HİCRETİNİZ DAİM OLSUN
"Unutmayalım ki, amel dünyamızdaki her düzelme hicret yolunda atılmış bir adımdır."
__
Yarın, 17.aralık; Mü’minlerin HiCRi yeni yılıdır.
Bilindiği gibi kameri yılda, 1428 Muharrem ayında "en Sevgili"nin, Mekkeden Medineye Hicretiyle/göçüyle hayata geçmiştir/başlamıştır...
Bununla ilgili KUR’AN’da; "İnanıp da hicret eden ve Allah yolunda cihad edenler, barındıranlar, yardım edenler, işte gerçek mü’min olanlar bunlardır. / Enfal suresi , 74/ diye bahsedilir.
-
Hicret, medeniyettir.
Hicret, başlı başına bir büyük CİHADdır.
Hicret, imkanların tükendiği yerden imkanların üretileceği yere taşınmaktır.
Hicret düşmanla sınanmak, dostu sınamaktır.
-
Zahiri "hicret", Efendimizinde yaptığı gibi, dinini korumak ve yaşamak için küfür diyarından İslam ülkesine göç etmesidir.
Batını "hicret" ise, nefis ve şeytanın telkinlerini terk edip, Allahın emirlerini yaşamaya çalışmasıdır.
-
"O gün, hiç bir şey, hicret kadar önemli ve hayati değildi."
İster Allah yolunda hicret etsin, ister doğdukları yerde vefat etsinler, İslâm esaslarını yaşayanları Allah bağışlayacaktır / Tirmizi
"Umudun olduğu yerde hicret, hicretin olduğu yerde umut var demektir."
Her şey hicret halindedir, Her şey O’nu hamd ile tesbih halindedir; Gezegenler, yıldızlar, galaksiler, atomlar, bütün sistemler v.s.
-
Hicret iyi, olgun müslüman olabilmek içindir. Böyle bir anlamı yoksa, dünyanın bir ucundan öbür ucuna göç edilse de muhacir olunmaz.
Ramazan ayından sonra en faziletli ORUC Muharrem ayında tutulan oruc’tur... Bu vesileyle Muharrem ayının 9. 10. ve 11. günü oruclu bulunmak büyük sevaptır.
-
Muharrem ayında, yani Aşure gününde gerçekleşen bir çok Tarihi olay daha vardır, bazıları:
1. Hz. Nuh a.s. gemisinin tufandan kurtulması.
2. Hz. ibrahim a.s. in ateşden kurtulması.
3. Fil ashabının yaşandığı hadise. v.s.
-
Bir rivayete göre, O gün yapılan "alışverişlerin" bereketi BOL olur..
Çünkü bu gün Hz. NUH a.s. Gemisine yüklediği erzak vesilesiyledir ki, Hz. NUH a.s. bu yükü ile kurtuluşa ermiştir.
Her ibadette olduğu gibi burdada halis niyet önemlidir ve sevabıda Yaradana aittir ve O’ndan beklenmelidir.
Unutmayalım ki, amel dünyamızdaki her düzelme hicret yolunda atılmış bir adımdır.
_
Bu ÖZEL günün hürmetine, ölü veya diri bütün mü’min kardeşlerinizin "ruh" larına duada bulunalım inşallah.
Efendimiz bir hadisi şeriftlerinde; "Bir Mü’min kardeşinin ayağına diken batıpda acı duymayan tam iman etmiş sayılmaz" diyor.
-
Bu vesileyle hepimizin ’HiCRi’ yeni yılını gönülden kutlar hayırlara vesile olmasını bizleri Yaradandan diliyorum.
Sizlere bereketi bol bir muharrem ayı ve ömür diliyorum. Hayırlara vesile olmuş olsun inşallah ve TEK olana, ÖZünüzdekine emanet olun.
________
Şahinde Hülya Kahraman / 16.12.2009