- 794 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Cinler uçurur mu ?
Her sene yaz tatillerinde köyümüze gitmek adettendi. Akşamları dedemlerin evinde değişik yaranlıklar yapılır, eskilerden yenilerden konuşulurdu. Bu arada bol bol cin ve peri hikayeleri anlatılırdı. Akşamları o kasvetli havanın da etkisiyle biz çocuklar bu hikayeleri pür dikkat dinlerdik.
Bundan 30 sene kadar önceydi. Yine yaz tatili ve yine köydeydik.Rahmetli Ali Osman dedem " Göksal sana öyle bir dua edeceğim ki cinler seni havaya uçuracak dedi" Ben de biraz merak, biraz da korkuyla denemeyi kabul ettim. Köyümüzde evlerin önünde bulunan ve tahtalık denilen yerde annem, babam, amcalarım ve bilumum akraba başımıza toplandılar. Onlar da olayı merak ediyorlardı. Dedem sırtüstü yere yatmamı söyledi. Ben yere yattıktan sonra da yüzüme bir örtü örttüler.Ben sabırsızlıkla havaya uçmayı beklerken dedem sözde dualar mırıldanmaya başladı. Ben de bakalım cinler beni havaya uçuracak mı diye yerde yatar vaziyette heyecanla bekliyordum. Tam o sırada başımdan aşağıya bir tas suyun döküldüğünü hissettim ve yattığım yerden havaya fırladım. Tabi ki millette bir kahkaha, rahmetli dedem muzipce " Gördünmü cinler nasil uçurdu seni" dedi.
Bu yaranlığı ederken hem dedemi rahmetle anayım, hem de bu anımı paylaşayım dedim.