SAKIN ELLETME
Sanırım yazı başlığı size, azda olsa bir şeyler çağrıştırdı.”Aman sakın elletme haaa…”Çocukluğumda duyduğum ilk öğüt buydu, hem de kaç öğün bilmem. Adına da namus diyorlardı. Soyut bir kavram olduğu için,o yaşlarda anlamak çok zordu. Ama kendi aklımca,ne olduğunu azda olsa kavrıyordum. Belden aşağısına dokundukları zaman namus bölümü oluyordu galiba. Bütün bu tabularla çocukluk, genç kızlık dönemlerimi yaşayamadım desem …yeridir. ”Sapıklar alaca karanlıkta, çok sıcak havalarda yağmurlu günlerde ortaya çıkar"eeee nolcak şimdi, yağmur yağıyor, okula gitmem lazım… Elimde şemsiye yağmurda açmadan yürürdüm.. Hani sapık çıkacak ya,bende olanca gücümle kafasına indireceğim şemsiyemi. Hani insan nice, fikrince derler,bu düşünceyle gittiğim için sapıkları da mıknatıs gibi çekerdim galiba. Bir gün o şemsiye işe yaradı ,yağmur yağıyor, şemsiyem kapalı kılıksız herifin biri üstüme üstüme geliyor… Evet…. Annemin bahsettiği sapık bu galiba… Tam önümde durduğu anda yüzüne doğru şemsiyeyi... vurmadım, şemsiyeyi açtım.. Adamın kaçışını hiç unutamam. Evet elde var bir birini halletlik, dur bakalım daha yaşarken başka ne tür sapıklar çıkacaktı karşıma. Kendi kendime taktikler üretiyordum… Bazen sıkıldığımda oluyordu. Ya yeter artık, şu namus denilen illetten bir an önce kurtulsam da kafam rahatlasa dediğimde olurdu. Ama beni en çok şaşırtan olayda evlendiğim zaman olmuştu. Yıllarca,sapıklardan,kötü niyetli erkeklerden koruduğum bu namus bir gece içinde yok olacaktı. Bu nasıl işti? Düğün,dernek,oynadılar zıpladılar,bir imza …. Kocaman bir defter elime sıkıştırdılar..Aaaaaa ,evli yazıyor , artık her şey mübah. Birdenbire herkes dağıldı beni yanımdakiyle bir evde bırakıp gittiler….Kızan yok, burada ne işin var diyen yok… Al kızı ne yaparsan yap..Evlilik diyorlardı bunun adına. Bu adamdan namusumu korumam gerekmiyordu.neyse kurtulmuştum artık. Alacakaranlıkta,yağmurda gelecek olan sapık hikayelerinden. Artık namusumun,bir adı vardı “evlilik”,yasaldı,kutsaldı….
Namusu biz böyle tanıdık,böyle bildik.Ama asıl namus nedir, şimdi çok daha iyi biliyorum.Namus belden aşağıda değilmiş,namusta,namussuzlukta yüreklerde,beyindeymiş meğerse.Bana göre şimdi;Kul hakkı yemekte, ahlaksızlık, hırsızlık, dolandırıcılık, aldatmak ta namussuzluk..
Allah bizleri her türlü namussuzlardan korusun,diyorum…AMİN
YORUMLAR
namussuzlardan koruması için şükrediyorsun ya tanrıya kimin için koruduğunu sanıyorsun yağmur yağarken küçücük etini, o namus denilen şeyi kim sardı başına, tabi ki tanrının ta kendisi. orospu dedi etini korumayana erkeklerin öyle bir kaygısı olmadı hiç bir zaman etlerini ışıklı vitrilerde sundular herkese, ne orospu oldular ne namussuz hani aklıma gelmiyor değil acaba tanrı erkek miydi.