- 713 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
YİNE KÜRTLER KAYBETTİ !
Bakmayın başlığı öyle attığıma ! Aslında bu ülkede yaşayan her insanın ve hatta insan olan herkesin zararına bir durum bu. Sadece kaoslardan, huzursuzluk ve çatışmalardan nemalanan vahşilerin yararına bir durum !
İzninizle ben de şu önceleri ’’Kürt açılımı ’’ diye yola çıkılan, bir mola alınıp, adına ’’ demokratik açılım, millî birlik projesi ’’ takma adları kullanılan, sonunda ’’ PKK açılımı’’ ndan başka bir şey olmadığı anlaşılan olayı biraz da biz irdeleyelim.
Bu işin amacı için bir kaç seçenek sıralanabilir :
1- Ülkenin gerçek gündemi olan, ekonomik başarısızlığın örtbas edilmesi,
2 - Millî istihbarat kuruluşunun ve ABD istihbaratının verdiği ’’ Kürt isyanı ’’ beklentisi.
3- Tamamen iyi niyetle, akan kanın durduralabileceği inancıyla, görülen antidemokratik ortamın düzeltilmesi.
Aslında bu üç seçeneğin de gerçeklik payı yüksek ve bu açılımın yapılmaya çalışılmasının az çok pay sahipleri.
İktidarın, muhalefetle açık görüşmekten kaçınması, bunun bir devlet politikası olduğunun açıklanması, en çok istihbaratın bir ’’ Kürt isyanı’’ ndan endişe ediyor olması seçeneğini güçlendiriyor.
Tarihte çeşitli şekillerde bu tür isyanlara kalkışılmış ve çok kötü olaylar olmuş, çok da kanlar dökülmüştür. Hepsinin sonucunda hem demokrasimiz hem de Kürt halkı zarar görmüştür.
Bence bastırılacağı kesin olmakla birlikte, yeni bir Kürt isyanı başlamıştır. Fakat hesaplar tutmayacak, emniyet kuvvetleri ve ordumuz tezgâhlanan oyuna gelmeyecektir. Onlar, böyle bir isyana, çok sert karşılık alacaklarını, emniyet kuvvetlerinin kötü muamalesi karşılığında, uluslararası camianın ve belki de askerî güçlerin - Irak’ta olduğu gibi - müdahale edeceğini sanıyorlar. Bu oyuna kesinlikle gelinmeyecektir.
Bence fiilen başlatılmış olan bu hareketin sonucunda - belki - iktidar düşebilir. Yine belki ; olağanüstü hâl ya da sıkı yönetim bile ilân edilebilir. Askerî darbe asla olmayacaktır. Kan dökmemek için en akıllı ve sabırlı yöntemler kullanılacaktır. AB ile bir süreliğine aramız açılsa bile, sonunda haklı olduğumuz kabul ettirilecektir.
Kaybeden en çok Kürtler olacaktır. Demokrasimiz mutlaka yoluna devam edecektir.
Bu saatten sonra Devlet eliyle olmasa bile, halk eliyle Kürtlere karşı kısıtlamalar olacaktır. Bir çok iş yeri , Kürt işçi almamayı düşünebilir. Ev sahipleri Kürtlere ev kiralamamayı düşünebilir. Kürtlere kız verilmemeye başlanabilir. Mazlum iken zalim, madur iken suçlu durumuna düşme yolunu kendileri seçmişlerdir.
Kardeşliğimiz, akrabalığımız, komşuluğumuz, dostluğumuz zarar görecek arkadaşlar ! Daha ne olsun !
Adamlar ellerine geçen taşları camlarımıza, otobüslerimize, iş yerlerine fırlatıyorlar. Yakıp yıkıyorlar ! Hiç mi tepkimiz olmayacak !
Örtülü de olsa orduya, emniyete, devlet dairelerine alınacaklar arasında, uzun bir süre Kürtler olmayacaktır. Olmamalı da bence !
Her kötülüğün bir yaptırımı mutlaka olmalı ! Şiddetten elbette kaçınacağız. Taşlara taşla, yangınlara yangınla asla karşılık vermeyeceğiz.. Ama sitem de mi etmeyelim ! Onların demokratik haklarını savunmadık mı ? Tüm ırkçılara, faşistlere, darbecilere karşı birlikte mücadele etme çağrısında bulunmadık mı ?
Askerlerimize, polisimize kurşun sıkarak karşılık verdiler, uzattığımız dost ve birlik eline ! Ateşle, taşla saldırdılar evlerimize, otobüslerimize, iş yerlerimize !
Biz onlara sitem ediyoruz bu gün. Darıldık, gücendik diyoruz sadece. Şiddetlerine asla şiddetle karşılık vermeyeceğiz. Fakat iş yerlerimize almayız artık onları. Kızlarımızı vermeyiz ve kızlarını istemeyiz bundan sonra.Arkadaşlarımız arasında onlara yer vermeyeceğiz. Çünkü güvenimizi kaybettiler. Onlardan askerimiz, subayımız, polisimiz, memurumuz olmasın demekte bal gibi haklıyız bu gün !
Bu isyan girişiminde de kaybeden Kürtler oldu işte. Bizler üzüldük, demokrasimiz üzüldü, dostlarımız üzüldü, düşmanlarımız sevinecek sadece.
Fikret TEZAL
YORUMLAR
İlk defa Fikret beye katılıyorum. Bence de asla dairelere alınmamalılar artık.Madem özgürlükleri yok.İkinci sınıf gibi hissediyorlar.O vakit görsünler ikinci sınıflık ne demektir.
Kürtler tarihin hangi döneminde tek başına devlet olabilmişler ki.Bakınız Kürt devleti adı altında geçen tüm topluluklar, birilerinin pazar yeri ve mandası olmuş durumda.
Evet saygı sevgi de nereye kadar. Verdikçe daha fazlasını istiyorlar. Demokratik özerklik istiyorlarmış. Dağdaki terörist falan değil, gerillaymış, ve 20 milyon kürtün hakkı için savaşıyormuş. Utanmasalar geberip giden terörist leşlerine şehit diyecekler.
Bütün dairelerde varlar.Hem de en yüksek rütbelerde. Neden mi, kpss soruları sınav sırasında gözetmenleri tarafından cevaplanıyor. Bunu bilmeyen yok.
Hem yazara yazısını kaldırmasını söylemek de saygısızlıktır. Kimse kendini kandırmasın.. .. Sevgili Kürt kardeşlerimiz desteklemese pkk diye birşey kalmazdı. Bugüne kadar hep sağduyulu olmaya çalıştım. Ayrımcılığı ne iş hayatıma ne özel hayatıma yakıştırmadım. Ama insan Fikret beye katılmadan da edemiyor. Ne yani KARDEŞLERİMİZ KIRILACAK DİYE PKK YI BAĞRIMIZA MI BASACAĞIZ.
Yazacak çok şey var da, nefret insana olmayacak kelimeler sarf ettirebilir.O yüzden susmayı tercih ediyorum. Kimsenin sokakları yakıp yıkmaya vatandaşın işyerine devlet binalarına, zarar verme lüksü olamaz. Polise taş atıyor hainler, sanki israil filistin mücadelesi. Rahat dokundu bence bu millete. Kendi dillerinde bile okuma yazma harf bilmiyorlar Kürtçe dil istiyorlar. Hiç bir konuda kendilerini yetiştirmemişler.Ama en çaylağından en kocamışına kadar pkk işareti yapmayı biliyorlar.
Sevgili cinitaş ; yorumunuz beni kendimi ve yazımı sorgulamaya yönlendirdi. Evet haklısınız. Yanlış ifadeler kullanmış ve yanlış anlaşılmaya sebep olmuşum. Aslında benim arzu etmediğim fakat toplumun ve devlet yönetiminin dolaylı olarak da olsa uygulamak zorunda kalacağı eylemlerden söz etmek istemiştim. Dilerim böye şeylere gerek kalmaksızın, bu olaylar yatışır ve yekrar dostluğumuza, kardeşliğimize kaldığımız yerden yeniden başlarız.
şimdiye kadar yazılarınızı sürekli okuyorum.insandan ve demokrasiden yana olduğunuza inanıyorum.ama terörden yana muzdarip bir ülkede toplumun bir kesiminin hepsini ötekileştirmeniz sanki sığınmacı gibi göstermeniz biraz ağır olmadı mı sizce.iş vermemek,devlet dairelerine alınmamak daha bir sürü varsayım.doğrusu Devletin vatandaşlar arasında fırsat eşitliğinden vazgeçeceğini sanmıyorum.bu yazınızı kariyerinizdeki talihsiz bir yazı olarak kabul ediyorum.bu ülke için güzel şeyler düşündüğünüze eminim.ama bu yazınız çok ayrıştırıcı bence size yakışmadı.siz bu olamazsınız.pire için yorganı yakmazdınız.yazıyı kaldıracağınızı umut ediyorum.saygılar sunuyorum.
Sayın düzova ; şiddetten yana olsaydım eğer, biz de silahlanalım, karşılık verelim gibi ifadeler kullanırdım. Çünkü onlar bal gibi hazırlıklı ve planlanmış bir isyanı hayata geçirmeye çalışıyorlar. Bu uğurda vuruyor, kırıyor, yakıp yıkıyor ve talan ediyorlar. Sessiz kalmanın sizinki kadarı körlüğün biraz dik alası gibi geldi bana ! Kardeşim, karşındaki 55 yaşındaki adam, İstanbul'un 3 büyük üniversitesinde 12 Eylül öncesi ve sonrası eğitim görmüş, hayat üniversitesini de tersten bitirmiş biridir ! Hepsini gördüm, tanıdım ve uzanan barış ellerini nasıl kırdıklarına tanık oldum. hala da oluyoruz işte. Şiddetle değil elbet ama manevi bir karşılık vermemiz gerekiyor !
dostum senden ricam yetkin olmadığın bir konuda böyle ulu orta yazılar yazma. açılım diyorsun be güzel kardeşim erdoğan senden daha mı kör.
pkk dağda yetişen mantar mı. pkk yı az gelişmiş ülkemizin az gelişmiş demokrasisi doğurmadı mı, dağa çıkan insanlar vatandaşlarımız değil miydi. kalkıp açılıma pkk açılımı diyorsun tabiki açılım pkk yı da kapsayacak zaten sorun terör değil mi.
yok efendim iş vermeyecekmiş kız vermeyecekmiş yok ellerin armut toplamazmış. yetmedi mi akan kan. yazınla şiddete çanak tuttuğunu göremeyecek kadar körsün.
memleket meselelerindeki hassasiyetiniz ve mükemmel tesbitleriniz beni ziyadesi ile memnun etmektedir gardaşım.
var olasın...
PKK adlı amerikan ve siyonist maşasının Kürt'lerle asla uzaktan yakından bir ilgisi yoktur amma cehalet içinde yüzen zavallıları içine çeken bu hareketin tek gayesi maşası olduğu efendilerine zemin hazırlamaktadırlar.
Neden mi?
Anadolu toprakları bir uçtan bir uca hıristiyanlar ve yahudilerce paylaşılmıştır. Anadoludaki varlığımızın sona erdilebilinmesi için bu maşalar öne çıkarılmıştır...
Hepsi bu!
Mesela ben, ailemde çok kürt olmasına rağmen bizde asla öyle bir ihanet söz konusu olmadı ve olamazda! Bu ülkeni asli evlatları olarak hepimize TÜRK denmiştir... Tirk aile yapısının 24 oğuz boylarımız incelendiğinde görülecektir ki; Kürtler Türk'ten ayrı bir unsur değildir!
Ha, hendilerini ayrı ırk statüsüne koyanlara diyeceğim birşey yok! Allah akıl fikir versin onlara...
Yürekten kutlarım yazını üstadım...
saygı ve selamlarımla ...
kaybeden düşmanımız olsun.kardeşi kardeşle karşı karşıya getirebilecek kadar ileri giden düşmanımız kaybetsin.Cennet ülkemize fitne fesat çıkaran,maddi manevi zenginliğimizi kıskanan kuduran düşmanlarımız kaybetsin.müslüman müslümanın kardeşidir.hep öyle kalacaktır.suçu olmadığı halde kimseyi suçlayamaz ve dışlayamayız.bunu yaparsak düşmanlarımızın ekmeğine yağ sürmüş,onların isteklerini yerine getirmiş oluruz.
okunası yazıydı.tebriklerimle saygılar.
Muhterem Fikret kardeşim; yazınızı dikkatle okudum.
Faraziyeler fazla olmakla birlikte iyi bir amaç için yazılmış ve hatırı sayılır güzel tesbitlerin olduğu başarılı bir yazı.
Lakin katılmadığım önemli hususlar var.
Bu bir Kütr değil, PKK isyan teşebbüsüdür.
Bütün Kürt kardeşlerimizin desteğini asla almamış ve planlı da değildir.
İhtilal çıkarılması ihtimali yok değildir. O yüzden her taraftan tahrik gelebilir.
Hemen panikleyip samimi ve vatanına bağlı kürt kardeşlerimizi dışlayıcı tedbirler alamayız. Onları isyancıların yaktığı ateşe atamayız.
Siz atalım demiyorsunuz. Ama ileride dışlamalarla devam eden bir süreç başlar diyorsunuz.
Bu doğru olmaz.
Et ettir, kemik de kemik. Ama etle kemik kaynaşıp vucut olurlar. Aksi ayrıştırma olur.
Gerçekten güzel bir yazıydı. Amacı da insaniydi.
Kutlarım. 7 puan.