asmalı sokağın Sultan Ebesi
Nezaman doğdum,Kaç yaşındayım
Hangi gündü,Hava bulutlumu,açık ve güneşlimiydi
Yoksa karlar mı? vardı
Dutların olduğu kaysıların kızardığı zaman mıydı.
Acaba üzümler koruk elmalar çağlamıydı.Beklide deli bir poyrazın estiği
Dağların memedali çağırdığı,kurtların uluştuğu,
Serçelerin saçak altına saklandığı bir günmüy dü?
Çok merak edip anneme sordum birkaç kez
Oğlum sen Katipgilin şöyüpten bir hafta sonra yada bir hafta
Önce doğdun dedi.Acaba şöyüp kaç yılında doğmuştu.
Onu asla öğrenemedim.Çünkü şöyüp içinde annesi
Galagilin Ekremden bir hafta önce veya bir hafta sonra doğdun dermiş.
Yani yaşımı bir türlü öğrenemedim.Sonra düşündüm ne fark eder.
Kaç yaşında olduğum önemlimi ? Doğduğumdam bu güne kadar yaşıyorum.
Elli olmuş atmış olmuş ne fark eder.
Nekadar yaşadığım değil yaşadığım günleri nasıl geçtiği önemli.
Eğer namusunla, üreterek,riya yapmadan sorun üreterek değil çözüm arayışı ile
Geçen yıllarsa ne güzel.
Doğduğumu merak ettiğim kadar ne zaman öleceğimde insanın aklına takılıyor
Ölüm herkes için bir kaçınılmaz son ölümünde güzeli var.İnsan Dünyadan asla vaz geçemez ama dünya insandan vaz geçe bilir.Dua ederim kalan ömrümü sağlık içerisinde güzel günlerde geçireyim.Çocuklarımın mutluluğunu göreyim.Ayrıca en içten dileğim ele ayağa düşmeden sevdiklerime acı çektirmeden bu dünyadan ayrılmak.Ne güzel değilmi?Rahmetli annemde işte böyle hep dua ederdi.Tanrım sanki onu duydu.Ve umre ziyareti için uçağa binmek üzere sivasa giderken ulaşın yakınlarında hastalanmış.Ordan sivasta Anadolu hastanesine götürmüşler çok rahatsız bir halde sonrada Sivas Cumhuriyet üniversitesi hastanesine orda safra kesesi ameliyatı oldu ve maalesef 19 Nisan 2008 de hakkın rahmetine kavuştu.Yatmadan dünyadan bir kuş gibi uçup gitti.Evet Yukarı Suçatı kasabası Çörten Mahallesi asmalı sokağın Sultan Ebesi artık yok.Onu gün geçtikçe daha çok özlüyorum.Ruhu şad olsun.
Ekrem MADENLİ
27/06/2009 00:20