.
Yıllar önce İstanbul` da yaşayan diğer kızının yanına gelmiş ve 1968 yılında vefat etmiş. Ölüsünü ZincirliKuyu mezarlığına gömmüşler. Yıllar sonra, Kıbrıs şehidi genç bir teğmeni yanındaki boş mezara gömmüşler. İlk başlarda şehid mezarını ziyarete gelenler varmış. Fakat 25 yıl geçmiş ne gelen var, ne giden.
Daha sonra İstanbul`a biz geldik.Üniversite`yi bitirip,iş hayatına atıldım. 1998 yılında ZincirliKuyu mezarılığında ninemizin mezarı olduğunu öğrendim. Mezarı ziyaret etmeye, her haftasonu onunla ilgilenmeye başladım. Şehit mezarınıda ilk defa o zaman gördüm. Annemde bu duayı anlatınca, o mezarada muhabbetim daha fazla arttı. Kendi kardeşlerim dahil, can dostum sabahattin`lede yan yana olan iki mezarı ziyaret ediyor ve çimlendiriyorduk. Birisi şehit yazısını görüp, mezarın taşını devamlı düşürüyordu. Sebahattin`le hem kızıp, hemde toprağı kazıp taşı dikiyor, sağlamlaştırıyorduk.
Ben mezara bir hafta gitmesem, Sebahattin gidip mezarlarla ilgileniyordu. Gitmediğimiz zaman ikimizde rahatsızlık hissediyorduk.
Bir gün yine mezarı çimlendirirken, ellerimiz çamurun içinde, sabahattin bak dedim. Erzurumlu saliha bir kadın dua edecek. Allah onun duasını kabul edecek. Çocuğu olmayan bir şehidi buraya gömecekler. Hiç bir alakamız olmadığı halde benim gibi bir Erzurumlu`yla, senin gibi bir Siirt`li kalkıp İstanbula gelecek ve bu mezara hizmet edecek. Allah`ın büyüklüğünü görüyormusun.` dedim. Birbirimize baktık ve gülüştük.
BU VATANI UĞRUNA ŞEHİT OLAN BÜTÜN ASKERLERİMİZİ VE VATANDAŞLARIMIZI SAYGI, HÜRMET VE FATİHALARLA ANIYORUM. ERZURUMLUMSUNDAN, SİİRTLİSİNE VE BALIKESİRLİSİNE EMANET EMİN ELLERDEDİR.
Sebahattin sitemizin yazarı 20 yıllık dostum aşk sürgünüdür.
YORUMLAR
ALLAH taksiratlarını af etsin,yattıkları yeri cennet kılsın...Şehitlik mertebesi zaten en yüksek mertebe...Mekanı cennet...Ninenizde ne kadar içten istemiş ki,isteği gerçekleşmiş...Siz ve arkadaşınız da mezarları ziyaret ederek iyi bir mertebeye gelirsiniz inşallah.Kaleminize sağlık...Sevgi
kARDEŞ GEÇ KALMIŞLIĞIN ÖZRÜYLE SAYFANDAYIM.YAZINI OKURKEN İNAN O GÜNLERİ YAŞADIM YİNE.GEÇENLERDE GİTTİM BİZİM DİKTİKLERİMİZ Mİ, YOKSA BAŞKA BİR ŞEY Mİ BİLMİYORUM AMA MEZAR TAŞINI BİR GÜL AĞACI KAPLAMIŞ KOCAMAN VE DİKEN DOLU TAŞI ELLEMEK MÜMKÜN DEĞİL.
ALLAHIM SEN NE KADAR BÜYÜKSÜN DEDİM...
YİNE HÜZÜNLENDİRDİN KARDEŞ. YÜREĞİNE SAĞLIK.
EN GÜZELE EMANETSİN...
Evet Allah genç yaşat birini almış yanına. Ne geleni var nede gideni. Mezarına bile bakılmamış.Ama Allah hem saliha bir kadının duasını kabul edecek. Hem de o çocuğu olmayan genç şehide, hiç tanımadığı kişilerce ( sevdiği kişiler olduğuna eminim ) hizmet ettirecek. Hatta hizmet etmedi diye kalbine pişmanlığı koyacak. Tebrikler paylaşımınızı kutlarım. Saygılar
Selam kıymetli insan,
"Erzurumda Annemin anne annesi herkese yardım eden, ahalinin çocuklarına bakan, ahalice sevilen yardım sever bir kadınmış. Tek arzusu ve dilinden düşürmediği `Allahım ne olur mezarımı bir şehit yanına koy ` diye dua edermiş."
Bu dünyada hayırlı komşu istiyoruzda ebediyet yolculuğunun kabir durağında ,sonun başlangıcında istenmez mi...
Ne mutlu o teyzeye ne içten dua etmiş ve kabul olmuş duası...
Ve Allah senden razı olsun kardeşim hatırlatmanla duaların gitmesine vesile oldunuz hem teyzeye hem tüm şehitlerimize..
İnsanlığa vefa örneği sergileyen siz değerli kardeşlerimiz aşk sürgünü ve Umut rüzgarı güzellikler diliyorum ve dualarınız kabul olsun...
Selam ve dua ile
Allah Şahadet mertebesine erenlerin mekanını cennet etsin, ne mutlu ninezi ki yüce Mevlam dualarını kabul etmiş. O Allah'ın sevgili kuluymuş. İçinde bulunduğumuz zor günlerde şehitlerimize yanar dururuz çünkü Dünya nimetlerinden yararlanmak onların da hakkıydı, ancak eriştikleri şahadet mertebesi içimizdeki acıyı hafifletiyor. Sevgili kardeşim Şeker Ağabeyimizin de yorumunda belirttiği gibi Allah onların yolunda gitmeyi bizlere de nasip etsin. Amin.
Yıllar sonra, Kıbrıs şehidi genç bir teğmeni yanındaki boş mezara gömmüşler. İlk başlarda şehid mezarını ziyarete gelenler varmış. Fakat 25 yıl geçmiş ne gelen var, ne giden.
cok kalpten edilmis olan dualari Allah kabul edermis.
güzel bir aniydi paylastiginiz.
ve saniyorum ki artik kimselerin ugramadigi bir Sehit mezarini cimlemek dualarda bulunmak Allah katinda cook büyük bir sevaptir.
Nur icinde yatsin annenizin anne annesi ve Sehidimiz.
mekanlari cennet olsun bütün Sehitlerin.
yüreginize saglik degerli dost.
saygilarimla ve dualarla.
EVET DOSTUM ALLAH YOLUNDA ŞEHİT OLANLARA ÖLÜ DEMEYİNİZ ONLAR BİLAKİS DİRDİRLER FAKAT SİZ BİLEMESSİNİZ AYETİ ÇELİLE
ALLAH İÇTEN YAPILAN SAMİMİ DUAYI KABI-UL EDER,MÜMÜNİN SİLAHI DUADIR ANNAANNENİZİZ SALİH DUASINI MEVLAM KABUL ETMİŞ ÜNKÜ DUA MÜMİNİN SİLAHIDIR BİZLERDE ONLARIN YOLUNDA GİTMEYİ BİZLERE NASİP ETSİN AMİN...