GÖNÜLDEN GÖNÜLLERE
5.
Merhaba Dost,
Dün, geride kaldı. Dönüşü de yok, yapılmayanların telafisi de. Dün yapmadıklarını bu gün yapmaya kalktığında da bu günün yarının dünü olacak ve dünün telafilerle geçiştirildiğinden yaşanmamış bir gün olarak geçmişe karışıp gidecek. Yaşam üç gündür derdim ya hep vazgeçtim. Yaşam bir gün ve o da şu an içinde olduğun gün. Kalk oturduğun yerden. Ne yapacaksan yap gecikmeden. Özür dileyeceksen birinden dile. Af dileyeceksen kırdığın kalplerden onu da dile. Teşekkür edeceksen, et bir an önce. Huzuru yakalamaksa muradın, tut ve bırakma. Yanıbaşında senin sıkı sıkı tutmanı beklemekte. Aç yumduğun o gözleri. Gör, bir bir tüm güzellikleri. Zira güzellikten başka bir şey yok etrafında. Kulak as dinle sesli sessiz tüm ritimlerin notaya dökülmemiş namelerini. Derin bir nefes çek burnundan ciğerlerine ve kokla. Işığın her şeyde olan ama hiçbirine benzemeyen o eşsiz kokusunu al.
Hatırlar mısın dost,
Ne çok arardık. Şehir şehir gezer, dağlar aşar, köprülerden geçerdik. Güzel bir şey görüp hayranlıklarımızı belirtirdik. Ne kadar da az olduğunu düşünür eseflenirdik. Gülü severdik, dikenine çerlerdik. Ne tam olarak ne ardığımızı bilirdik ne de bulduğumuzda sevinmeyi. Çabuk bıkar, tez yorulurduk. Vazgeçmenin en iyi şey olduğuna birbirimizi ikna eder, başladığımız yere dönerdik. O kadar çoktu ki vazgeçtiklerimiz. Tekrar tekrar arayıp vazgeçmekten dolayı da en kıymetlilerimizin kaybından haberimiz bile olmazdı.
Artık arama ey dost. Var olanla yetin ve tadını çıkar. Yoksa ömür bitti bitecek. Ortada yaşanmış hiçbir gün olmayacak.
Bu arada telafisi olmayacak güne girmeden bu gün seni çok sevdiğimi belirtmeliyim. Yarınlarda da söylemeye ya da yazmaya fırsatım olmayacağını düşünerek tüm yarınlarda da seni seveceğim. Her günün sabahında güneşin doğuşuyla sana sevgilerimi göndererek gözlerini kamaştıracağımı bil. Her gece yatarken yine sevgilerimi sunacağım. Ve bedeninde dinginlik olacağım.
Bu mektubu okusan da okumasan da değişmeyecek.
Zira anladım ki aradığımız şey içimizde, özümüzde. Ben sendeyim sen bende. Evren içte, dış diye bir şey yok. Allah şah damarından daha yakın, sakın uzak durma. Uzak sanma.
Her şeyde değişmeyen yasaları işlemekte. Boşuna değiştirmeye yeltenme. Sadece yasalarla örülü gidişatı anlamaya çalış ve amacına uygun yaşa. İnsanız. İnsanlık ise görevimiz.
Sana bu mektubumda SÜNNETULLAH tan bahsedeyim istedim.
Her zamanki gibi REHBERDEN:
“…Bizim sünnetimizde değişiklik bulamazsın.”KUR ANI KERİM- İSRA: 77
“…ALLAH’ın sünnetinde bir değişiklik göremezsin; ALLAH’ın sünnetinde bir sapma göremezsin.” Fatır 43
“Öteden beri uygulanan ALLAH’ın sünneti (sistemi) budur. ALLAH’ın sünnetinde bir değişme bulamazsın.” Fetih 23
Yokluk denilen bir noktacıktan büyük bir patlamayla başlayan evrenin, yaratılışından günümüze kadar değişmeyen yasaların varlığı her geçen gün biraz daha gün yüzüne çıkmakta. Yaratılış amacı bu yasaları keşfetmek suretiyle tüm insanlığın bilinçlenmesine katkıda bulunmak olan bilim adamlarına bir kez daha teşekkür ediyorum.
Evet evrendeki bu yasaların en önemli özelliği asla değişmemesi. O halde biz insanlara düşen bu değişmez yasaları tanımak ve ona uygun hareket etmek olmalıdır. Bunu anlamanın ve uygun hareket etmenin tek yolu ise insana gönderilen kılavuz kitabın okunup anlaşılmasıyla mümkündür. Zira vahy de “oku” emriyle başlamıştır. Okumak insan olarak bizlerin en temel ve vazgeçilmez görevidir. O klavuzu okuyup ona uygun hareket ettikçe insanlık amacımızı yerine getirmiş olacağız.
Şimdi de değişmeyen o yasalardan birkaç örnek:
“İnsan için yaptığının dışında hiçbir şey yoktur.” Necm:39
“Onlardan birine ölüm gelip çattigi zaman söyle der, "Rabbim, beni geri döndürünüz."
"Ki terketmis bulundugum seylerde erdemli isler yapayim." Hayir. Bu onun söyledigi bir laftan ibarettir. Dirilis gününe kadar onlarin ardinda bir engel vardir.
Boruya üfürüldügünde o gün artik aralarinda akrabalik yoktur ve birbirleriyle de ilgilenemezler” müminun :99-101
Ve dost,
Ekersen biçersin
Verirsen alırsın
Küçülürsen büyürsün
Azalırsan çoğalırsın.
Yok olabilirsen var olursun.
Biçmen, alman, büyümen, çoğalman ve var olman dileği ile…
MSG
YORUMLAR
Kalk oturduğun yerden. Ne yapacaksan yap gecikmeden. Özür dileyeceksen birinden dile. Af dileyeceksen kırdığın kalplerden onu da dile. Teşekkür edeceksen, et bir an önce. Huzuru yakalamaksa muradın, tut ve bırakma. Yanıbaşında senin sıkı sıkı tutmanı beklemekte. Aç yumduğun o gözleri. Gör, bir bir tüm güzellikleri. Zira güzellikten başka bir şey yok etrafında. Kulak as dinle sesli sessiz tüm ritimlerin notaya dökülmemiş namelerini. Derin bir nefes çek burnundan ciğerlerine ve kokla. Işığın her şeyde olan ama hiçbirine benzemeyen o eşsiz kokusunu al.
seni seviyorum dost