HAŞA ÖKÜZDEN
“Her kadın, hayatının bir bölümünü ,budist olarak yaşar, çünkü mutlaka bir öküze tapmışlığı vardır."
Geçenlerde internette gezinirken okudum bu yazıyı….Yahu,haşa öküzden ,öküze tapmak kutsaldır Hint ilinde,aman sakın ha duymasınlar, sonra öküzler alınır.Bizim tapmışlığımız olan öküzler,öküzden de beterdir keza…Öküzden , ömrü vefa ettiği müddetçe faydalanırsın.Etinden,sütünden,derisinden.Haşa, öküzler duymasın,bizim tapmışlığımız olan öküzler,öküzden de beterdir. Öküzü tut yularından, gelir ardın sıra,bizim tapmışlığımız olan öküzler ,medeniyet yularını takar, öküzümsü görüntüsünü saklar,daha doğrusu sakladığını sanır.Haşa öküzden, öküz öküzdür, Görüntüde de saklanmaya ihtiyaç duymaz.Her kadın hayatının bir bölümü Budist olarak yaşayıp, bir öküze tapıyorsa,kadın başına bir öküz düşer demektir.Amaaa… Tapmışlığımız olan öküzlere, birden fazla tapınan kadın çıkarsa,hele ikinci bir öküze de tapınma fırsatı verirse,"Buda" bile, dile gelir..BU DA, KADININ ÖKÜZLÜĞÜDÜR...
YORUMLAR
müthiş bir yazıydı...kadın cinsi için özeleştiri gibiydi (tabi bu yazının erkek tarafını da bize bırakmış şair...)
erkek için de aynı şeyler söylenebilir.[ ki ben kaç öküze (pardon ineğe ) taptım yada tapan gördüm bir ben bilirim.]
ama sanırım kadın için söylenmesi aşka bakışı açısından daha yerinde.
kaleminize sağlık.