TOROSLAR DA UNUTULAN GİZEMLER ŞEHRİ ERMENEK BÖLÜM- III
Yöre tabiriyle, Deke Çukuru denilen yerdeki kalyona giren bu çay, Nadire Köyü istikametine, doğuya, Ermenek, Mut istikametinde akmaya devam eder. Nadire Köyü yakınlarına geldiğinde Nadire Çayı ile, Marospolis Mağarasındaki, yer altı nehrinin bir uzantısının sanıldığı ve Lemos ( Esentepe) Köyü sınırları içinden geçerek, Nadire Köyü yakınlarında Göksuya karışan, bir başka su kaynağınıda bünyesine katarak akar gider yatağından Ermeneğe doğru.
Ermenek önlerine gelen bu çay, burada Başyayla ve Güneyyurt istikametinden gelen ve Ermenek Çayını da içine alarak , Göksu Nehrinin birinci kolunu oluşturarak Mut istikametine, yemyeşil ormanlık arazinin, derin yataklarından
Mut ilçemize doğru, yazın nazlı nazlı, kışın ise, kükremiş bir arslan gibi akar gider. Mut yakınlarında, Hadim , Taşkent ilçelerimiz istikametinden gelen bir başka kol ile birleşir ve Göksu Nehrini meydana getirerek Silifke ilçemizden Ak Denize dökülür.
Göksu nehri, Toros Dağlarının sarp ve derin yataklarından akması nedeniyle, cevresinde mevcut yerleşim birimlerine düne kadar faydası olduğu söylenemez. Genel anlamda söylemek gerekirse, bu kadar büyük bir nehrin bu güne kadar yöre hizmetine açılmamış olması sizcede düşündürücü değil mi ? Susuzluktan çatlayan topraklar, kuruyan mahsüller, bağ ve bahçeler ile, bir tas içme suyu bulamayan o yörede yaşayan insan topluluğu, köy halkları niye düşünülmedi acaba ? Bunun cevabını, bunun vebalini kimler verecek merak ediyorum doğrusu. Bu birkaç yıl içerisinde Ermenek yakınlarında, Görmeli köyü civarında bir baraj kuruldu. Dekeçatı denilen yerde. Kuruldu kurulmasınada, kime ne fayda sağlıyacak, kimlere yarayacak inanın belli değil. Bukadar büyük bir proje tek maksat için kurulmamalıydı. Yani elektrik üretimi için. bunun yanında çevre köylerin içme suyu vede sulama suyu, sulu tarım projeleride yapılmalıydı. Diyorum ya, Toroslarda unutulan gizemler şehri Ermenek diye, işte bunlardan dolayı bu başlığı uygun buldum kendimce. Yazımın bir bölümünde Esentepe Köyü bölgesinde de bir barajın kurulmakta olduğu kulaklarımıza kadar gelmedi değil. Şayet bu barajda Ermenek’ te olduğu gibi, amaç sadece elektrik ve birilerinin cebini doldurmaksa, olmaz olsun , yerin dibine batsın derim. Bunca köy, gerek içme ve gerekse sulama suyuna şiddetle ihtiyaç duyduğu bu yıllarda bunlar planlanmıyorsa o barajın benim nezdimde hiç mi hiç değeri yoktur. Üstüne basa basa, ilgililerin dikkatini, konuya çekmek istiyorum . Bu yazımı okuyan değerli okuyucu ve yorumcularımın da. gerçekten yorum ve düşüncelerini buna göre yapmalarını dilerim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.