- 1200 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KAPILAR
KAPILAR
Her aralık bulduğum kapıdan girmem içeri. Bana açılan kapıları bir süre sessizce seyrederim. Işığı çağırmalı ruhuma ulaşabilmeli, yüreğime dokunabilmeli, titretmeli,düşündürtmeli. Burnumun direğini arada bir sızlatabilmeli…
Girerken içeri , içim kıpır kıpır olmalı, filizler yeşermeli… Huzur boy vermeli, varlığım yeniden mana bulmalı bedenimde. Dinlerken o anı yaşamalı, geçmiş ve gelecek kol kola yürüyebilmeli. Arkamı dönüp çıktığımda ,ve tekrar döndüğümde aynı yerden bıraktığım gibi, başlayabilmeliyim ki o kapıdan hep gireyim.
Kapılar, yüzümüze kapanan kapılar, çarpıp çıktığımız kapılar, bize açılmasını istediğimiz kapılar. Ne çok kapı var , birbirinden renkli, binbir surat yeni ,eski,ahşap, çelik. Kirli ,paslı riyakâr kapılardan hiç söz etmiyorum. Bakarken ısındığımız birlikte olmak istediğimiz kapılar, ya da bakarken hiç bir şey hissetmediğimiz kapılar. Hangi kapılardayım ya da hangi kapılardasınız hiç düşündünüz mü ?
Çok kapılardan girdim, durdum dinledim. Hep bir telaş vardı, bir huzursuzluk nerden geldiği belli olmayan sonra, o telaş ve huzursuzluklar üstüme sinerdi ,silkelerdim dökülmezlerdi. Sonradan öğrendim bulaşıcı olduğunu, O da grip gibi bulaşıcıymış yanına yaklaşmamak, uzak kalmak gerekliymiş. Şimdi nerde sevgiyle tebessüm eden yüz görsem, aynı tebessümle eşlik ediyorum, nerde sevgi dolu sıcak uzanan bir el görsem elimi uzatıyorum , durun ! korkmayın, hemen , insan yüreği anlar ayırır temizi kirliyi… Artık üstüme yapışan sadece, huzurlu yüreklerin şarkısı olsun…
Gölgesinde durup dinlendiğim, hoş sohbetlerinden haz duyduğum, sevinçlerimi bekletmeden paylaştığım, hayal kırıklıklarımı, yürek sızımı dindirdiğim sağlam kapılarıma selam olsun.
Beni de kendilerine rüzgarda yağmurda , karda su geçirmez sızıntı yapmaz bir kapı olarak gören tüm dostlarıma selam olsun.
Ne yeni kapıların yeniliği,
Ne çelik kapıların çelikliği,
Ne eskilerin esidir etiketi,
Ne de boyalı kapıların ,boyası cilası,
Beni sadece huzurlu,ışıklı ,nurlu kapılar çekti. Bütün huzurlu, nurlu ,ışıklı kapılara selam olsun.
İlknur Doğanay Özlü
15.12 .2009
YORUMLAR
Bir sözcük üzerine ne dolu dolu sözler çıkmış yürekten. Zevkle okudum.
Düşündürdü beni. kapıların şeklinden çok şekline göre zihnime düşen uzantıları düşündürdü.
Ne çok kapı var gerçekten... Dost kapısı, hak kapısı, gönül kapısı, ev kapısı, han kapısı ve sayamayacağımız kadar çok, sayamayacağımız kadar anlam yüklü kapılar...
Okuttu ve düşündürdü kısaca...
Sevgi ve selamlarımla...