- 884 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNÜN YAZISI
Muhterem arkadaşlarım ve dostlarım.
Site bir edebiyat sitesi olmasına rağmen siyasi konular ağırlıkta gündeme gelmaktedir.
Bu da bir yere kadar anlaşılabilir lakin kırıcı hatta hakaret vari tenkitler yapılmaktadır.
Biz olgun insanlar olarak site yönetimini de kendimizi de zor duruma düşüren çok tartışma yaratacak yazıları yumuşatarak yazamaz mıyız?
Tahriklerden kaçınmanın, tartışmadan kaçmak değil erdemli bir davranışta bulunmak olduğu hatırda tutamaz mıyız?
"Sanat ne içindir " sorusuna verilen cevaplar net değildir.
Sanat sanat içindir.
Sanat rejim içindir.
Sanat din içindir.
Evet, sanat her şey için olabilir. Yani rejimi öven yada rejime söven bir yazı da sanat eseri olabilir.
Romanın yarını kaplayan tasfirlerle ciltler dolduran orta çağ romancılarını artık kimse eski alaka ile okumuyor.
Hız çağında olay ağırlıklı, gözleme dayanan, çok az tasfirli roman ve hikayeler tutuluyor.
Yüz sayfalık hikayelerin yerini birkaç sayfalık hikayeler aldı. Bir parağlaflık hikayeler bile oluyor.
GÜNÜN YAZISI teşfik açısından güzel bir uygulama. Bana kalsa en yüksek notu alan üç yazıyı oy sayısına göre sıralardım günün yazısı olarak.
Hakkını bulan güzel yazılar seçiliyor. Lakin dikkat ettiğimde bu yazılar bir plan dairesinde seçiliyor.
Güncel bir konu olabiliyor mesala toplu bir gezi gibi. Anneler günü yada bayram yakınsa bayrama dair bir yazı.
Ağırlıkta da içinde olaydan ziyade laf oyunları olan, bazen anlamakta zorlandığımız sırf sanat sanat içindir görüşünden yola çıkan eserler seçiliyor.
Kimlerin ne oy verdiği belki guruplanmalara yol açacağı şüphesi ile açıklanmıyor. Ama hiç değilse kaç oyla birinciliğe yaşındığı açıklanabilir. İlk üç yazının aldığı not yazılabilir.
Ben; günün yazısına taşınan tüm eserlerin sahiplerini kutlamakla birlikte Bu işin hakkaniyetli yürümediğini düşünüyorum.
Tarzım, sanat sanat içindir görüşüne yakın değil. Ben sanatı her türlü kullanmaktan ve onu sınırlandırmamaktan yanayım. O nedenle çiçeli, böcekli, yarısı söz sanatlı yazılar yazamam, yazmam.
Puanlamada puan verirken bile yazı toplumu ilgilendiren bir yazı değilse benden asla 10 numara alamaz. En yüksek notum 8 olur.
Yazı toplumsalsa 8’lik yazıya 10 veririm.
Bu nedenlerle çoğu zaman benim GÜNÜN YAZISI tercihimle sitenki aynı olmaz.
Eminim pek çoğumuzun ki böyledir.
42 yazımdan bir teki bile günün yazısı olmadı. Olsun da istemiyorum. O zaman tarzımdan sapma yaşadığım hissine kapılırım.
Hal böyle devam ederken 500 yazımın hiç biri de GÜNÜN YAZISIN’a taşınmaz. Çünkü yazılarım tarzı itibarı ile farklı. Sanat için görüşü ilk planda değil.
Okuduğun ve çok beğendiğim yazılara bazen BENCE GÜNÜN YAZISI yazdığım için tepki aldığım oluyor. Siz de yazın. Yani her gün sizin en beğendiğiniz yazı mı Günün yazısı oluyor?
Özet olarak esnek olalım ve kırıcı yorumlar yapmayalım diyorum. 40- 50 kişi yazı okuyor da yorum yapılmıyor. Burada amaç birbirimize faydalı olmak değil mi?
Lütfen bu hususlarda biraz kafa yoralım.
Saygı ve sevgilerimle.
GÜNÜN YAZISINI ve Tacettin kardeşimi kutlarım.
YORUMLAR
Sevgili Engin
"Her kör satıcının bir kör alıcısı vardır" diye çok güzel bir söz vardır dilimizde.
Bazen bende şaşırıyorum hakikatten, "bana göre" herhangi bir yazarın çok beğendiğim bir yazısı, bırak yorum almayı okunma sayısında bile vasatın altında kalıyor. Diyorum içimden, bunun üç sebebi olabilir(a)-Beğenme işi de görece bir vakıa (b) Zaman, mekan mevhumları mania teşkil ediyor(c)-Yada kişiler maske takıyorlar.
Burada kimseyi suizanda altında bırakıp, tercihlerine ipotek koyma gibi hakkımız olamaz. O zaman geriye (a) ve (b) şıkları kalıyor ki doğrusu da bence o
Hele birde siteyi düşün, dikkat ediyorum aynı anda ortalama 300 kişi serviste gözüküyor. Bu site için raiting açısından avantaj olsada, üyeler için aslında dezavantaj. Kendimden örnek vermeye çalışırsam; gün içinde bilgisayar başında kısıtlı saatler geçirmek zorundayım, bu kısıtlı saatlerin hepsini de günlük yayımlanan şiir ve yazıları okumaya ayırsam gene yetmiyor. Bu sefer ya rastgele okuyorum, yada daha evvelki şiir ve yazılarından etkilendiğim yazarlardan oluşturduğum listemde turalıyorum.
Şuna inanıyorumki ve üzülerek söylüyorum herhalde bana göre "günün yazısı" olarak nitelendireceğim yüzlerce yazı vardır arşivde. Olsun okuyamadın diye üzülme, onlar üzülsün senin yorumlarından mahrum kaldıklarına diyerek avutuyorum kendi kendimi, züğürt tesellisi niyetine.
"Site bir edebiyat sitesi olmasına rağmen siyasi konular ağırlıkta gündeme gelmaktedir." diyorsun,
aslında dikkatle incelediğimde benzeri sitelerle kıyaslarsam, siyasi konular çok seyrek işlenmektedir. Lakin çok ses getirmektedir ki, onuda çok görmemeli, zira tartışmalar bayağı seviyeli.(Ben ne tartışmalar gördüm bir bilsen)
Fıkrayı bilirsin;
Horoza sormuşlar, tavukmu yumurtadan çıkar, yumurtamı tavukdan.
Horoz istifini bozmadan cevap vermiş; Ben işimi yaparım, gerisine karışmam aga!
Selamlar
Ağyar tarafından 12/23/2009 9:43:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
merhaba önemli bir konuya değinmişsiniz. her yazar veya şairin sanat anlayışı farklıdır. ben mesela sadece tolum üzerine yoğunlaşamam fakat yeri gelir yazarım. şu bir gerçek ki günün yazılarında adaletli birseçim olmuyor. bunun için bir yazı kurulu falan oluşturulabilir. bir de insanlar ya hiç yorum yapmıyor yada yorum yapmış olabilmek için. "güzel" gibi sıradan laflar ediyor. bu da üzücü aslında. güzel bir konuydu. önemliydi. tebrikler.
Sevgili Cihan; fikir başka başka olmasa kurt kuzuyla gezerdi.
Çok yerinde eleştiriler yapan birisiniz, takdir ediyorum.
Benim felsefemde birine zarar vermek için laf etmek yoktur.
Daha iyi nasıl olur diye fikir beyan ederim.
Yazılarımın temeli de iyi niyettir. Bazen sert yazarım ama niyetimde amacımda iyidir.
Saygılar.
Sevgili kardeşim Yıldırım beyefendi; Sizi tekrar kutluyorum.
Gümün yazısına gene 8 puan verdiğim için kızmayın.
8 benim 10 numaram biliyorsun.
Söylemiştim artı iki puanı herkesi ilgilandiren sosyal konulara veriyorum.
Ayrıca yazımı yanlış anlamadığınıza sevindim.
GÜNÜN YAZISI seçildiği gün yazınız, nazire eder gibi yukardaki yazımı yayınladım.
Tamamen tesadüf oldu. Siz dahil herkese saygılıyım.
Günün yzayıları kötü yazılar seçiliyor demiyorum.
Kantarın topuzu biraz eğri, sanatın bir tarafına meyil tartıyor diyorum.
Ama dikkate alınır ama alınmaz.
Derdim değil. Dedim gitti.
Üzüm Karasının bahsettiği şeylere şahid oluyoruz.
Ben kandimi de bu eleştirilerin dışında tutmuyorum. Etkiye tepki oluyor. Hakaret vari yazılara daha ters cevaplarla iş tatsızlaşıyor. Sanat sevdalılarına sitede örtülü yada aleni ırkçı propaganda yapmak da yakışmıyor.
Ama insanı salak yerine koyanlar çokıyor hala.
Bunlara dikkat çekmek istedim. Yoksa benim bir derdim yok.
Edebiyat; edepli yazı yazma sanatıdır.
Sırf sanat sanat içindir fikrine karşıyım. Edebiyet her şeyi kapsıyorsa sanatta her şey için yapılabilir.
Sırf yaprak böcek tasfirlri yapanlar sanat yapmıyor. Biline...
Saygılarımla.
Muhterem arkadaşlarım ve dostlarım.
Site bir edebiyat sitesi olmasına rağmen siyasi konular ağırlıkta gündeme gelmaktedir.
Bu da bir yere kadar anlaşılabilir lakin kırıcı hatta hakaret vari tenkitler yapılmaktadır.
Biz olgun insanlar olarak site yönetimini de kendimizi de zor duruma düşüren çok tartışma yaratacak yazıları yumuşatarak yazamaz mıyız?
Tahriklerden kaçınmanın, tartışmadan kaçmak değil erdemli bir davranışta bulunmak olduğu hatırda tutamaz mıyız?
yürekten tebrikler engin kardeşim......harika bir uyarı..hepimizin çok iyi bildiği yunanlı EZOP'un dil hikayesi...kırmak kolay tamiri zordur zor günleri yaşayan ulusumuz gülmeyi unuttu....ne derler tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır..eğer istersek tatlı dili acıdan daha çok daha etkili kullanabiliriz...yazıma göstediğiniz ilgi için teşekkür eder saygılar sunarım
bu konuyu; kim, ne zaman yazacak diye bekliyordum açıkçası,
her zaman düşündüğüm bir konudur bu,
keşke yazı grubununda seçici bir kurulu olsa ve onlar belirlese...
elimden geldiğince tüm yazıları okumaya çalışırım az veya çok yazının gidişine göre puanda veririm ama yorum yapmam her yazıya, bu benim kişisel kanaatimdir çünkü,
ama sitedeki bir çok yazının hiç okunmadığını görüyorum, bu üzüyor haliyle beni,
mesela daha dün bir yazı okudum medyatik güzellemeler isminde, 100 kişi okumuş ama tek yorum bana aitti en son, yorum yazmak bile zor geliyor insanımıza,
sitedekilerin büyük çoğunluğu yazı okumayı sevmiyor,
oysa, nesir şiirden çok daha keyiflidir (bence tabi)...
yazınızın tüm satırlarına fikren sahip çıkmasamda, haklı olduğunuz yerler de yok değil hani,
ne diyeyim hadi hayırlısı bakalım...
tebrikler engin bey.
Ahh evet Engin Bey ilk paragraftaki konu çok daha önemli ona değinecektim; Atlamışım. Rastladığım hakaret ve iftiravari yazı ve yorumlar benimde dikkatimi çekiyor; Ve üzülüyorum. Dayanamayıp tepkili davrandığımda oluyor.
Şikayet et butonu eklenebilir. yönetimden uyarı yapılabilir
Saygılar
ÜZÜMKARASI tarafından 12/21/2009 10:00:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Üzüm karası; duygularımın bir bölümüne tercuman olmuşsunuz.
İlk parağrafta yazdıklarım daha da önemli.
Bir de körler sağırlar, birbirini ağırlar türünden dayanışma çabalrı (guruplaşma) oluyor.
Fikrinden dolayı yazarın sanatına da düşman olunuyor.
Bazıları da "ben okunsam yeter, okumama ne gerek var diye düşünüyor her helde.
Çok şey istemiyorum ki?
Başkasından evvela kendimizi 10 dakika eleştirelim.
10 dakika da site hakkında düşünelim.
Sonra yine doğru bildiğimizi yapalım.
Kenetlenen el sıkılmış yumruktan evla değilmidir?
Saygılar.
Şiirdeki gibi secici kurul olmadığı için, söylediklerinizde haksız sayılmazsınız. Sanırım bu epey zaman alacak emek harcanacak bir konu olduğu için, şimdilik buna imkan olmamış olabilir. Okumak için vakit ayırdığımda, 'secilmiş' bir yazıdan, okumaya başlamak güzel olurdu. Haklı secilmiş olduğunu düşündüğüm yazı veya öykülerde görüyorum. Ama çok zamanda, bana göre, herşeyiyle çok güzel olduğunu düşünüp tam puan verdiğim, başkalrınca da çok beğenildiğini gördüğüm çok yazılar öylece kalıyor. Vasat veya vasatında altında günün yazısına rastlıyabiliyoruz.
Toplumun ne düşündüğünü değil, topluma en fazla ne yararlı olacak konusunun işlendiği yazıları kasttediyorum.
Mesela toplumsal barışa en fazla ihtiyaç olan olan şu günlerde bir şahsi hadise yerine yada çok basit bir tabiat tasviri yerine ; imsanları sağduyuya davet eden iyi bir yazı bence günün yazısı olmaya daha yakındır.
Pek çok tasvir ağırlıklı yazıya, anı yada rüyaya bile sosyal içerikli çok güzel bir yazı yoksa bence GÜNÜN YAZISI dediğim de oldu.
Ben kantarın topuzunun bir tarafa doğru sürekli eğik durduğunu düşünüyorum.
Adalet tecelli etmiyor gibime geliyor. Bana yapılan " Nasıl sence günün yazısı" gibi ya da daha başka eleştirilerin de haksız olduğunu söylüyorum.
Suskun kardeşim de çok haklı.
Bağışlayın bu düşüncelerim.
Yanılıyorum yada yanılmıyorum.
Ama herkes biraz düşünsün lütfen. Yokmu biraz tutarsızlık.
Bir fikriniz yok mu?
En iyisi unutun gitsin.
Sitede yeniyim. Fikrimi belirtsem "Acaba henüz ne derece tanıdım ve adil olabilirim?" gibi bir his doğar bende. Bu açıdan genelleme yaparak olaya gireyim.
Birçok arkadaşımız Günün Yazısı'nın nasıl seçildiğini bırakın, varlığından habersiz... Kendimi örnek vereyim; bu yazıyı tesadüf okuyana kadar habersizdm.
Günün yazısının puanla seçildiğini de yeni öğrendim. Bu ana kadar gerçekten bilmiyordum.
Hal böyle olunca, anlıyorum ki bu konuda ya açıklama yetersiz ya da biz yeniler dikkatsiz... Hangisi olursa olsun aynı sonuç var ortada...
Belki aykırı bir düşünce olacak; ben sanat icra eden dallarda (Özellikle vurguluyorum; sanatta, yönetim şekillerinde değil) oylamaların doğru sonuç vereceğine inanmıyorum. örneğini popstar gibi, süperstar gibi yarışmalarda gördük. Müziği hiç bilmeyenler, kontörlerine güvendiler.
Bir resmi resimden anlamayan nasıl oylasın? Bir gravürü hiç bilmeyen insana gravürü oyla diyebilir miyiz? Çoğaltılabilir örnekler...
Yorum için çok uzun oldu... Keseyim...
Selamlar, sevgiler...
suskunbiradam tarafından 12/21/2009 5:40:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
suskunbiradam tarafından 12/21/2009 5:41:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Selam arkadaşım
Benide ilgilendiren konu günün yazısı, belkide şu anda toplumun bir bireyi olarak burdayım.
Toplumu ilgilendirmeyen yazı degilse benden sadece 8 puan alır diyorsunuz.Toplumu Ne ilgilendiriyor, aslında buda beni ilgilendirdi. Daha çok bu tarafı merak içeriyor
Toplumu şiir igilendiriyormu, acaba bu soru sorulsa topluma
Gerçek ortaya çıkar
Çogunluk la belirtiginiz,şekillerin hayata geçirilmesi gereken kesin yargılı yazı nedir, hep birlikte yazalım ortaya ne çıkacak toplummu.
Bir bireyin hayata bakış açıları, yaşamışlıklarını, hissettiklerini yazmak hakkı degilmi.
Ders verici özellikler, vurgulanmalı toplum için...peki toplum hangi msj lardan, ders almış.
Yada sürekli toplumu ilgilendiren yazılar yazılsa sonuç ne olacak. Siyaset mi toplumun umurunda, hangi konuyla gündeme gelmeli,neye sürekli deginmeliyiz
Yazan bence kendini ilgilendiren konularla kalemi eline almalı ki, ortaya toplum çıksın.
Zira öyle duygularını hayata aksedemeyen,kalemi eline alıp iki satır yazamayan bir toplum varki karşımızda
İnsan bazen neye değineceğinide şaşırıyor
AMA hep ağaç ve dallarını düşünmüyor insan...
Bazen aşk diyor, toplumu ilgilendirmesede
Önemli olan yazan insanın gafletidir şiir, yazı
Toplumun ne düşündüğünü ben nerden bileyim
Herşey ortada...toplumun bana ne faydası var.
Yada siz toplumu ne ilgilendirir onu bana bir zahmet yazın arkadaşım
Bu gece yazarım
Çok saygılar sevgiler selamlar
Evet öyle bir gerçek varki bende katılıyorum
Okuyan yorum yazsa ne şahane olacak...
Beni de ilgilendirdi bu konu.....
Var ol Engin Tatlıtürk