___ Edebiyat
..............................
Edebiyat eğlencelidir,mutluluktur, afyondur, çekicidir, huzurdur, nurdur, güzeldir baya...
Baya gizemli yanları, gerçek zamanları var...
Misafir(ler)ini sayfalarına, dokunaklı sözcüklerine kabul eder etmez, bırakmaz onu elinden... Kucağına alır, hapseder varlığını has derinliğinde... Anlamsal zenginliğinde ruhu okşar edebiyat...
Edebiyat, aslında kaynağı kurumaz ıslak bir nehirdir. Aktıkça akmak ister her yöne. Her olayla şöyle böyle temas kurmak, her havadisi kendi dünyasında değerlendirmek ve bir kalıba kendince(dili döndüğünce) sunmak ister...
İster ki nerede bir güzellik, nerede bir esinti dalgalanıyorsa; onu en özel kelimeleriyle, en sade büyüsüyle okurlarına gururla(haklı duruşuyla) aktarmak... İster ki yolda kalan bir yolcuyu, çabucak adresine ulaştırmak için onu sıcaklığıyla kucaklamak... İster ki bir şiir gibi duyarlı ve dayanıklı olmak ve o çizgide kalmak insanlar için...
Ki zaten edebiyat insanlar için varolma mücadelesi vermekte... Ne var, ne yok insanlığın saadeti için keşfeder ve bulur. Getirir gözlere, yaşamın dile gelmeyen, yaşamın kuytularını, yaşamın göstermediği pencereleri...
Ve edebiyat ne olursa olsun, hangi prangaya vurulursa vurulsun zincirleri kırıp anlatmak ister duygularını...
Yaşadıklarını, gördüklerini, öngörmek istediklerini, düşlerini kalemiyle karalamak ister...
Kazanç gütmeden, yarar sağlamadan kendine; kendini teslim etmek ister sadık okurlarına edebiyat...
Edebiyat hoş seda bir durak, başka bir rüya, ayrılmaz bir tutku ve terk etmez bir dosttur, gücünü ve farkını bilenler ve anlayanlar için...
............................................
Mehmed Selim ÇİÇEK
17 Aralık 2009,,,14.32
Kerboran