- 605 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
0/0 BİR
0/0 BİR
İzmir’de iki kamyon arasına sıkışan ve kalbi 15 dakika duran Ahmet aksu, 2,5 ay kaldığı komadan çıkarak bir mucizeye imza atmıştı.
On beş dakika kalbi atmayan Aksu, Tepecik Eğitim Ve Araştırma Hasta hanesinde yapılan kalp masajıyla yeniden yaşama dönmüştü. Ama bu sefer de derin komaya girmişti. 2,5 ay kaldığı derin komadan çıkmış 15 günde kendini toplamıştı.
Aksu; “uyandığımda kazadan sonraki gün olduğunu sandım ama doktorlar bana 2,5 aydır uyuduğumu söyledi. Şok oldum.” Demiştir. Uzman Dr. Cenk Kıraklı ise “ Aksu’yu kaybettiğimizi düşündük ama kalbi yeniden çalıştı. Kurtardık derken komaya girdi. 0/0 1 yaşama şansı verdik. Bu sürede uyanıp ayağa kalkabileceği aklımızın ucundan bile geçmezdi. O tam bir mucize adam.” Diye konuşuyordu.
Gazetelere yansıyan buna benzer nice hayat öyküleri oluyordu her gün. Binde, on binde bir’lik bile mucizeler oluyordu bazen. “Allah’tan umut kesilmez” diye boşuna mı söylemişti Türkler.
Çağımızın ve yaşlı dünyamızın meseleleri çoktu. Sebepler ve çareler de çoktu. Ne var ki dünyada işler çok ağır işliyordu. Milyarda bir ihtimal de olsa dünyamızı ziyan edemezdik. Alternatifi mi vardı dünya’nın? Aferin bize ki yatağımıza pisliyor sorumluluk duymuyorduk. Sanki komadaydık.
“ Çığ düşünce hiçbir kar tanesi sorumluluk duymazmış”
El ele verdik
Ve ne güzel kirlettik
Biz bu dünyayı
Havamızı kirlettik
Suyumuzu kirlettik
Denizimizi kirlettik
Yetmedi
Aşkımızı, şarkımızı
Anılarımızı kirlettik.
Ne dostluk kaldı ak-temiz
Ne insanlık temiz
Birer birer tükendik
Kirlenmek güzeldir dediler
Daha da bilendik
İşte sonunda ruhumuzu da kirlettik
Aferin bize!
( A.Selçuk İlkan )
Masum değiliz hiç birimiz. Nadiren aynı rüyaları görsek de.
YORUMLAR
"alternatifi mi vardı dünya’nın? Aferin bize ki yatağımıza pisliyor sorumluluk duymuyorduk."
Sevgili Engin
Bu kadar "höt" bolluğunda, hala çuvaldızla diş karıştırıyorsak, şöyle bir boy aynasında mabadına bakması lazım insanların. Yoksa inan ozon, mozon vız gelir, "dünya" kendini bir şekilde koruyor, . Bu buzul erimeleri, volkan patlamaları hep nefs-i müdafa. Zaten boşuna "dibi delik dünya" delik dememişler.
Ölürken zaten tıkayacaklarda, ah bir yaşarken tıkıyabilsek deliklerimizi
Saygılar, selamlar