Kızsal muhabbetler(38)(s)...................
’’Yıldızları koparmış fırtına batan bir gemidesin
Senden ne kalacak yarına,kıyılardan imdat isteyen sesin....’’(Cemil Meriç)
İşte bazen olur bu.Herkese olur.Bir cümle, bir mısra çeker insanı kuytuluğuna.Fikrimiz değildir tecavüze uğrayan, duygularımızdır zorla sahip olunan.Gök kubbe altında söylenmemiş söz yoktur diyen kimdi?Madem herşey söylenmişse; neden hiç söylenmemiş hissiyatı vermekte bazı cümleler.
Sıcaktan kavrulan ayaklarınızı suya değdirmek gibi.Suyun tene dokunuşu....
Ne diyorum ben?Beni boşverin.Zaten o cümleyi okuyan da ben değildim .Seda okuyordu ,gördü, beğendi o cümleyi.Cemil Meriçi sever Seda.Ben sever miyim?
Dedim ya boşverin beni diye.Ben bile boşvermişken kendimi.Siz ne yapacaksınız beni?
Sedaya dönelim mi?Benim ruhumun karışık hali sıkmasın sizi.Seda daha durağan bir ruh halinde, elinde kitabı ,mütebessim okumakta.
Seda diyince aklıma Didem geldi.Niye mi?Henüz tanımıyosunuz Didemi ama tanıyınca göreceksiniz ki bu kız Sedaya çok benzemekte.Hemen hemen aynı yazarları okuyolar,ikisi de sade giyiniyor,ikisi de eski şiire meraklı.İkisi de erkeklerden uzak.
Şu an ben bunları yazarken Didem Necip Fazıl okumakta.
’’Kuyruğu etrafında dönen kedi hayrette
Alim ki hayreti yok,ne boş yere gayrette’’
Peki siz en çok hangisini seviyosunuz sahi?
Ben mi?
-Ben Leylacıyım.En çok Leylayı seviyorum.
Leyla televizyon seyrediyor.Filistin hakkında bir belgesel.Ve işte ben bu satırları yazarken ekranda beliren minik kız ve onun kurduğu cümle Leylanın gözlerini doldurdu.
’’Burdan İsraile sesleniyorum bizler kartallar gibi gururlu yaşayıp,aslanlar gibi onurlu öleceğiz’’.
Leylanın dolan gözleri telefonunun yanan ışığını görmesiyle boşaldı arayan Vedattı.
-Efendim
-Leyla ne oldu?Ağlıyo musun?
-Evet.
-Neden noldu?Neye ağlıyosun?
-Herşeye.Herşeye tamam mı?Filistine,Iraka,soğukta üşüyen insanlara.Sevdiğim adamın artık beni sevmeyişini görmeye.Herşeye tamam mı?Günlerdir buzdolabı gibi oluşuna... dedi ve sonrası......
Hıçkırıklara boğulmak.Dünyada insanı ölmekten(kederden ölmek)kurtaran tek boğulma, bu işte.
Beş dakika sonra, Vedat Leylaların kapıda.
Beş dakika sonra ,Leyla Vedatın kollarında(Leyla karşı koymaya çalışsa da)kollarında işte.
-Bırak beni.Beni sevmiyosun sen.
-Deli kız sevmiyorum öyle mi?
Bir dudak diğerini buldu işte.Vedat Leylayı öpüyo şuan.Üst dudağını emiyo şuan.Bakmamam lazım belki de ama yazmam için bakmalıyım Leyla bıraktı kendini.İki dil birbirini buldu.Kapanan gözler....
Şimdi ne olucak?Zamanı burda durdurduk.
Dideme mi dönsek?Şeyh Galibe döndü gene.Bu kız Şeyh Galibe takık.
’’Tedbiri terk eyle takdir Hüdanındır
Sen yoksun o benlikler hep vehmi gümanındır’’
-Didem siyah gömleğim nerde ?
-O yıkanmadı daha abi.
-Zaten bişeyi de tam vaktinde yapsanız şaşarım.Akşama kadar failatun failatun failunsun.Ne anlıyosun bu saçmalıklardan?
..................(Devamı gelecek.)