- 4539 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bozma moralini, sen güçlüsün.
Ramazan bayramı yaklaşırken...
Bozma moralini, sen güçlüsün.
Her zaman da güçlü kalacaksın...
Unutma ne zorluklarla geldin bugünlere, okul yıllarını hatırla, arabasız olduğun günleri düşün. Karda,
yağmurda, ıslanarak, üşüdüğün, aynı kabanı peşpeşe giymek zorunda kaldığın yılları unuttun mu yoksa?
Haydi, silkin, toparla kendini, bırak dert etme herşeyi.
Tamam en güvendiğin müşterinin çeki ödenmemiş olabilir, ihtimâl aynı şey onunda başına geldi. Unutma domino taşı gibidir hayat. Şimdi akşam saati, insanlar iftar saatine hazırlanıyor. Kalk hadi, bırak işi, önce elini yüzünü yıka bir güzelce. Sonra düşün, epeydir yapmadığın bir şeyi düşün...
Yapınca mutlu olduğun türden birşeyler. Meselâ bir koli, sanırım 24’lük 0,5lt sulardan al,
tanesi 25 Kuruş marketlerde, 12 TL eder yani toplam, soğuk olursa daha da iyi...
Koy arabanın arkasına, en yakınındaki otobüs durağında dur ve evlerine gitmek için bekleyen emekçilerin yanına git. Kalabalık bir durak olsun. Zaten iftar üzeri öyledir duraklar. Al eline koliyi genç bir adam vardır illâ aralarında, ondanda yardım iste, dağıt suları, "Allah kabÛl etsin" demeyide unutma ama sakın, bekleme sonra, dualar arkandan yetişir, çocuklu bir aileyi, bir yaşlıyıda gideceği yere kadar bırak, ne olur? Söyleyeyim bir hatta bin dua daha alırsın... İçin açılır, iyi hissedersin kendini...
Tahammül edebilirsen bir de dinle yolda biraz,
bak bakalım tek derdi olan senmisin dünyada...
Sonra, sonra iftar saati gelir zaten, bir marketten bir ramazan kumanyası al meselâ, 50TL civarı, onuda mahhelede en fakir görünen evin yada apartman dairesinin zilini çalıp kapısının önüne bırakarak kaç, zili çalan çocuklar gibi hani, inan çok eğlenceli bu da... Onların duasıda bulur seni, merak etme...
Sonra da anneni ara, ya da babanı, sağlarsa dedeni, nineni, hatta kardeşini.
Sor hatırlarını, şaşırsınlar boşver, mutlu kapat ama telefonu ısrarla sorarlarsa da "ne oldu? aramazdın pek" derlersede "sadece merak ettim" de yeter. İftara dave tederlersede git, gocunma, bi kilo dondurma al giderken ya da güllaç makbule geçer...
Hesap ettin mi 100 TL bile tutmadı yaptığın alışveriş... Ne kadar insanı mutlu ettin. Sende mutlu oldun... Demek ki neymiş, paranın kıymetini bilmek lazımmış, hovardalıkta bir dansözün göğsüne sıkıştırılan ve hayrı bereketi görülmeyen bir banknot ile meğer neler yapılabilirmiş...
Sen bunları yaparsan şunuda öğrenmiş olacaksın hem, ama bu bir sır, söyleme herkese;
Su verdiğin insanlardan bazılarıın cebinde bir su alacak 50 kuruş dahi yoktu...
Kumanya aldığın evin beyi işten çıkarıldığı için, 3 gündür sadecew makarna ile
iftar yapıyorlardı, sahurda da sadece zeytin, ekmek ve yumurta...
Aradığın akrabalarından biri hayata veda edecekti belki,
senin onları, yada onların seni son duyuşları olabilirdi bu.
Benim öyle olmuştu. İşlere dalmış boğulmuş ve kapris yaparken etrafıma, babamın vefat haberi gelmişti. Ve ben çok para kazanıcam derken 5 ay aramayı unutmuştum babamı...
Mekânı cennet olsun...
Amin.
Hadi bozma moralini, dertsiz insan yok, şükret haline ve
sahip oldukların için mutlu ol, dua et...
7 güllerin dikeni
18.23 - 04.09.2009
Bakırköy, İstanbul