- 587 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
demokratik açılım yol haritası
demokratik açılım yol haritası
oguzgolcik - ait kullanıcı resmi (Avatar)
oguzgolcik
Doçent
Üyelik tarihi: Jan 2008
İletiler: 4.968
Send PM
İlginizi Çekebilecek Konular
* * Demokratik Açılım Mecliste
* * Açılım-açılım sıkıyorsa açılımın anlamını açıklayın önce!!!
* * Açılım
* * Açılım
* * Açılım bittimi?
21.12.09, 23:41
demokratik açılım yol haritası
günlerdir içeriği tartışılan demokratik açılım meslesinin içerik detayları şekillenmeye başlıyor sanırım.
bakan atalayın ırak ziyareti ile daha bir anlam kazanmaya başlayan açılımların, aslında bilmediğimiz yada merak ettiğimiz kısmı hala gizemini korumakla birlikte bunun bir ABD projesi olduğu malumumuzken bu kadarını beklemiyorduk.
bütün tartışmacıların alında bakan atalayında PKK nın silahsızlandırılıp dağdan indirilmesine yönelik görüşmeler yapıldığı tezi,aslında genel bir yol haritasının olduğu kanıtını çürütemiyor.
zira ıraktan gelen söylemler PKK nın silah bırakıp dağdan inmesinin mümkün olmayacağı, yani bunun için kendilerine PKK yı kast ediyor mutlaka kabulu mümkün kılacak imkanların yol haritasının verilmesi gerektiği noktasında bu meselenin açıklanmasını ister bir tutum sergiliyor.
peki erdoğanın sindire sindire kabul ettireceğiz sözünün altında sadece PKK nın siyasallaştırılmasımı yatıyor?
sanmıyorum!
ıraklı kürtlerin görüşmelerde yani bölgesel görüşmelerde olmaması aksine merkezdeki görüşmelerin içerisine alınmasıda kendilerine açılım konusunda ABD direktifleri olduğu imajını veriyor.
hepimizin merak ettiği erdoğanın ısrarla açılım sürecek söylemleri artık açılımın bir emir gibi algılanmasına yol açtı!
yol haritasının içeriğinde neler olduğu hala sır!!!
PKK nasıl silah bırakır?
neden bırakır?
ne olursa dağdan vaz geçer?
bunun koşullarını DTP öcalan ve kandil çok açık biçimde dillendiriyor.
1-muhtariyet
2-bölgesel parlemento
3-öcalanın serbest bırakılması
4-kürtçenin resmi dil yanında aynı versiyonlara sahip olarak kabulü.
5- demokratik ve sosyal hakların tamamı(ayrı devlet statüsü)
peki ABD ve AK parti ile ırakında içerisinde bulunduğu bu üçlü ittifakın şapkasından cinmi çıkacak?
sindirme nerede son bulacak?
kesinlikle erdoğan bir karışıklık ve bölünme seneryolarının ardından gelen eleştirilere mantıklı bir açıklama ile yol haritasının niceliğini açıklamak zorunda.
çoğumuzun kesinlikle açılıma inanmadığı noktasında artık ben inanıyorum.
bu bir ABD projesi ve herne pahasına olursa olsun devam edecek sonuçları PKK nın bitirilme noktasında bizim algıladığımız terörün sonu olarak algılanmamalı sonuç olarak PKK istediklerini elde edecek.
sanırım ilk aşamada sadece meclisteki temsil yeteneği genişletilecek.
apo bildiğiniz üzre zaten meclise resmen kurduğu parti ile girdi!
buna kimsenin sesi bile çıkmıyor.
aponun idamımının yargıtayca onandıktan sonraki siyasi oyunlarda, nasılki AB nin dediği oldu önce idam ertelendi sonra anayasadan idam kaldırılıp apo müebbete mahkum edildi, kimsede tık yok! aynen bu meselede böyle olacak.
oğuz gölçik yazar.
YORUMLAR
Günümüz sorunlarıyla alakalı makalenizi okudum.
Sorunlar her ne kadar günümüzde yaşanıyor olsa bile tarihten gelen boyutlarını görmeden olayları sadece duygusal bir noktadan görerek degerlendirmeniz büyük bir eksiklik bence.
Günümüz Türkiyesinin yıllardan bu yana birikerek gelen en önemli toplumsal sorununu sadece duygularımızı ön plana çıkararak çözemeyiz.
Anadolu cografyasında yaşayan tüm insanların açık yüreklilikle,samimi bir toplumsal barışı ve uzlaşıyı yakalıyabilmesi için herkesin elini taşın altına koyması gerekir.Sorun devletin veya hükümetin sorunu degil!!! Tüm toplumun sorunudur.
oğuz gölçik
bir bakışın görünen hissedilen tarafını anlatmaya çalıştım.
detaylara boğulup konu hakkındaki derinlik okuyucunun kendi bilgi hafızasında sanırım vardır!
bu pencere radikallik içermeden objektif bir sonuç içerir.
sorun devletin ve hükümetin sorunudur aksine görüşünüzün!
milletmi çözseydi?siyasilerin meclise gönderilme gerekçelerini bir tarafa bırakıp meseleyi.
şöyle diyebilseydiniz çok daha mantıklı olurdu sanırım.
bu meseleye partiler üstü bir anlayışla bakmanızı bekleridim gibi!!!
saygılarımla.
oğuz gölçik yazar...